کد خبر 1469445
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
زنگنه

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در شعبه تخصصی دادسرای تهران، پرونده‌ای برای زنگنه تشکیل شده که در مرحله بازپرسی است و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق،مسعود ستایشی امروز در نشست خبری خود با تشریح مضرات سوزاندن گازها در زمان استخراج انرژی در میادین نفتی و گازی، از تشکیل پرونده ترک فعل برای "بیژن زنگنه" وزیر نفت سابق در شعبه تخصصی در دادسرای تهران خبر داد.

ستایشی در این باره گفت: طبق گزارش وزارت نفت در سال ۱۳۹۸ ارزش گازهای سوزانده شده همراه نفت ۴/۶ میلیارد دلار و گازهای سوخته شده در پالایشگاه یک میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: همچنین این موضوع موجبات آلودگی گسترده محیط زیست را ایجاد کرده که بر خلاف سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است و با قوانین از جمله قانون هوای پاک تقابل دارد و از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: عدم اقدام موثر و به‌موقع وزیر نفت وقت که منجر به اتلاف منابع گازی و آلودگی گسترده شده، از مصادیق تضییع اموال دولتی و تهدید بهداشت عمومی است که در قانون مجازات اسلامی به آن اشاره شده است؛ از این رو در شعبه تخصصی دادسرای تهران، پرونده‌ای برای زنگنه تشکیل شده که در مرحله بازپرسی است و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    26 2
    ان شاالله حکم اعدامشون یکی یکی بیاد تا مرحمی باشه بر دل سوخته مردم
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      2 0
      الهی امین
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      3 0
      این اشغال باید اعدام بشه-خسارت کرسنت رو از جیب خودش بدین
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      1 0
      مخصوصا رای کنسرتی ها؟
  • علی افصحی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    2 0
    یکی از بهترین پرونده های قضایی که باید مکرر باشد همین پرونده برای وزیر نفت است پرونده ای حرفه ای از ترک فعل و سوء فعل یک وزیر.اگر تشکیل این پرونده ها پر تعداد و بدون تعارف باشد دیگر برای وزارت و غصب مناصب هرکسی سرو دست نشکسته و صف زبیریان کم می شود! کسانی که برای لفت ولیس و حواشی مناصب حتی مانند زبیر در برابر ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام شمشیر کشید در زمانه ما علیه ولی فقیه امام خامنه‌ای سر به تمرد گذاشتند همانند موسوی ، خاتمی و...زبیر در فتنه جمل حضور امیرالمؤمنین رسیده و امام از وی دلیل بغی اش را پرسید و زبیر با کمال بی ادبی گفت «اطلب ما تطلب چیزی می خواهم که تو خواسته ای!» امام فرمود من که در پی امارت و حکومت نبودم مردم انتخابم کردند! بعد فرمود زبیر یادت است که پیامبر به تو فرمود روزی می رسد علیه علی شمشیر بکشی ، زبیر گفت یادم نمی آید ولی سر به زیر انداخت و بالاخره معرکه را نیز ترک کرد.این که در زمانه امام خامنه‌ای زبیر ها زیادند برای رسیدن به مناصبی است که نه تنها لیاقت ندارند بلکه آن را ضایع و منبع سو ء استفاده خود، خاندان و حزبش می کنند که مجسمه چنین صاحب منصبی زنگنه، جهانگیری ، روحانی ، هاشمی و...اند که با تشکیل پرونده های قضایی علیه ترک و سوء فعل های صاحبان مناصب، اصل اهلیت صاحبان مناصب عملی خواهد شد.
  • محمد IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    7 0
    گاز چیه آقا متهم اصلی فساد بزرگ کرسنت همین یاروست،حان مادرتون نگذارید فراموش بشه..
  • مهدی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 2
    همه می دونیم که صدها مورد از این پرونده ها فقط تشکیل شدن و در حد تشکیل شدن باقی موندن تا وقتی که متهم به عمر طبیعی از دنیا رفته! مگر بیژن زنگنه چند سال دیگه عمر می کنه؟!
  • محمدایوب IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    1 0
    خخخخخ کرسنت وتوتال ودستگاه پوز تو دفترش به کجا رسید این هم کنار آنها
  • سید IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    4 2
    زورتون به بیژن نمی رسه ، الکی زور نزنید ، همه می دونند و همه می بینند که بیژن یک قدرتی هست در کشور
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      1 2
      توازکجا می دانی دانشمند
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      1 0
      زاررررررررررررررررررررررررررررررررررررت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس