کد خبر 1469532
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
اسرائیل

به تازگی مستندی پخش شده که می‌گوید موساد نقشه‌ای برای ترور دیکتاتور معدوم عراق داشته، اما در شبیه‌سازی آن ۵ نظامی صهیونیست را به کشتن داده است.

به گزارش مشرق، یک مستند صهیونیست جزئیاتی از طرح ناکام رژیم صهیونیستی برای ترور «صدام حسین» دیکتاتور معدوم عراق در سال ۱۹۹۲ را افشا کرد.

به گزارش «اسکای نیوز»، برنامه ترور دیکتاتور معدوم عراق به سال ۱۹۹۲ و کابینه «ایهود باراک» برمی‌گردد که به واحد اطلاعات ستاد کل دستور داد که برای اجرای این برنامه اقدام کنند.

این نقشه در دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به عملیات «شیخ عتید» نام‌گذاری شد، اما رئیس وقت دستگاه اطلاعات ارتش و فرمانده یگان ویژه که قرار بود مجری عملیات باشد با آن مخالفت کردند، چون احتمال موفقیت در اجرای آن را ضعیف می‌دانستند.

بر اساس این نقشه قرار بود یک تیم با استفاده از دو بالگرد نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی وارد عراق شده و به دو بخش تقسیم شوند که یکی خود را به هدف می‌رساند و دیگری در ۱۲ کیلومتری محل اجرای ترور مستقر شود تا از آنجا موشک شلیک کند.

در روز ۵ نوامبر ۱۹۹۲ شبیه‌سازی این عملیات با حضور فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی اجرا شد، اما در مرحله شبیه‌سازی مسئول عملیات گلوله اشتباه را شلیک کرد. همچنین موشک‌های ضد زرهی هم به اشتباه شلیک شدند. عملا عملیات شبیه‌سازی با خطاهای بزرگ همراه بود و در آن ۵ سرباز کشته شدند اما فردی که نقش صدام را بر عهده داشت زنده ماند.

این گزارش درحالی ادعا می‌کند که رژیم صهیونیستی قصد ترور صدام را داشته است که بعد از پایان جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران شواهدی به دست آمد که نشان می‌داد احتمال همکاری صدام و صهیونیست‌ها بالا بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    2 0
    زرشک.البته این پت و مت بودن رو هنوزهم دارن.کلیپهاشون رو بزار مشرق.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    4 0
    از همون زمان احمق بودن. خدا ما رو ببخشه
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    3 0
    خیلی جدی گرفته بودن :) با همین فرمون دو سه دفعه حمله به ما رو شبیه سازی کنن و 2 3 هزار کشته بدن تا ببینیم بعد خدا چی می خواد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس