وزیر نفت: هزینه ۲.۵ میلیارد دلاری فاز ۱۴ پارس جنوبی کمتر از یکسال بازخواهد گشت

وزیر نفت گفت: ۲.۷ میلیارد دلار در پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده است که این مقدار هزینه براساس برآوردهای کارشناسان در کمتر از یکسال با تولید محصولات بازخواهد گشت.

به گزارش مشرق، جواد اوجی روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح PDH/PP پلیمر کنگان در جمع خبرنگاران بااشاره به افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهور افزود: با این افتتاح ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

وی اظهارکرد: همچنین روزانه ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، سالانه یک میلیون تن گازمایع و یک میلیون تن اتان و ۴۰۰ تن در روز نیز گوگرد از این پالایشگاه تولید خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه چهار پروژه دیگر هم امروز در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: مجتمع پتروشیمی پارس گلایکول، یک واحد نیروگاهی، واحد دوم ASU۲ پتروشیمی دماوند و ۹ مخزن مربوط به فاز دوم مخازن سبز پتروشیمی عسلویه امروز افتتاح شدند که ارزش این طرح‌ها نزدیک به ۳.۵ میلیارد دلار است که از قبل این پروژه‌ها سوددهی و تأمین امنیت انرژی کشور تامین می‌شود.

اوجی به عملیات اجرایی طرح PDH/PP پلیمر کنگان اشاره و تصریح کرد: با اجرای این طرح، پروپیلن از پروپان و پلی‌پروپیلن از پروپیلن تولید خواهد شد که یک محصول کلیدی صنعت پتروشیمی و خوراک بسیاری از واحدهای پایین دستی در کشور است که بخشی از این محصول هم‌اکنون وارد می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری در این طرح را یک میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سالانه ۷۰۰ هزار تن پروپان به پروپیلن در این طرح تبدیل می‌شود و یکی از پروژه‌های کلیدی است و اشتغالزایی مطلوبی را برای استان خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس