کد خبر 1469945
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
پاکستان ۱۸ میلیارد دلار باید به ایران خسارت بدهد؟

معاون وزیر نفت پاکستان هشدار داد این کشور به دلیل عدم اجرای تعهد خود در مورد واردات گاز ایران با خطر جریمه ۱۸ میلیارد دلاری مواجه است.

به گزارش مشرق، پاکستان به دلیل عدم تکمیل خط لوله صادرات گاز ایران با خطر جریمه ۱۸ میلیارد دلاری مواجه است.

سید حسین طارق معاون وزیر نفت پاکستان در جلسه کمیته حساب‌های عمومی پارلمان این کشور با اشاره به عدم تامین منابع کافی برای احداث خط لوله واردات گاز ایران هشدار داد پاکستان در صورت عدم تکمیل به موقع این خط لوله با جریمه سنگین مواجه خواهد شد.

وی گفت ۳۲۵ میلیارد روپیه برای این پروژه اختصاص داده شده اما تنها ۲.۸ میلیارد روپیه تاکنون تامین شده است.

طارق همچنین با اشاره به موضوع احداث خط لوله واردات گاز از ترکمنستان بر وجود نگرانی‌های امنیتی و ایمنی در این خصوص تاکید کرد.

وی از نشست مقامات پاکستانی با آمریکایی‌ها برای معاف کردن پروژه واردات گاز ایران از تحریم‌ها خبر داد و گفت بر اساس تحریم‌های آمریکا واردات گاز از ایران ممنوع است و پاکستان نمی‌تواند از ایران گاز بخرد.

اعضای کمیته حساب‌های عمومی پارلمان در مورد میزان جریمه احتمالی تحمیلی بر پاکستان در صورت عدم تکمیل به موقع خط لوله واردات گاز ایران بحث و بررسی کردند.

معاون وزیر نفت پاکستان گفت بر اساس موافقت‌نامه فی‌مابین، جریمه تحمیلی بر پاکستان می‌تواند ۱۸ میلیارد دلار باشد.

وی افزود به سفیر آمریکا در اسلام آباد گفته شده یا اجازه ساخت خط لوله واردات گاز از ایران را بدهید یا پول بدهید تا پاکستان مبلغ جریمه را به ایران بپردازد.

رئیس کمیته، وزارت خارجه پاکستان را مامور کرد با سفیر آمریکا تماس بگیرد و وخامت اوضاع در این زمینه را به اطلاع وی برساند.

بر اساس این گزارش شرکت دولتی گاز پاکستان و شرکت گاز ایران در سال ۲۰۰۹ توافقنامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن پاکستان متعهد شد برای واردات گاز ایران خط لوله‌ای ۸۰۰ کیلومتری را تا مرز ایران بسازد و ایران نیز قبول کرد خط لوله‌ای تا مرز پاکستان بسازد که این بخش را ساخته و آماده بهره‌برداری است اما پاکستان به تعهد خود عمل نکرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابی آذری زبان هستم IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    آقا به عنوان یه ترک به ابوالفضل قسم میخورم هیچ چیز هم نداشته باشیم مستقلترین کشور روی کره خاکی هستیم ببینید عراق پاکستان برای واردات گاز از اربابشون امریکا اجازه میگیرن
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    2 0
    ایران در محاکم حقوقی و دادگاه های بین المللی نباید ضعیف عمل کند- باید با قدرت هرچه بیشتر و بهتر عمل کند
  • GE ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    زور ایران به پاکستان اتمی نمیرسه
  • محمود IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    2 0
    پاکستان کشور فقیر و تحت سلطه آمریکا و عربستان هست.اما مردم نجیبی دارد مخصوصا شیعیان آن کشور.همیشه باید یادمان باشد که تحریم یک شمشیر دو لبه هست.اگر اندکی تفکر کنیم متوجه خواهیم شد خداوند متعال همه بشر روی کره زمین را محتاج هم خلق کرده و همگی نیازمند یکدیگر هستیم
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 0
    پاکستان میاد به شما ۱۸ میلیارد دولار پول مبده؟!! برید خدارو شکر کنید که طلبکارتون نشدن. وقتی یکطرفه هزینه هارو قبول میکنید منتظر شانه خالی کردن طرف مقابل هم باشید.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    6 1
    نترسند ایران بخشنده هست همونقدر که از عراق غرامت جنگ رو گرفت از انها هم خسارت میگیره
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    5 0
    برادر پاکستان رو برادر عراق اون نداد کی ککش گزید.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 0
    بازداشت عمران خان مقدمه ای برای صدامیزه کردن پاکستان است باید ایران و چین سریع سر این افعی ارتش پاکستان را خرد کنند
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    1 0
    عمران خان از ان رو بازداشت شده که اجازه تاسیس پایگاهی به امریکا جهت حمله به ایران وچین را نداده باید ایران و چین خیلی منسجم و متحد پاکستان را تهدید خوبی بکنند و طالبان پاکستان را تقویت و زمینه فروپاشی این کشور در صورت میدان دادن به امریکا را اجرا نمایند
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    ایران و چین و روسیه باید هشدار دهند نزدیکی به اسرائیل مساوی نابودی پاکستان خواهد بود و ما عمران خان را مثل بشار اسد نجات خواهیم داد
  • محمدی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 0
    تقریبا از همه همسایه هامون خسارت طلب داریم ولی کیه که بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس