کد خبر 1469958
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
آبگیری سد اخند آغاز شد

مراسم آغاز آبگیری سد اخند عسلویه در استان بوشهر با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم آغاز آبگیری سد اخند در استان بوشهر صبح جمعه با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو و مسئولان استانی برگزار شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر در حاشیه این مراسم اظهار داشت: سد اخند با ارتفاع ۳۲ متر از بستر رودخانه و حجم مخزن ۲ میلیون متر مکعب در شهرستان عسلویه و در مجاورت روستای اخند با هزینه بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان احداث شده است.

علی محمدی بیان کرد: این سد از نوع بتنی وزنی بوده و حجم بدنه آن ۴۵ هزار متر مکعب و طول تاج این سد ۱۱۳ متر است.

وی افزود: از مهمترین اهداف این طرح تأمین آب و کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه اخند بوده که هر ساله باعث بروز خسارات زیادی به راه ارتباطی و منازل مسکنی روستای اخند و همچنین اراضی کشاورزی اطراف آن می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به بحران کم آبی سال‌های اخیر این سد نقش تأثیر گذاری جهت جبران کمبود آب کشاورزی و به تبع آن ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد.

وی افزود: همچنین با توجه به مناسب بودن آب از نظر معیارهای کیفی، امکان برنامه ریزی و استفاده از آب آن برای مصارف شرب و صنعت نیز وجود دارد.

محمدی بیان کرد: این سد علاوه بر برطرف کردن مشکلات به وجود آمده در بخش کشاورزی، تأثیر بسزایی در برطرف نمودن مشکلات آب شرب روستاهای اطراف با جمعتی بالغ بر سه هزار نفر را دارد.

وی افزود: این طرح از سال ۱۳۹۶ آغاز گردید تا مرداد ماه سال ۱۴۰۰ پیشرفت فیزیکی آن ۷۰ درصد و از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تا کنون پیشرفت آن به ۸۷ درصد رسیده و طرح به مرحله آبگیری رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    2 0
    خدایا شکرت-رییس جمهور عزیز خسته نباشی-افتخار میکنم به تو عزیزدلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس