هاآرتص: دولت نتانیاهو تروریستی است و اسرائیل را به سمت تجزیه می‌بَرد

روزنامه «هاآرتص» در گزارشی ضمن تروریستی خواندن اقدامات کابینه رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو را نخست‌وزیر دیوانه‌ای خواند که منجر به «ویرانی، تجزیه و فروپاشی اسرائیل» خواهد شد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که فضای داخلی سرزمین‌های اشغالی ملتهب شده و تظاهرات علیه کابینه راست‌گرای متهم به فساد به رهبری «بنیامین نتانیاهو» تشدید می‌شود، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» در یادداشتی نسبت به عواقب خطرناک «دیوانگی» نخست وزیر هشدار داده و نوشت که او مسلماً منجر به «ویرانی، تجزیه و فروپاشی اسرائیل» خواهد شد.

براساس گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» به نقل از هاآرتص، این رسانه صهیونیست در تحلیل خود به قلم «آوری میسگاو» می‌نویسد: روزهای گذشته، روزهای خشم در خیابان‌های اسرائیل بود. این روزها به طور قطع روشن کردند که تظاهرات علیه دولت تروریستی بنیامین نتانیاهو یک جنگ است؛ جنگی که دو ماه پیش تشکیل شده اما حالا به عملیات سپر دفاعی خود پناه برده است.

وی هشدار داد: «اسرائیل در حال تجزیه، متلاشی شدن و فروپاشی است و تروریسم اسرائیل تنها مختص شهر "حواره" فلسطین نیست. هیچ نمادی گویاتر از آن نیست که در میانه طوفان، برای نتانیاهو ضروری بود که دیروز قانون امکان برکناری خود را به دلیل عدم صلاحیت لغو کند! او می‌داند دارد چه می‌کند، چراکه هیچ کس از او ناتوان‌تر نیست. مدت‌ها قبل از اینکه او از نظر قانونی در اداره امور ناتوان شناخته شود، باید به دلیل عدم صلاحیت از سمت خود برکنار می‌شد».

نویسنده هاآرتص افزود: «صحبت در مورد نخست وزیری است که به دولت خود اعلام جنگ کرد؛ نه تنها به نهادهای آن و کسانی که در آن به مردم خدمت می‌کنند حمله کرد، بلکه حتی به روش حکومت و اندیشه‌ای که آن را سامان می‌دهد هم یورش برده است. تاریخ مملو از رهبرانی است که توانایی درک واقعیت و تشخیص خوب و بد و درست و غلط را از دست داده‌اند».

میسگاو در ادامه می‌گوید: «من با چشمان خسته به این وضعیت نگاه می‌کنم؛ اما اصلاً از کاری که نتانیاهو در اینجا همراه با ائتلاف ناسیونالیست‌های و افراطی ارتدوکس خود انجام می‌دهد و بخ نوعی اسرائیل را ربوده است، تعجب نمی‌کنم. من فقط یک چیز را باید به شما بگویم: پراکندگی مخالفان در مسیرها و میدان‌هایی که نتانیاهو از آن‌ها عبور کرد، چیزی بود که فقط می‌شد رویای آن را دید؛ این تظاهرات به معنای واقعی کلمه نمایانگر چشم‌انداز پایان جهان بود».

تحلیلگر هاآرتص نوشت: «نتانیاهو در یک محیط سردرگم کار می‌کند؛ و درک این نکته، برای ارزیابی عملکرد و ارزیابی فعالیت‌های او در سایر زمینه‌ها ضروری است. در اصل، پس از سال‌ها مشخص شد که هیچ مانعی برای او وجود ندارد. همسرش ساره در انتصاب شخصیت‌های بلندپایه مداخله دارد، پسرش در امور ایالتی دخالت می‌کند و از خانه پدرش، با گروه‌هایی از مسئولان یا خرابکاران در ارتباط است. پرونده‌های قضایی او در حوزه مسکن، چهار پرونده متهم به فساد و پرونده‌های بررسی نشده مربوط به زیردریایی‌ها و سهام فولاد.. ثابت کردندکه این‌ها مسائل پیش‌پافتاده و یا شایعات کم‌اهمیت نیستند. هر کسی که متقاعد شود اسرائیل متعلق به اوست، در سوزاندن آن تردید نخواهد کرد؛ اگر معتقد باشد که این امر به نفع اوست!»

میسگاو در بخش پایانی یادداشتش پیش‌بینی کرد: «دوران حکومت نتانیاهو طولانی نخواهد بود و میراث آن هم روشن است؛ نتانیاهو با خرابکاری در پروژه صهیونیستی، برای اولین بار در تاریخ خود حکومتی را بدون عامل امنیت و مسئولیت ایجاد کرد. البته او همیشه توانسته از آن به عنوان قربانی استفاده کند».

وی در نهایت خاطرنشان کرد: «نتانیاهو به سرعت اسرائیل را به سمت یک بحران قانون اساسی، اقتصادی و امنیتی سوق می‌دهد و اگر فکر کنیم که این کار را به پشتوانه اکثریت نزدیک به سی هزار رای انجام می‌دهد، غیرمنطقی است. تداوم دولت اسرائیل با همه کاستی‌ها و مشکلاتش یک معجزه است و نمی‌توان به نتانیاهو و حامیانش اجازه داد تا آن را نابود کنند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس