۱۳۰۰۰ پس لرزه در ترکیه + نقشه محل وقوع

اداره اورژانس و حوادث غیرمترقبه ترکیه به شمار پس لرزه هایی که از ششم فوریه در این کشور رخ داده است، اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، منابع ترکیه‌ای به شمار پس لرزه‌هایی اشاره کردند که پس از زلزله مهیب ششم فوریه رخ داده است.

اداره اورژانس و حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد از زمان وقوع زلزله در این کشور ۱۳ هزار پس لرزه رخ داده است.

اداره اورزانس و حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) در توییتی اعلام کرد از زمان وقوع زلزله در ۶ فوریه تا ۴ مارس حدود ۱۳ هزار پس لرزه در این کشور رخ داده است.

در این توییت همچنین نقشه‌ای منتشر شد که مناطق محل وقوع این پس لرزه‌ها را نشان می‌دهد.

۱۳۰۰۰ پس لرزه در ترکیه + نقشه محل وقوع

لازم به ذکر است که دو زمین لرزه قوی ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری در روز ۶ فوریه استان قهرمان مرعش ترکیه واقع در جنوب شرقی این کشور را لرزاند. این زمین لرزه‌ها و صدها پس لرزه در ده استان و همچنین کشورهای همسایه از جمله سوریه احساس شد.

زلزله ترکیه در شمال غرب سوریه نیز خرابی‌ها و خسارات بسیار زیادی برجای گذاشت. چندی پیش نوع برخورد تبعیض آمیز اروپا و آمریکا با زلزله زدگان ترکیه و سوریه در صدر رسانه‌های مختلف قرار داشت که همگان از آن تحت عنوان «یک بام و دوهوا» و «استاندارد دوگانه» حقوق بشری غرب نام می‌بردند.

در همان روزهای نخست زلزله، کمک ۶۵ کشور جهان به ویژه اعضای ناتو و دولت‌های غربی به زلزله زدگان ترکیه و سکوت معنادار آنها در برابر همین وضعیت در سوریه، از استاندارد دوگانه غربی‌ها در زمینه مسائل بشردوستانه و حقوق بشری پرده برداشت.

در آن برهه، تنها ۴ هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه از سوی ایران، امارات متحده عربی، روسیه و هند به همراه چند هواپیما از سوی عراق به سوریه اعزام شده بودند که متعاقباً افغانستان، چین، الجزایر، تونس، مصر هم به این شمار اضافه شدند تا در مجموع، شمار یاری رسان ها به زلزله زدگان سوری به اندازه انگشتان دو دست برسد.

در همین ارتباط پایگاه تحلیلی «میدل ایست آی» در گزارشی نوشت: «کشورهای غربی ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات را به اوکراین در قالب جنگ آن با روسیه تخصیص می‌دهند. با این حال، همین دولت‌ها از ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه که با زلزله‌ای ویرانگر رو به رو شده‌اند خودداری می‌کنند و بدتر از همه اینکه در برخی مواقع مانع از رسیدن کمک‌ها به دست مردم این کشور نیز می‌شوند!».

تحریم سوریه بزرگترین مانع بر سر رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه بود. اگرچه اروپا و آمریکا در این مواقع تاکید می‌کنند که کمک‌های غذایی، پزشکی و دارویی از دایره تحریم‌ها خارج اند ولی در عمل، تحریم‌ها کاملاً مانع از تحویل کمک‌های بشردوستانه به کشور تحت تحریم همچون سوریه می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 1
    محل سد ها رو هم مشخص میمردین در نقشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس