کد خبر 1516489
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
زلزله ۵.۳ ریشتری جنوب ترکیه را لرزاند

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد ساعتی پیش زمین‌لرزه‌ای به شدت ۵.۳ ریشتر استان مالاتیا واقع در جنوب ترکیه را لرزاند.

به گزارش مشرق، مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد که شامگاه امروز پنجشنبه زلزله‌ای به قدرت ۵.۳ ریشتر شهر «یشیل یورت» ( Yeşilyurt) واقع در استان مالاتیا در جنوب ترکیه را لرزاند.

آژانس خبری آناتولی شامگاه پنجشنبه گزارش داد که سازمان مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» ساعاتی پیش گزارش داد که زلزله ساعاتی پیش حوالی ساعت ۲۰.۴۸ شامگاه به وقت محلی در عمق ۷ کیلومتری از سطح زمین استان مالاتیا را لرزاند.

بر پایه این گزارش، «أرسین یازجی»، استاندار مالاتیا در گفت‌وگو با رسانه‌های ترکیه ساعاتی پیش اعلام کرد که تیم‌های امداد در حال بررسی وضعیت میدانی و خسارت‌های جانی و مادی احتمالی در سطح شهر به دنبال وقوع این زلزله هستند.

استاندار مالاتیا، با اشاره به اینکه هنوز زود است درباره آمار احتمالی سانحه دیدگان گزارش داد، افزود: طبق گزارش‌های اولیه یک ساختمان متروکه در منطقه «بطل غازی» فرو نشست کرده و یک کودک نیز از ناحیه پا هنگام عبور از خیابان در لحظه وقوع زلزله آسیب جزئی دیده که به سرعت تیم امداد و نجات، وی را به بیمارستان برای مداوا هدایت کردند.

وی افزود: برخی گزارش‌ها حاکیست برخی از شهروندان به دلیل رعب و وحشت ناشی از زمین لرزه٬ به هنگام پریدن از بالکن منازل خود مصدوم شده‌اند.

یشیل‌یورت شهری است در کشور ترکیه که در استان مالاتیا واقع شده است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ میلادی ۷٬۹۴۰ نفر و بر اساس برآوردهای سال ۲۰۰۹ میلادی ۸٬۱۸۰ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    2 1
    مالاتیا کورد نشین هست
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      1 1
      هرجا کرد است آنجا ایران است
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      1 0
      هرجا تورک هست اونجا ترکیه است
  • جوان بیکار IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 1
    زمین این روزها هوس کرده رقص ترکی تمرین کنه.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    1 1
    ⚔️🇮🇷⚔️کوریدور شمال-جنوب و کوریدور جاده ابریشم شرق-غرب باعث می شود تا تبریز و اردبیل به قلب جهان و قطب ترانزیت عالم تبدیل شوند. و کوریدور زنگزور باعث میشود تا تبریز و اردبیل برای ابد یک مسیر بن بست و‌ متروک شوند. __همه ایران برای 🔥آذربایجان🔥برای جلوگیری از زنگزور
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      1 0
      با این ادعا ها نمیتوانید بین تورک ها اختلاف ایجاد کنید
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      1 0
      کریدور شمال جنوب تنها راهش مسیر آذربایجان است مسیر گرجستان ارمنستان غیر ممکنه گرجستان با ارمنستان روسیه مشکل داره گرجستان وابسته اقتصادی به آذربایجان ترکیه است هرگز علیه این دو کشور اقدام نمی کنه روسیه تحریم شده بی خیال کریدور شمال جنوب بشید گرجستان ارمنستان توان مالی برای احداث زیر ساخت کریدور شمال جنوب رو ندارن ایران هم مشکلات اقتصادی داره نمیتونه زیر ساخت گرجستان ارمنستان و داخل ایران رو بر عهده بگیره
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      1 1
      کریدور زنگزور برای اتحاد تورک ها لازمه یا با زور یا با زبان خوش باز میشه
    • مجتبی IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      1 2
      پل دوستی در مرز گرجستان با ارمنستان با هزینه و توسط اتحادیه اروپا ساخته شده است ۳ سال پیش و روابط تجاری ارمنستان با گرجستان رونق زیادی گرفته است و گرجستان برای متنوع سازی ترانزیت و تجارت خود با ارمنستان روابط تجاری گسترده برقرار کرده و استفاده از لابی ارمنی ها در آمریکا و اتحادیه اروپا ،تفسیر پانترکها دیگه ارزش ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس