مسمومیت

نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق بررسی کمیته علمی بررسی کننده موضوع، عامل مسمومیت دانش‌آموزان، یک یا ترکیبی از چند گاز بوده و گاز N۲ هم جدا شده است ولی علائم مسمومیت را توجیه نمی‌کند.

به گزارش مشرق، سیدمرتضی خاتمی که هفته گذشته به نمایندگی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جهت بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان به قم سفر کرده بود، در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان در برخی نقاط کشور، اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان، نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که عامل مسمومیت، استنشاقی است.

وی با بیان اینکه عامل مسمومیت دانش‌آموزان ممکن است یک یا ترکیبی از چند نوع گاز باشد، افزود: گاز N۲ موجود در این گروه، علائم و تظاهرات بالینی را توجیه نمی‌کند ولی گازهای دیگری که در این محیط‌ها جداسازی شده‌اند علائمی منجمله بی‌حسی اندام را توجیه می‌کند.

این مسئول در رابطه با علائم مسمومیت دانش‌آموزان، تصریح کرد: طبق شواهد بالینی افرادی که مسموم شدند، مسمومیت ناپایدار و زودگذر داشته و آزمایشات آنان طبیعی است ولی در عین حال سبب بروز حالت تهوع، استفراغ، سرفه، تنگی نفس، سرفه و ... می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص مسمومیت دانش‌آموزان، گفت: طبق بررسی‌ها و پیگیری‌ها، تاکید شد عامل یا عاملان احتمالی مسمومیت دانش‌آموزان‌، در کمترین زمان ممکن مشخص و به اطلاع عموم برسد.

خاتمی با اشاره به نگرانی جامعه به خصوص اولیاء دانش‌آموزان، خواستار شناسایی فوری عامل یا عوامل احتمالی حوادث اخیر در مدارس کشور شد و خاطرنشان کرد: سستی و مسامحه در این زمینه به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و سلامت و آرامش روحی، روانی جامعه و حریم بانوان و علم‌آموزی باید با قوت و قدرت مورد حمایت جدی قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    8 4
    من فقط اینو میدونم. انگلیس بیشرف هم در این کار دخیله. حالا کی گفتم. خدا لعنتش کنه
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      8 4
      کار جورج سوروسه خودم دیدم داشت گاز شیمیایی فوت میکرد
    • بنده خدا IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      8 0
      پس چرا هیچکدام از مراجع برخورد شدید و محکومیت عاملان و آمران را نمیکنند ؟؟؟ این افراد از سلمان رشدی جنایتکار تر نیستند؟
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      8 0
      با این همه نفرات اطلاعاتی و امنیتی هنوز نتوانسته آید عاملین این کار را شناسایی کنید ؟
  • 2020 IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    8 0
    اینو هر خاله اقدسی میدونه.....مرد حسابی برو مشکل رو حل کنید...چشم بسته غیب میگی؟؟؟
  • DE ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 2
    ماجرای نفتالین که یکی از اکانت‌های منافقین سه ماه پیش نوشته بود که نفتالین را در مدرسه زیر پایتان له کنید که خورد شود و گاز آن تا یک هفته در فضا میماند چه بود؟ آیا تحقیقی انجام شده چون نفتالین در هوا ذوب میشود و اثری از خود به جای نمی‌گذارد.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    4 6
    گاز N2 در همان پروژه سوپرسانیک کاربرد داره، بعیده از جای دیگه ای آوردن. چقده نفوذی داره نظام مقدس. اینم جزو خرابکاری شرافتمندانه حساب کردن؟ نه این دیگه مال شبکه غیرشرافتمندانه است، به جوانان ربطش ندین. واضحه.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    2 3
    می خواهند قبل از عید باز اغتشاش راه بندازند....
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    7 1
    محتواش مهم نیست بگو کار کیه
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 1
    فکر کنم گاز خنده یا همان N2O است، در بازار هم براحتی قابل خریدنه و ساخت ایرانه. منم به فکر افتادم واسه خودم یه کپسول بخرم و گاهی با خانواده باهم بخندیم. به همدیگر نخندیم،، با همدیگر بخندیم ،،،، خخخخخ،،،،، خخخخخ،،،،، ححححح،،، فففف،،،فشفشفشفس،،،،،
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    2 0
    شایداین مسمومیتهاکاربعضی از دانش آموزان شیطون باشه. چون ازاین بسته های بدبو توبازار زیاد هست
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    0 0
    حکومتی که درتقابل با عناصر افراطی خودش (( پرونده غیر قابل دفاع دارد )) و علیرغم اونهمه ادعای اشراف امنیتی از تکذیب و بازداشت خبرنگار افشاگر شروع کرده و هنوز هیچ شفافسازی نکرده و هیچکس را بازداشت و معرفی نکرده و اینقدر تابلو داره پنهانکاری میکنه قطعا و طبعا (( هم خودش و هم عوامل افراطی وابستش متهم ردیف اولند ))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس