جامعه‌شناس پزشکی آمریکایی: مسمومیت‌ها در ایران، هیستری جمعی است

رئیس بنیاد ملی سبک زندگی سالم با تأکید براینکه دشمن از راهبرد «هیستری جمعی» در موضوع مسمومیت دانش‌آموزان استفاده کرده است، یادآور شد: آرامش داشته باشید هیچ گاز سمی در مدارس وجود ندارد.

به گزارش مشرق، مسمومیت دانش‌آموزان به سوژه روز تمام رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است؛ موضوعی که رسانه‌ها و شبکه‌های خارجی تلاش می‌کنند با استفاده از آن به فضای ملتهب جامعه بیفزایند و عاملی برای ایجاد فضای ناامن در مدارس و سیستم آموزشی و به دنبال آن فضای کلی کشور شوند و گام به گام آتش فروخفته فتنه را دوباره شعله‌ور کنند از این رو خبرگزاری شبستان برای روشن‌تر شدن زوایای پنهان این انفاق و آشکار شدن پشت پرده آن گفت‌وگویی را با پروفسور «علی کرمی»، متخصص بیوتکنولوژی (زیست فناوری) پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک، ایمنی زیستی، امنیت زیستی، بیوانفورماتیک رییس بنیاد ملی سبک زندگی سالم ترتیب داده است که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

*موضوع مسمومیت دانش‌آموزان از کجا و چه زمانی آغاز شد؟

-جریان مسمومیت در مدارس درست در بستر اغتشاشات رخ داد. هدف دشمن در اغتشاشات کاملا مشخص بود و زنان و دختران مرکز حملات آنها بودند. دشمن در موضوع مسمومیت دانش‌آموزان؛ مراکز آموزشی یعنی محل حضور و پرورش نسل جوان و آینده ساز کشور را مورد هدف قرار داده‌اند. موضوع جمعیت امری است که متأسفانه دولتمردان آن را هنوز جدی نگرفتند در حالی که دشمن دقیقا از همین نقطه حرکت خود را آغاز کرده است و دختران و زنان را هدف قرار داده است. دختران و زنان بسترسازان اجتماعی هستند و بر همین اساس است که دشمن روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است.

*چه رابطه‌ای میان شایعات و مسمومیت دانش‌آموزان وجود دارد؟

-مسمومیت مدارس به فاصله 10 روز از یکدیگر رخ داده است و با تحقیقاتی که انجام شد رابطه عجیب و جالبی میان افزایش تعداد مدارس و تعداد شایعات وجود دارد. هرچه فضای رسانه‌ای بیشتر شایعه تولید می‌کرد، مدارس بیشتری آلوده می‌شدند. فرضیه‌ای که در این موضوع وجود دارد «هیستری جمعی» است یعنی با انتشار برخی اخبار و شایعات فشار روانی در جامعه ایجاد می‌شود.

«بوی بدی می‌آمد» این جمله و عبارت دانش‌آموزان مسموم شده است. دانش‌آموزان اعلام می‍کنند که بوی بدی مانند بوی بادام تلخ یا ماهی گندیده می‌آمد. سؤال این است چگونه در یک کلاس چندین بو استشمام می‌شود؟ این همان تئوری «هیستری جمعی» است. بسیاری از دانش‌آموزان در فضای مجازی حضور و در بستر انواع اخبار و شایعات قرار دارند و بسیاری از این مطالب را می‌خوانند حتی در پاره‌ای موارد در همین فضا به دانش‌آموزان گفته شده است که بگویند در کلاس بوی بد می‌آید و آنها برای دفاع از خود اسپری فلفل یا حشره‌کش همراه خود به مدرسه برده‌اند.

سوال اینجاست که چرا دانش‌آموزان با خود اسپری فلفل به کلاس می‌برند؛ اینکه خود آنها به این فکر رسیده‌اند که اینکار را انجام دهند یا فضای مجازی به آنها تلقین می‌کند اینکار را انجام دهند؟ با طرح همین سوال کوچک متوجه می‌شویم که دشمن چه طرح و برنامه دقیقی در این زمینه دارد و در این راستا از تمام توان و گزینه‌های خود استفاده می‌کند.

پزشکان از مراجعات دانش‌آموزان اینطور گزارش داده‌اند که تمامی دانش‌آموزان با علایم عجیب و غریب روانی؛ بدحالی خود را بزرگ نمایی می‌کنند و پس از ساعاتی همگی از مراکز درمانی مرخص می‌شوند و درمان خاصی نیز برای آنها انجام نمی‌ شود و تنها بعد از چند دقیقه استشمام اکسیژن حال آنها خوب می‌شود البته باید بدانیم فشار عصبی و روانی تبدیل به عوارض فیزیولوژیک می‌شود مانند افراد زیادی که به کلینیک‌های قلب مراجعه می‌کنند و تپش قلب شدید دارند در حالی که نوار قلب نشان می‌دهد که این افراد مشکل قلبی ندارند بلکه مشکل اضطراب و استرس دارند.

دشمن با طرح شعار «زن، زندگی و آزادی» حوادث بی‌شماری را برای زنان و دختران ایجاد کرد. همه می‌دانیم اگر زن وجود نداشته باشد، هیچ جامعه‌ای وجود ندارد و اگر زاد و ولد وجود نداشته باشد، فاجعه اروپا در ایران هم اتفاق می‌افتد و همین موضوع موجب شده است تا دشمن به شدت در این بستر برنامه‌ریزی کند. دشمن در اغتشاشات از موضوع نداشتن حجاب کار خود را آغاز کرد و پس از آن طرح مسمومیت دانش‌آموزان را کلید زد و با استفاده از «هیستری جمعی» بستر ناامنی و شایعات را در فضای آموزشی ایجاد کرد.

*برخی شایعات؛ دولت را مسبب ایجاد این شرایط بد و مسمومیت دانش‌آموزان می‌داند.

اکنون به دلیل بالا بودن سطح اضطراب، استرس، فشار روانی، گرانی‌ها، قیمت دلار همه با استرس مواجه هستند و سؤال می‌کنند چه کسی پشت پرده گرانی قیمت دلار است؟ آیا دولت پشت این گرانی است؟ اما باید بگوئیم مگر دولت بی‌فکر است که خودش برای خود مسایل امنیتی درست کند. دولت به اندازه کافی گرفتاری دارد، چگونه مسمومیت مدارس را نیز به این موضوع اضافه می‌کند، کدام آدم عاقلی این کار را می‌کند؟

جالب است بدانید که در فضای مجازی اعلام کرده بودند که سیزدهم اسفند به مدرسه نروید و خودشان دولت را متهم کرده بودند که دولت می‌خواهد مدارس را تعطیل کند و اگر واقعا مخالف دولت هستید و فکر می‌کنید که دولت مسبب مسمومیت در مدارس است پس باید بگویید همه به مدارس بروند نه اینکه اطلاعیه تعطیلی مدارس را بدهید. صحبت‌های ضد و نقیض نشان می‌دهد که چه کسی منافق است.

*آیا سمی در مدارس شناسایی شده است؟

-سمی تاکنون در مدارس شناسایی نشده و آتش‌نشانی پژوهش‌های زیادی را در این مورد انجام داده است. جالب است بدانید قریب به 1300 نفر در این وقایع مصدوم شدند اما یک نفر هم فوتی نبود و اکنون یک بستری از مسمومیت دانش‌آموزان در مدرسه وجود ندارد و همه دانش‌آموزان حالشان خوب است و آن یک دانش‌آموزی هم که فوت شد، اسناد نشان می‌دهد که دو هفته به مدرسه نرفته بود و عارضه و بیماری دیگری داشته است.

تنها سمی که به صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت اعلام شد، نیتروژن بود و بقیه گازها H2S بوده که شیمیایی نیست و بوی تخم مرغ یا مواد گندیده دیگر دارد. در برخی از فضاهای مجازی دشمن اعلام کرده که با خود نفتالین به مدرسه ببرید و نفتالین را در زیر پای خود له کنید. همه می‌دانیم که نفتالین پس از پودر شدن تبخیر می‌شود و سپس به گاز تبدیل شده و افراد را مسموم می‌کند. دشمن مجموعه‌ای از هیستری جمعی را در مدارس شکل داده است که والدین را نگران کرده است. بیش از صدها تماس با ما گرفته شده که آیا دانش‌آموزان به مدرسه بروند یا نه؟ نظر تمام متخصصان اطفال، سم شناسان، متخصصان داخلی همگی حاکی از نبود سم در مدارس است.

تیم‌های اطلاعاتی، امنیتی و پلیس و پزشکان همه در حال کار و فعالیت هستند و هیچ نگرانی ای وجود ندارد. منشا بوی بد در مدارس هیچ سمی نیست و شایعات زیادی در مورد نازایی، سرطان و ماده شیمیایی و سایر اختلالات در سلامت در فضای مجازی منتشر شده است که هیچ کدام درست نیست و صددرصد کذب محض است و هیچ ماده سرطان زایی در مدارس شناسایی نشده است.

*خبر جدیدی در فضای مجازی مبنی بر تقاضای دشمن برای ارسال پاسخ آزمایش دست به دست می‌شود، ارزیابی شما در این زمینه چیست؟

-دشمن در این مرحله از والدین خواسته است تا پاسخ آزمایش دانش‌آموزان خود را برای آنها ارسال کند در حالی که هیچ نشانه‌ای از مسمومیت در این آزمایش‌ها وجود ندارد و قطعا هدف دشمن از رصد این آزمایش‌ها اهداف خبیثانه دیگری است که در برنامه‌های بعدی خود از آن استفاده می کند. دشمن این بار جواب آزمایش ها را می خواهد و هرگز دانش آموزان و والدین آنها نباید پاسخ آزمایش خود را به آنها ارایه کنند. پاسخ آزمایش یک موضوع کاملا شخصی است و حتی آزمایشگاه حق ندارد اطلاعات آزمایش شما را به فرد ناشناس ارایه دهد زیرا کاملا محرمانه است و اطلاعات شخصی محسوب می‌شود. دشمن با دستکاری آزمایش‌ها پاسخ ها را دستکاری می‌کند و با شایعه اغتشاشات دیگری را رقم می‌زند و قطعا پاسخ آزمایش ها نقشه بعدی دشمن را عملی می‌کند.

*در رابطه با این موضوع که سلاح بیولوژیک، شیمیایی و هسته‌ای در مدارس به کار رفته است؛ نیز توضیح بفرمایید.

-ایران قربانی سلاح‌های شیمیایی است و صدها شهید در این زمینه داده است و همان‌هایی که سلاح‌های شیمیایی را در جنگ علیه ما به کار برده‌اند حالا دولت را متهم می‌کنند که دانش آموزان خود را مسموم می‌کند. باید به دشمنان و دست نشانده‌های آنها که این جو را در فضای کنونی کشور به راه انداخته‌اند گفت این شما هستید که با بکارگیری سلاح های شیمیایی در جنگ صدها نفر را در دنیا کشته‌اید. شما سلاح شیمیایی به صدام دادید تا به سردشت و حلبچه حمله کند. جمهوری اسلامی یکی از اخلاق مدارترین کشورها است که با مطالعه تاریخ همه به این موضوع اذعان دارند. اکنون نیز می‌توانستیم به راحتی سلاح شیمیایی تولید کنیم و در حال حاضر از لحاظ فناوری هسته‌ای بسیار پیشرفته هستیم اما رهبر انقلاب سلاح هسته‌ای و شیمیایی و بیولوژیک را ممنوع اعلام کردند در حالی که شما در جهان از سلاح هسته‌ای، بیولوژیک و شیمیایی و حتی سلاح های بیولوژیک و میکروبی استفاده می‌کنید.

باید گفت که به هیچ وجه سلاح بیولوژیک، شیمیایی و هسته‌ای در مدارس به کار نرفته است. باید سریعا به معلمان مدیران و کادر آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان آموزش داده شود که بوی میوه گندیده یا تخم مرغ یا هر شیء بدبویی را به هیستری جمعی تبدیل نکنند.

*هدف دشمن از پروژه مسمومیت دانش‌آموزان چیست؟

- تمام شایعاتی که در ۴ تا ۵ ماه گذشته برای مسموم کردن دانش‌آموزان وجود داشته نشان می‌دهد که هدف دشمن ایجاد ناامنی، اغتشاش در کشور و تعطیلی مدارس بوده است. دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و اغتشاش در جامعه و هدف اصلی آن براندازی و تجزیه‌طلبی است و اکنون فضای دانش‌آموزان را هدف قرار داده و از بی‌اطلاعی خانواده‌ها و اضطراب و استرس آنها سوء استفاده می‌کند. جنگ دشمن جنگ نرم است که بسیار خطرناک‌تر از جنگ فیزیکی است؛ کاش جنگ ما نظامی و فیزیکی بود زیرا در این جنگ دشمن دیده می‌شد. اکنون دشمن در روح و روان دانش‌آموزان می‌خواهد نفوذ کند و با ایجاد استرس و فضای اضطراب در جامعه آنها را مورد هدف قرار داده است. دشمن قصد دارد در شب عید، کشور را به آشوب بکشد و با افزایش قیمت دلار و هزاران حربه دیگر شب عید را به کام مردم تلخ کند.

منبع: شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    4 1
    چه رویی دارید واقعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس