ممانعت رژیم صهیونیستی از رسیدن کمک‌های امدادی به مردم سوریه

وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب، موجب تاخیر در رسیدن کمک‌های امدادی به زلزله‌زدگان این کشور شده‌ است.

به گزارش مشرق، وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی، موجب توقف خدمات فرودگاه حلب و تاخیر در رسیدن کمک‌های خارجی به مردم زلزله‌زده این کشور شده است.

براساس گزارش پایگاه خبری «روسیاالیوم»، در بیانیه وزارت حمل‌ونقل و شرکت هواپیمایی کشوری سوریه آمده است که تصمیم گرفته شده تا فرود هواپیماهای امدادی برای کمک به زلزله‌زدگان و پروازهای دیگر برنامه‌ریزی شده را از فرودگاه حلب به فرودگاه‌های دمشق و لاذقیه منتقل کنند.

در این بیانیه از مسافران سوری خواسته شده است که امور سفر و برنامه پروازهای جدید خود را از طریق شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر مربوطه آن‌ها پیگیری کنند.

وزارت حمل و نقل سوریه تایید کرد که نهادهای ذی‌صلاح روند شناسایی و رفع خسارات حاصل از حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب را به منظور آماده‌سازی آن برای ازسرگیری خدمات آغاز کرده‌اند.

ساعتی پیش از این گزارش رسمی از سوی دمشق، یک منبع نظامی سوری گزارش داده بود که فرودگاه بین‌المللی حلب در نتیجه حمله هوایی رژیم صهیونیستی در بامداد سه‌شنبه، فعالیت‌های خود را متوقف کرده است.

منابع خبری بامداد سه‌شنبه از وقوع انفجارهای مهیب در شهر حلب واقع در شمال سوریه خبر دادند. پس از آن، یک منبع امنیتی-اطلاعاتی صهیونیستی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت که حملات هوایی صهیونیستی علیه فرودگاه بین‌المللی حلب در جریان است و پدافند هوایی ارتش سوریه نیز فعال شده است.

خبرگزاری «سانا» نیز در این باره و به نقل از یک منبع نظامی نوشت: «در ساعت۰۲:۰۷ بامداد، دشمن اسرائیلی از سمت مدیترانه در غرب لاذقیه، فرودگاه بین‌المللی حلب را هدف حمله هوایی قرار داد که به این فرودگاه خسارات مادی وارد و آن را از سرویس خارج کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس