رسانه‌های صهیونیستی: اعتراضات خلبانان باید خواب را از سرمان بپراند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن هشدار در خصوص اعتراضهای خلبانان ارتش این رژیم به تصمیمات کابینه نتانیاهو، نوشتند که این اعتراضات نگران‌کننده، باید خواب را از سر همه صهیونیست‌ها بپراند.

به گزارش مشرق، تمرد خلبانان نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از پرواز در اعتراض به اقدامات کابینه تحت ریاست «بنیامین نتانیاهو»، امروز (دوشنبه، ۶ مارس)، سوژه اصلی رسانه‌های صهیونیستی بود.

روز گذشته، (یکشنبه، ۵ مارس)، ۳۷ خلبان صهیونیست از مجموع ۴۰ خلبان که در نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند، اعلام کردند که در آموزش‌های روز چهارشنبه در اعتراض به اقدامات کابینه این رژیم به ریاست «بنیامین نتانیاهو» شرکت نخواهند کرد.

رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که این خلبانان که در اسکادران ۶۹ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی -یگان جنگنده‌های اف-۱۵- خدمت می‌کنند و از آن‌ها برای حمله به اهداف دور از فلسطین اشغالی استفاده می‌شود، به فرمانده این اسکادران اطلاع داده‌اند که در تمرینات حضور نخواهند یافت. براساس این گزارش، از خلبانان این یگان اعم از نیروهای رسمی و ذخیره برای حمله به اهداف در سوریه استفاده می‌شود.

روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهادهای نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند.

در همین راستا، «فرمانده نیروی هوایی ارتش صهیونیست، امروز طی نامه‌ای به نخست‌وزیر و «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی در کابینه او، خواستار توقف طرح اصلاحات قضایی و یافتن راه حلی برای وضعیت موجود در رژیم صهیونیستی شد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو»، امروز با انتشار گزارشی از این اعتراضات خلبانان نوشت: «این اتفاق در نیروی هوایی باید خواب را از چشم همه ما بپراند».

در ادامه این گزارش آمده است: «سخن از شمار زیادی از خلبانانی است که بخش مهمی از نیروی ذخیره ما هستند که مهمترین بازوهای امنیتی ما به آن متکی است. این موضوع به کسانی که در خدمت دائم و منظم هستند نیز سرایت می‌کند».

در ادامه این گزارش آمده است: این امر تنها در نیروی هوایی اتفاق نمی‌افتد، بلکه پیام‌ها، طومارها و بیانیه‌های مشابهی در هفته‌های گذشته از یگان‌های رزمی یا اطلاعاتی ارتش نیز در این خصوص ارائه شده است».

بنا بر این گزارش، «مشکل با نیروی هوایی به دو دلیل، مضاعف است؛ نخست این‌که «نیروی هوایی مهم‌ترین بازوی امنیتی اسرائیل است» و دیگر این‌که «هیچ جایگزینی برای این خلبانان وجود ندارد».

روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز نوشت: «حداقل دو اسکادران جنگی دیگر هستند که در آن نیروهای ذخیره در حال بررسی حرکتی مشابه آنچه در اسکادران ۶۹ انجام دادند، هستند. یکی در پایگاه هوایی رامات دیوید و دیگری در پایگاه تل نوف».

بر اساس این گزارش، «صداهایی شنیده می‌شود که از فرماندهی ارتش اسرائیل می‌خواهند که با کسانی که از خدمت سر باز می‌زنند، سخت‌گیرانه رفتار کنند، درست همانطور که ارتش اسرائیل، ۱۸ سال پیش در جریان طرح "فک الارتباط" رفتار کرد».به موجب این طرح، شهرک‌های یهودی‌نشین و پادگان‌های ارتش صهیونیستی در نوار غزه و چهار شهرک صهیونیست‌نشین دیگر در شمال کرانه باختری تخلیه شدند.

این روزنامه در ادامه نوشت که شماری از خلبانان در تظاهرات‌ها علیه اقدامات کابینه نتانیاهو شرکت می‌کنند و حتی برخی به توقف پروازها و ماموریت‌های هوایی تهدید می‌کنند.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به فراخوان احزاب چپ‌گرا مبنی بر امتناع از خدمت در ارتش، اظهار داشت: «این وضعیت، ما را ملزم به گفت‌وگوی سریع و فوری می‌کند. ما با چالش‌های بیرونی بزرگ و پیچیده‌ای مواجه هستیم و هرگونه درخواست برای امتناع از خدمت، به عملکرد سیستم ارتش اسرائیل و توانایی آن برای انجام وظایفش آسیب می‌رساند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    1 0
    می شه لطفا یک رسانه در ایران یک گزارش از این اصلاحات قضائی مورد نظر نتانیابو تهیه کنه بفهمیم مگه پیشنهاد وی چیست که اینطور اسرائیلی ها رو در اعتراض به وی متحد کرده ؟!
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 1
    وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس