استعفا یا برکناری حامد اسماعیلیون؟ آنچه در انجمن جانباختگان هواپیمای اوکراینی گذشت

اسماعیلیون اعلام کرده برای تمرکز بر فعالیت‌های براندازانه از سخنگویی انجمن جانباختگان هواپیمای اوکراینی استعفا داده، اما به نظر می‌رسد او برخلاف میل باطنی و با فشار اعضا به دلیل سواستفاده‌های سیاسی و مالی مجبور به کناره‌گیری شده است.

به گزارش مشرق، حامد اسماعیلیون از چهره‌های ضدانقلاب خارج از کشور روز گذشته با انتشار ویدیو و بیانیه‌ای اعلام کرد که از دبیری و سخنگویی انجمن جانباختگان هواپیمای اوکراینی استعفا داده است. او مدعی شده است که برای حضور فعالانه‌تر در انقلاب زن، زندگی، آزادی از سمت خود کناره‌گیری کرده و نگاهی به قدرت ندارد.

اما به نظر می‌رسد فشارها و انتقادهای خانواده‌های جانباختگان به دلیل سوءاستفاده سیاسی که وی از جایگاهش می‌کرد، موجب استعفایش شده است. ضمن اینکه برخی می‌گویند او متهم به سوءاستفاده مالی از این جایگاه نیز است.

تعدادی از خانواده‌های جانباختگان هواپیماهای اوکراینی همچون خانواده‌های جواد سلیمانی، محسن اسدی‌لاری و زهرا مجد در روزها و ماه‌های گذشته در یادداشت‌ها و نامه‌هایی از فعالیت‌های براندازانه اسماعیلیون انتقاد کردند و خواستار استعفای وی از جایگاه دبیری و سخنگویی انجمن شدند.

علیرضا قندچی یکی از اعضای انجمن چندی پیش درباره انحراف فعالیت‌های اسماعیلیون در توئیتی نوشت: «بنده هیچگونه نقشی در تصمیم‌یری‌های اخیر انجمن به راهبری حامد اسماعیلیون که از مسیر دادخواهی منحرف گشته و به سمت و سوی نامشخص تغییر نموده ندارم و با اعتقادات بنده منافات دارد.»

او این توئیت را در اعلام نظر نسبت به توئیت یکی دیگر از اعضای انجمن که نوشته بود: «به عنوان یکی از مؤسسان انجمن پرواز ۷۵۲ و کسی که به علت انحرافات و عدم شفافیت انجمن در همان سال اول از آن جدا شد می‌گویم که این انجمن نماینده تمام خانواده‌ها نیست. انجمن در خفه‌کردن صدای مخالف و جداسازی افراد به خودی و دشمن و نخودی ید طولانی دارد»، نگاشت.

چندی پیش نیز شاهین مقدم از خانواده‌های جانباختگان در گفت‌وگو با شبکه اینترنشنال از مدیریت اسماعیلیون انتقاد کرد و گفت: این فقط انتقاد بنده نیست و این سؤال اصلی مطرح است که آیا انجمن مجاز به فعالیت سیاسی و دادن فراخوان یا هزینه کردن از منابع اختصاص داده شده برای پرونده هواپیماست؟ که مجری صحبت‌هایش را قطع کرد و گفت وقت تمام است.

او سپس در توئیترش نوشت: «مصاحبه دیروزم با فرداد فرحزاد وسط مصاحبه به بهانه اتمام‌ وقت قطع و فایل آن هم از شبکه برداشته شده است.»

مقدم روز گذشته نیز پس از اعلام خبر کناره‌گیری اسماعیلیون در استوری اینستاگرامش نوشت: «واقعا حیف شد... خدا به داد مردم و انقلابشون برسه. حداقل قبل رفتن یه گزارش مالیِ کامل می‌دادی، گزارش کاری و عملکرد از جمیع هیات شما و از دستاوردهاتون در پرونده ۷۵۲ که کسی چیزی ندید.»

سخنگوی جدید انجمن کیست؟

با کناره‌گیری اسماعیلیون، کوروش دوست‌شناس به عنوان سخنگوی جدید انجمن جانباختگان هواپیمای اوکراینی معرفی شد. او در گفتگو با اینترنشنال گفته است: «انجمن ما به عنوان یک انجمن دادخواه فعالیتش را ادامه خواهد داد.»

اما انتخاب وی نیز مورد انتقاد برخی از خانواده‌های جانباختگان قرار گرفته است. از جمله اینکه محمود زیبایی در توئیتی خطاب به اسماعیلیون نوشت: «آقای کوروش دوست‌شناس، سخنگوی جدید انجمن که فاجعه‌ای بدتر از شماست. دلال معاملات ملکی، کسی که افتخارش ۴۰ سال زندگی در خارج بوده و خود را ایرانی نمی‌داند، کسی که با یک نصفه عکس، خودش را پارتنر جان‌باخته معرفی کرده اما دریغ از چند عکس مشترک.»

او همچنین نوشته است: «از خون عزیزان بی‌گناه ما پله‌ای برای شهرت ساختی و به کاسبی پرداختی و الان مغازه را با حفظ سمت به کاسب دیگر تحویل می‌دهی.»

مخالفان اسماعیلیون در براندازی

اسماعیلیون در حالی می‌گوید می‌خواهد بر فعالیت‌های براندازانه تمرکز داشته باشد که در بین براندازها نیز مخالفان جدی دارد. سلطنت‌طلب‌ها و طرفداران رضا پهلوی مخالفان جدی اسماعیلیون هستند.

در تجمعی که چند روز پیش سلطنت‌طلب‌ها در خارج از کشور داشتند، طرفداران رضا پهلوی شعارهایی سر دادند و یکی از آن‌ها خطاب به اسماعیلیون گفت: «تا حالا کجا بودی؟»

پس از استعفای اسماعیلیون نیز برخی در توئیتر به فعالیت‌های براندازانه وی واکنش نشان دادند.

کاربری به نام منوچهر نوشت: «همانی است که ۶ ماه پیش گفته بود فعال مدنی دادخواه است و نه فعال سیاسی قدرتخواه! امروز شد فعال سیاسی! و همانی است که ۶ روز پیش به VOA گفت هرگز قصد کسب قدرت ندارد، چون برای کسب قدرت باید برای ریاست‌جمهوری نامزد شود و او هرگز برای انتخابات ثبت‌نام نخواهد کرد!»

کاربر دیگری به نام دانائه نیز نوشت: «رسماً سیاسی شد که! اگر پای "من سیاسی نیستم" موند، پای "به هیچ وجه به دنبال ریاست‌جمهوری و هیچ پست سیاسی دیگری نیستم" هم خواهد موند! و هنوز قومی ابله، عربده‌کشان و...، در پی حضرتش روانند!!»

تشکر وی از احزاب تجزیه‌طلب در یکی از صحبت‌هایش و اینکه گفته می‌شود با سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) ارتباط دارد نیز مورد انتقاد شدید است. گفته می‌شود آسیه‌ بنی‌صدر همکار حامد اسماعیلیون در انجمن جانباختگان که البته در نوامبر ۲۰۲۲ از هیات مدیره انجمن حذف شد، با مریم رجوی نسبت فامیلی دارد. عوامل دیگری نیز در ارتباط وی با منافقین و تجزیه‌طلب‌ها معرفی می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    17 1
    همکار دندانپزشک! وقتی شما و دوستان غربگرایتان در داخل و خارج کشور ۱۲تیر هرسال بهانه ناخدای آمریکایی را که بدون عذرخواهی گفت: «هواپیمای مسافربری ایرانی را روز روشن یک جنگنده فرض کرد و اشتباهی زد!؟» می پذیرید و سکوت می‌کنید الان هم که با عذرخواهی اعلام شد: «برای دفاع از امنیت ملی اشتباها هواپیمای اکراینی زده شد»، باید بپذیرید و سکوت کنید! اما می‌دانیم نمی توانید چون سردار حاجی زاده چشم آبی نیست! یک‌ پزشک ایرانی #بیماری_وابستگی #وقاحت_سکوت_فریاد
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    9 1
    شگفتا که آبهای گندیده چگونه به گودالها می پیوندند...
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    8 1
    خون خانوادت خوب برات نون داشت. تو‌ بخاطر همون اتفاق باید تا عمر داری از جمهوری اسلامی ایران تشکر کنی و نوکریشو کنی!!
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    4 1
    خون خانوادت خوب برات نون داشت. تو‌ بخاطر همون اتفاق باید تا عمر داری از جمهوری اسلامی ایران تشکر کنی و نوکریشو کنی!!
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    7 4
    خاک برسر اسرائیلیون مزدور بیشرف.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    4 2
    گور باباش
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    8 2
    از اول هم این کثافت کیسه دوخته بود برای پر کردن جیبش ،این بوزینه هم گندش در اومد.
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    6 2
    این هم روزی به درک خواهد رفت مثل بقیه شون
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    7 2
    حامد اسماعیلیون لمپن و شارلاتان و اوباشی بیش نیست . بیچاره اپوزیسیونی که اسماعیلیون در جمعی داسته باشد . نخاله ...
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    8 2
    این اوباش مبتذل حتی لیاقت صفت برعنداز هم ندارند. عده ای لمپن وطن فروش کثیف هستند که با یکدیگر مسابقه وطنفروشی و دریوزگی استعمارپلید میدهند.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    5 2
    چقدر ازین جانی پلید بدم میاد. خدا بدترین سرنوشت براش مقدر کنه
  • حسین IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    11 5
    کجا بیشتر پول میدن؟این دوست داره همونجا بره
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    7 2
    ارازل هرزه ای بنام آزادیخواه که آبروب هرزه ها را هم برده اند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
    10 5
    جوجه چیه که کله پاچه اش چی باشه
    • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      7 1
      موریانه چیه که کله پاچش چی باشه..
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    5 3
    امثال این احمق ,نیاز به دیده شدن و شهرت دارن,مثل اینکه مرگ دختر و همسرش بستر مناسبی برای این آرزوی دیرینه‌ ش فراهم کرد. حتما قدم بعدی هم هم چون رجوی ها صدور فرمان حمله ی موشکی و اتمی به ایران خواهد بود.
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    7 3
    دیگه زن و بچه اش یادش رفته ، عشق قدرت گرفتتش . داره فکر می کنه اگه شاه ایران بشم هر روز یه دختر زیبا روی
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    3 2
    موجود خبیث
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    5 11
    از این بشر بترسید چون چیزی نمی تونید بهش بچسبونید
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      0 1
      خخخخخ
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    6 2
    شماها بهتره برید مثل کابوهای آمریکای عزیزتون گاوچروانی کنید. البته لازم نیست ۱ گله گاو آمریکا بهتون بده ماشاء ا...۱ طویله گاو ایرانی مث بنیادی و مسی قمی کلاه کثافت و شیرین خانم و مریم خانم و گلشیفته خانم و احسان خان و مازیار خان و اون حمید فرخ نقاش بازیگر و ......و مخصوصا اون جادوگر آشغال توپی و شاه طویلتون هم که کنارتون هست توله پهلوی ... بهتره اون مدیر رمضان خائن انتر نشنال اصلاحچی یه نامه بزنید شاید تونستید بن سلمان و نتانیاهو رو هم وارد کنید اون وقت جمعتون جمع میشه خوش بگذره دم عیدی خوش،باشید ببخشید ایفای نقش خودتون تو این چند ماه باعث شده ما به این تحلیل رسیدیم . والا قصد اساعه ادب نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس