کد خبر 1471771
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۰

از بین مقاطع مختلف فولادی، تیرآهن جزء پرکاربردترین محصولات موجود به شمار می‌آید. از تیرآهن در ساختمان‌سازی، پل‌سازی و ... استفاده می‌شود. با توجه به جدول وزن تیرآهن می‌توان به نحوه محاسبه انواع مختلف این محصول پی برد.

در گذشته برای محاسبه کلی وزن این مقاطع فولادی به محاسبات پیچیده‌ای نیاز بود. امروز امکان محاسبه آنلاین وزن آهن آلات با استفاده از سایت‌های مختلف فراهم شده است. باید به این امر توجه داشت که تعیین وزن مناسب یکی از مهم‌ترین موارد در زمینه خرید و فروش این محصولات به شمار می‌آید.

تعیین وزن انواع آهن‌آلات بدون داشتن جداول مربوطه امکان‌پذیر نیست. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت تا در این متن به طور کامل در مورد این جداول با شما صحبت کنیم. شناخت این جدول‌ها برای کلیه فعالان حوزه خرید و فروش آهن‌آلات یک امر ضروری محسوب می‌شود.

نحوه محاسبه آنلاین وزن آهن آلات و جدول وزن تیرآهن

جدول‌های مخصوص وزن تیرآهن فرمول‌های خاصی دارند

اهمیت استفاده از جداول مربوط به وزن تیرآهن

با کمک جدول وزن تیرآهن می‌توان از لحاظ کیفیت محصولات خریداری شده به اطمینان خاطر رسید. در واقع، با مقایسه وزن تیرآهن خریداری شده و وزن موجود در جداول محاسبه آنلاین وزن آهن آلات می‌توانید به راحتی نسبت به بررسی کیفیت تیرآهن مربوطه اقدام کنید.

به طبع، چنانچه این دو وزن با یکدیگر برابر نباشند، مشکلی در خلوص تیرآهن خریداری شده وجود دارد. این روش مقایسه‌ای یک راهکار عالی برای کلیه افرادی به شمار می‌آید که شناخت کاملی از روند ساخت این محصولات ندارند؛ اما در هر صورت، به دنبال خرید بهترین محصولات موجود در بازار هستند. اگر شما نیز جزء این افراد به شمار می‌آیید، حتماً باید نسبت به بررسی جداول مربوطه اقدام کنید.

دسته‌بندی جداول مربوط به وزن آهن‌آلات

احتمالاً از این امر مطلع هستید که تیرآهن‌ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. از جمله این موارد می‌توان به تیرآهن‌های معمولی یا ipe، تیرآهن‌های هاش بال پهن و تیرآهن‌های هاش سنگین عریض یا ipbu-he-m اشاره کرد.

محاسبه آنلاین وزن آهن آلات دقیقاً با توجه به نوع تیرآهن مربوطه صورت می‌گیرد. دلیل این امر نیز تفاوت‌های ساختاری در وزن، نحوه تولید، ضخامت و سایر موارد مرتبط با این محصولات است. به همین دلیل، کاملاً طبیعی است که در جدول وزن تیرآهن، هر یک از محصولات فوق دارای اعداد متفاوتی باشند.

نحوه محاسبه آنلاین وزن آهن آلات و جدول وزن تیرآهن

جداول وزن تیرآهن اهمیت بالایی دارند

فاکتورهای موجود در جداول

در جدول وزن تیرآهن موارد مختلفی وجود دارند. به عنوان مثال، در جداول مربوط به وزن تیرآهن‌های معمولی مواردی همچون ضخامت بال و عرض بال ذکر می‌شوند. این دو عامل به تنهایی جزء مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع تیرآهن‌ها به شمار می‌آیند و ذکر آن‌ها در چنین جداولی ضروری است.

همین دقت به جزئیات منجر به آن شده است که کاربران به راحتی بتوانند بدون‌ هیچ مشکل خاصی نسبت به تشخیص وزن تیرآهن مورد نظر خود اقدام کنند. همان‌ طور که گفته شد، استفاده از این جداول برای تشخیص کیفیت و اصل بودن تیرآهن خریداری شده لازم است. در زیر نمونه‌ای از این جداول مربوط به وزن تیرآهن مشاهده می‌شود که در سایت معتبر آهن ملل درج شده است.

سایز هاش (mm)

وزن شاخه سبک (kg)

وزن شاخه سنگین (kg)

۱۰

۲۰۰

۲۴۴

۱۲

۲۳۴

۳۲۲

۱۴

۲۹۹

۳۹۰

۱۶

۳۶۵

۵۰۰

۱۸

۴۲۶

۵۹۰

۲۰

۵۰۸

۷۲۰

۲۲

۶۰۶

۸۲۸

۲۴

۷۲۴

۹۶۰

۲۶

۸۱۸

۱۰۷۵

۲۸

۹۱۷

۱۲۱۰

۳۰

۱۰۶۰

۱۳۷۰

۳۲

۱۱۷۱

۱۵۵۱

۳۴

۱۲۶۰

۱۶۰۳

۳۶

۱۳۴۲

۱۷۵۴

۴۰

۱۸۶۹

فرمول محاسبه وزن تیرآهن‌های مختلف

با کمک جدول خاصی به نام جدول اشتال می‌توانید به تهیه یک جدول وزن تیرآهن بپردازید. برای این منظور حتماً باید از فرمول‌های مربوط به وزن تیرآهن‌های مختلف استفاده کنید؛ البته با توجه به زمان‌بر بودن چنین محاسباتی معمولاً‌ توصیه می‌شود که از روش محاسبه آنلاین وزن آهن آلات استفاده کنید یا از جداول قرار داده شده در سایت آهن ملل بهره ببرید. در هر صورت، سه فرمول اصلی جهت شناخت وزن تیرآهن‌های محبوب در بازار عبارت‌اند از:

  • وزن تیرآهن دوبل برابر است با (طول تیرآهن ضربدر دو) ضربدر وزن یک متر تیرآهن
  • وزن تیرآهن آی پی ای برابر است با طول تیرآهن ضربدر وزن یک متر تیرآهن
  • وزن تیرآهن سی پی ای برابر است با طول تیرآهن لانه زنبوری ضربدر وزن یک متر تیرآهن

نحوه محاسبه آنلاین وزن آهن آلات و جدول وزن تیرآهن

تیرآهن کاربردهای مختلفی دارد

سخن پایانی

آهن‌آلات بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل داده‌اند و از این محصولات در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین محصولات موجود در این زمینه، تیرآهن است. تیرآهن‌ها را می‌توان در ابعاد مختلفی و با ویژگی‌های فنی متفاوتی خریداری کرد.

برای تکمیل یک روند خرید صحیح، لازم است که از جدول وزن تیرآهن استفاده شود. کاربران باید با توجه به همین جداول نسبت به تعیین وزن تیرآهن مورد نظر خود اقدام کنند. شایان ذکر است که وزن تیرآهن با قیمت این محصول رابطه مستقیمی دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آهن ملل از جداول مربوط به وزن انواع تیرآهن‌ها استفاده کنید.


 

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس