لاوروف: اوکراین علاقه‌ای به مذاکره برای حل مسائل ندارد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: مقامات اوکراینی علاقه‌ای به شروع مذاکرات اساسی برای حل مسائل نشان نمی‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، «سرگئی لاوروف» درباره بیانیه‌های اوکراین و متحدانش در خصوص مذاکره تصریح کرد: خودتان درباره عقلانی بودن بیانیه‌ها قضاوت کنید؛ «ولودیمیر زلنسکی» سپتامبر گذشته، فرمانی را برای ممنوعیت مذاکره با روسیه صادر کرد و از طرف دیگر متحدان غربی وی به طور مستمر تاکید کرده اند که مسکو باید در میدان نبرد شکست بخورد تا کی‌یف از موضع قدرت، وارد مذاکره شود.

لاوروف در عین حال از میانجیگیری برخی کشورهای عربی از جمله عربستان برای حل بحران اوکراین و تبادل زندانی بین کی‌یف و مسکو استقبال کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

آمریکا و متحدانش کمک‌های نظامی به اوکراین را در هفته‌های اخیر افزایش داده‌اند و در این راستا، سامانه‌های تسلیحاتی متنوعی از جمله موشک‌های دفاع هوایی، سامانه‌های راکت‌انداز چندگانه، انواع تانک‌ها، توپخانه‌ها و تفنگ‌های ضد هوایی به کی‌یف ارسال کردند.

مسکو بارها به غرب در مورد ارسال تسلیحات نظامی به کی‌یف هشدار داده و تاکید کرده که این اقدام مناقشه را طولانی‌تر می‌کند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده که کشورهای عضو ناتو با عرضه تسلیحات به کی‌یف با آتش بازی می‌کنند و هر کاروان تسلیحاتی به اوکراین تبدیل به یک هدف قانونی برای نیروهای روسیه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    0 1
    برو به جهنم
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
    0 1
    روسیه حمله کرده ،ادکراین علاقه نداره ؟ چه پروو !!
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    عجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس