کد خبر 1472598
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
توقف طرح درمان رایگان بیماران کرونایی در ژاپن

بیماران ژاپنی مبتلا به کووید-۱۹ که از روز هشتم ماه مه، تحت درمان قرار می‌گیرند باید هزینه‌های درمانی خود را پرداخت کنند.

به گزارش مشرق از یومیوری، براساس قانون جدید بیماری‌های عفونی در ژاپن، سطح کووید-۱۹ از رده دوم به رده هفتم کاهش پیدا می‌کند و در حقیقت با سطح آنفولانزای معمولی برابر می‌شود. بدین ترتیب دولت هزینه‌ای برای درمان سرپایی آن پرداخت نخواهد کرد.

با این حال دولت فومیو کیشیدا همچنان و تا پایان ماه سپتامبر به تامین هزینه‌ داروهای درمانی کووید-۱۹ ادامه خواهد داد زیرا که این داروها همچنان گران‌قیمت محسوب می‌شوند.

دولت ژاپن روز گذشته درباره تامین مالی عمومی و سیستم پزشکی آن به ریاست فومیو کیشیدا نخست وزیر این کشور تشکیل جلسه داد. با وجود تصویب تغییر سرفصل هزینه‌های درمانی کووید-۱۹ اما دولت ژاپن همچنان قصد دارد تعداد موسساتی که بیماران بد حال را برای بستری شدن می‌پذیرند، افزایش دهد.

در حال حاضر و از آنجایی که کووید-۱۹ جدید به عنوان معادل رده دوم طبقه بندی می شود، بیماران مجبور نیستند پس از مثبت شدن تست ویروس، هزینه درمان را از جیب خود بپردازند اما از روز هشتم ماه مه، با تغییر سرفصل هزینه‌های درمانی این بیماری، مبتلایان ناچار به پرداخت این هزینه‌ها هستند. با این حال، به عنوان یک اقدام جبرانی تا پایان ماه سپتامبر، هزینه داروهای درمانی همچنان از طریق منابع مالی عمومی پرداخت می‌شود.

براساس این گزارش، برای بستری شدن در بیمارستان، تا سقف ۲۰ هزار ین (واحد پول ژاپن) در ماه، به بیماران به عنوان کمک هزینه پزشکی پرداخت می‌شود. میزان این کمک‌ها براساس عواملی از جمله درآمد سرانه هر بیمار، متغیر بوده و پرداخت خواهد شد.

در حال حاضر هشت هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی برای پذیرش بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در ژاپن وجود دارد که تعدادی از آنها در اختیار سه هزار مرکز درمانی خصوصی است. دولت کیشیدا با این حال در نظر دارد که تمامی تخت‌های بیمارستانی همچنان بیماران نیازمند به بستری را پذیرش کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    خدا رو شکر ایران هنوز رایگان کرونا درمان میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس