کد خبر 1472871
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
ماجرای افزایش نجومی مزایای شهردار اهواز/ شهرداری: خطای انسانی است!

با وجود اینکه انتشار خبر مزایای ۲۰ میلیارد ریالی شهردار اهواز در شبکه‌های اجتماعی حاشیه ساز شد اما مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری می‌گوید: درج این ارقام خطای انسانی است.

به گزارش مشرق، انتشار خبرهای مبنی بر مزایای ۲۰ میلیارد ریالی شهردار اهواز در لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ و لایحه بودجه ۱۴۰۲ در شبکه‌های اجتماعی حاشیه‌ساز شد اعدادی که حدودا ۲۶ برابر سال قبل است این در حالی است که با گذشت یک سال و نیم از شهردار شدن رضا امینی شاهد تجمعات و اعتراضات مختلف کارگران در مناطق هشتگانه شهرداری نسبت به حقوق و مزایا و گاهاً تعویق در پرداخت آن‌ها بودیم.

بر همین اساس، اردیبهشت ماه امسال بود که به دنبال دستور شهردار اهواز مبنی بر حذف و کاهش برخی آیتم‌های حقوقی و مزایای پرسنلی،کارکنان رسمی و قراردادی شهرداری خواستار استعفای شهردار و اعضای شورای شهر شدند.

طبق جدول بودجه شهرداری اهواز، برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال و برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۳۳ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال برای مزایای شهردار اهواز در نظر گرفته شده است، که این رقم برخلاف مصوبه سال ۱۳۸۱ هیئت وزیران است.

ماجرای مزایای ۲۰ میلیارد ریالی شهردار اهواز

۲۰ میلیارد ریال خطای انسانی

محمدجواد جعفری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اهواز در این رابطه با بیان اینکه رقم ۲۰ میلیاد ریالی که به عنوان مزایای شهردار در لیست بودجه شهرداری اهواز درج شده خطای انسانی بود، اظهارکرد: یکی از کارشناسان ما در درج اعداد در فرم اکسل خطا کرده و عدد را بالا زده است.

وی افزود: تصویب بودجه چند مرحله است و چنانچه عدد اشتباهی در بودجه عنوان شود با توجه به اینکه بودجه به مصوبه شورای شهر و سپس بررسی و تایید فرمانداری شهرستان اهواز نیاز دارد لذا عدد اشتباه تصحیح می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اهواز گفت: پرداخت حقوق به ریال تابع قوانین بالا دستی است و برای همه نیروها در هر سطح سازمانی که باشند احکام کارگزینی وجود دارد که سطح حقوق و دستمزد آن‌ها را تعیین می‌کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم درج اعداد بودجه را سیستمی کنیم، بیان کرد: حجم اعداد بودجه زیاد است و تعداد صفحات بودجه یکی و دو تا نیست به همین دلیل این خطا طبیعی است و سالهای گذشته شاهد چنین خطایی حتی در بودجه دولت هم بودیم.

مزایای شهردار هنوز مصوب نشده است

سید علی پورموسوی عضو شورای شهر اهواز، با اشاره به ارقام نجومی مربوط به مزایای شهردار که توسط بخش برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اهواز درج شده است، می‌گوید: رقم مزایای فعلی هنوز در صحن شورای شهر مطرح نشده و حتی در مورد آن بحث و تبادل نظری صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه پرداخت این مبلغ نیاز به مصوبه شورای شهر دارد، افزود: سال گذشته مبلغ ۳۰ میلیون تومان به عنوان مزایا برای شهردار مصوب شد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: معمولاً فعالیت‌های عمرانی شهردار یکی از موضوعات مهمی است که این مزایا شامل آن‌ها می‌شود.

پورموسوی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا شورای شهر بخش برنامه و بودجه شهرداری را در خصوص درخواست تصویب چنین رقمی زیر سوال خواهید برد، بیان کرد: قطعاً بخش برنامه و بودجه شهرداری در خصوص جزئیات این مبلغ باید توضیح دهد.

اگر چه ارقام نجومی مزایای شهردار اهواز هنوز در صحن شورا مطرح و یا مصوب نشده است، اما سوالی مهمی که مطرح می‌شود این است که چنانچه این ارقام رسانه‌ای نمی‌شد آیا بخش برنامه و بودجه شهرداری خطای خود را می‌پذیرفت؟ و یا شورای شهر این مبلغ را مصوب می‌کرد یا خیر؟

در شهریور سال گذشته رضا امینی با رأی اعضای شورا به مدت چهار به عنوان شهردار کلانشهر اهواز منصوب شد، وی متولد ۱۳۴۸ در اصفهان و دارای فوق لیسانس جامعه شناسی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهرداد IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 0
    پیداکنیدپرتقال فروش نامردوسوت زن را.......😂😂
  • مطهری IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 0
    بنده کاملا مطلع هستم .مدیر برنامه ریزی یقینا دروغ میگه چون لو رفته این حرف زده .بازرسی ورود بکنند مشخص میشه
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    مزایای سال ۱۴۰۰ رو بزنید و ۱۴۰۱ چقدر بوده اینکه پیشنهاد مزایای۱۴۰۲ بودهرو مزایا و دریافتی خودشورا هم بزنید
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    ای بابااین خطاهافقط درادارات اهوازرخ میده چون اقیون دزدتشریف دارن چراازاین خطاها توی پرداختی مارخ نمیده!؟تازه اگه هم رخ بده کثرمیشه نه مثل شهرداربی لیاقت وامثال دزدهمراه شهرداردزدکثیف خیانت کار
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      0 0
      مشکل شهرداری خودرئیس شورای شهراهواز
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    چرا از سر و ته حقوق مردم زده میشه و مردم راه به جایی ندارند برا شکایت
  • سعيد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    به این میگن یک شهردار خوب آفرین برتو
  • احمدی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    مدیری که فقط وفقط تنها به فکر پر کردن جیب خودش است پس این مدیر نمی تواند شهر آباد کند به‌معوفچند‌میگیری گریه‌کنی حالا چقدر بگیری که برای شهر کار بکنی
  • نیکان IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    چرا این خطاها و به اصطلاح اشتباهات برای کارگران و کارمندان شهرداری سهوا اتفاق نمی افته که به حسابشون عدد میلیاردی واریز بشه یعنی چی فرض کرده مردم را مدیر مالی شهرداری و ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس