به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، رضوانی - معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - با بیان این مطلب گفت: طبق مصوبه کمیته سازمان تنظیم مقررات، اپراتورها موظفند برای ارسال پیامکهای انبوه از مشترکان خود اجازه بگیرند و به دنبال اجرای این مصوبه اپراتورهای تلفن همراه این موضوع را طی پیامکی از مشتریان خود استعلام كردهاند.
رضوانی افزود: براساس آمارهای دریافتی، اپراتور اول تلفن همراه با ارسال 33 میلیون پیامک از مشترکان خود خواست در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک های تبلیغاتی انبوه، عدد 1 را به همان شماره پیامک کنند که فقط 3 میلیون و 300 هزار نفر این کار را کردند و این به معنای آن است که هنوز برای مابقی مشترکان پیامک ارسال می شود.
وی ضمن اشاره به عدم رضایت برخی از این افراد از دریافت پیامک های تبلیغاتی گفت: برداشت ما این است که ایـــن افراد یا پیامک استعلام را ندیدهاند یا آنرا نخوانده پاک کردهاند و یا در آن مقطع عدد مورد نظر را ارسال نکردهاند که در حال حاضر شماره تلفن 9990 برای همراه اول و 700 برای ایرانسل در اختیار این افراد است تا عدم تمایل خود به دریافت پیامکها را اعلام كنند.
داود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران - نیز ضمن تأیید سخنان رضوانی اظهار كرد: طبق آمارهای موجود ارسال روزانه 20 میلیون پیامک برای 50 میلیون مشترک تلفن همراه بطور میانگین چیزی در حدود نصف پیامک برای هر مشترک می شود. بطوری که مشترکین پرمصرف که عمدتاً شهروندان فعال جامعه محسوب میشوند، روزانه حدود 3 تا 4 پیامک تبلیغاتی دریافت میکنند و مشترکین کم مصرف هیچ پیامکی دریافت نمی کنند.
وی افزود: مشترکینی که عدم تمایل خود را برای دریافت پیامک اعلام كردهاند از تمامی پیامکهای تبلیغاتی که عمدتاً جنبه اطلاعرسانی دارد محروم می شوند اما اگر عضو یا مشترک جاهایی خاص نظیر بانکها باشند، همچنان پیامکهای آن شرکتها و مؤسسات را دریافت میکنند.
او در پایان با تأکید بر جنبه اطلاعرسانی و تعداد ناچیز این پیامکها، گفت: به تمامی مشترکین توصیه میکنم خود را از دریافت پیامکها محروم نکنند.
رضوانی افزود: براساس آمارهای دریافتی، اپراتور اول تلفن همراه با ارسال 33 میلیون پیامک از مشترکان خود خواست در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک های تبلیغاتی انبوه، عدد 1 را به همان شماره پیامک کنند که فقط 3 میلیون و 300 هزار نفر این کار را کردند و این به معنای آن است که هنوز برای مابقی مشترکان پیامک ارسال می شود.
وی ضمن اشاره به عدم رضایت برخی از این افراد از دریافت پیامک های تبلیغاتی گفت: برداشت ما این است که ایـــن افراد یا پیامک استعلام را ندیدهاند یا آنرا نخوانده پاک کردهاند و یا در آن مقطع عدد مورد نظر را ارسال نکردهاند که در حال حاضر شماره تلفن 9990 برای همراه اول و 700 برای ایرانسل در اختیار این افراد است تا عدم تمایل خود به دریافت پیامکها را اعلام كنند.
داود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران - نیز ضمن تأیید سخنان رضوانی اظهار كرد: طبق آمارهای موجود ارسال روزانه 20 میلیون پیامک برای 50 میلیون مشترک تلفن همراه بطور میانگین چیزی در حدود نصف پیامک برای هر مشترک می شود. بطوری که مشترکین پرمصرف که عمدتاً شهروندان فعال جامعه محسوب میشوند، روزانه حدود 3 تا 4 پیامک تبلیغاتی دریافت میکنند و مشترکین کم مصرف هیچ پیامکی دریافت نمی کنند.
وی افزود: مشترکینی که عدم تمایل خود را برای دریافت پیامک اعلام كردهاند از تمامی پیامکهای تبلیغاتی که عمدتاً جنبه اطلاعرسانی دارد محروم می شوند اما اگر عضو یا مشترک جاهایی خاص نظیر بانکها باشند، همچنان پیامکهای آن شرکتها و مؤسسات را دریافت میکنند.
او در پایان با تأکید بر جنبه اطلاعرسانی و تعداد ناچیز این پیامکها، گفت: به تمامی مشترکین توصیه میکنم خود را از دریافت پیامکها محروم نکنند.