کد خبر 1473532
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی فارس پلاس نوشت:

خبرگزاری فرانسه - فروپاشی بانک سیلیکون ولی ( اس وی بی ) در کمتر از ۴۸ ساعت شگفتی را در میان بازیگران فناوری برانگیخته است.

شرکت های فناوری از فروپاشی این بانک که برای ادامه حیات آنها ضروری بود متعجب هستند. برای آنها قابل باور نیست بانک سیلیکون ولی با این سرعت سقوط کند و ورشکسته شود .

نیکول گلاروس، کارآفرین و سرمایه گذار در توئیتی نوشت من خیلی عصبانی هستم و غمگین. می ترسم. به یاد داشته باشید، این تقصیر ماست.

وی معتقد است استارتاپ ها با ورشکستگی بانک اس وی بی در شرایط دشواری قرار گرفته اند.

بانک کالیفرنیایی اس وی بی به ضمانت سرمایه نزدیک به نیمی از شرکت های فناوری‌ و بیوتکنولوژی افتخار می‌ کرد.

وقتی شماری از سرمایه گذاران زنگ خطر را به صدا درآوردند، استارت آپ ها بلافاصله واکنش نشان دادند.

کلمان کازالو، رئیس یک شرکت فناوری گفت: پنجشنبه ناگهان دیدم که ایمیل های بسیار صریح، با حروف بزرگ، از هیات مدیره رسید : پول خود را فورا برداشت کنید.

این هشدارها از سوی شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر قدرتمند مستقر در سانفرانسیسکو بسیار نگران کننده بود.

اسکات گالاوی، استاد دانشگاه نیویورک که با استارت ‌آپ ها کار می‌ کند، می ‌گوید: من فکر می‌ کنم ما بعدا متوجه ابعاد و پیامدهای این ورشکستگی می شویم.

وی افزود: وقتی سرمایه‌ گذارتان با شما تماس می ‌گیرد و به شما می ‌گوید پولتان را برداشت کنید، پولتان را برداشت می ‌کنید.

وحشت بعدی یادآور صحنه هایی از رکود بزرگ سال ۱۹۲۹ است، زمانی که مشتریان برای دریافت پس انداز خود به باجه های بانک هجوم بردند.

دن ایوز تحلیلگر گفت: سرمایه گذاران مجبور شدند بین دو گزینه بد یکی را انتخاب کنند. بانک آن طور که باید‏ ریسک ها را مدیریت نکرد و باعث حادثه شد که سپس موجی از برداشت ها را به دنبال داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    6 5
    اینا واسه اونا وحشته برای ما دست گرمی شده
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      8 6
      آبو بریز اونجا که میسوزه اغتشاشو!!!
    • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 0
      یادم نمیاد بانک پولمونو خورده یاشه
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    7 4
    خدا را شاکریم. امریکا و متحدانش میخواستند ایران را با مشکل اقتصادی روبرو کنند ولی از انجایی که خدا میخواست خودشان درون چاه مشکلات اقتصادی افتادند و انشاالله شروع فروپاشی اقتصادی امریکا باشد
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    3 12
    آمریکا رو بیخیال بگو دلار و سکه چند؟
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      9 3
      برو از ترامپ بپرس
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      10 2
      اتفاقأ حالش به آمریکاست، گور بابای دلار، مشرق جون بگو از دیشب تا حالا چندتا بانک یانکی‌های گاوچرون تروریست سروته شده؟؟! خخخخخخخخخخ
    • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      3 1
      از خود صاحب دلار بپرس، البته آفتابه همراه ببر جهت سوزش شدید... مرتیکه ریقو دلار چند دلار چند راه انداخت، خوب شد رائفی پور یه چیز یادت داد
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 0
      دلار ماله امریکاست مگه نمیگی بیخیالش؟؟ما با لیر و درهم و یوان و روبل جنس مبادله میکنیم.دلار برا شما اقا زاده هاست.بعد مگه سکه وعده غذاییه؟؟؟
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    11 2
    به امید ورشکستگی بقیهٔ بانک‌های یانکیستان و فرو پاشی رژیم یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش بزودی!!!!
  • علی افصحی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    3 3
    امام خامنه‌ای بود که سخن از اقتصاد مقاومتی فرمود و درون زا بودن و برون نگر شدن اقتصاد نظام اسلامی را راهبرد اقتصادی عنوان فرمودند. در مقابل یادمان هرگز نباید برود که اصلاحات آمریکایی به ویژه تاجیک و سریع القلم بارها و بارها با رونویسی از نوشتجات شبه علمی سخن از عدم تشکیل سرمایه کلان و نیز جهانی نشدن اقتصاد ایران اسلامی، ایران را تحقیر می کردند و مزدورانه با استغاده از منابع شبه دینی سستی که امثال محقق داماد جاسوس پا بی اطلاعی مطلق می گفتند «اسلام نظام اقتصادی ندارد»! و اقتصاد همان است که در غرب وحشی و امریکا بابهره گیری از کلاهبرداری «پونزی» یا همان «کلاه به کلاه کردن کلاهبرداران ما » سرمایه مردم را بالا کشیده و در نهایت با اعلام ورشکستگی صاحبان سرمایه و صنایع را به خاک سیاه می نشانند چنان که سعید شریعتی اخیرا جاهلانه گفته بود «قیمت وجدان اقتصاد»است!او که مدعی اصلاح طلبی آمریکایی بوده ، چنان سخن می گوید که انگار «آدام اسمیت»حرف می زند البته امروز اما دیروز پدران منحرف اصلاح طلبان فاسد سخن از اقتصاد چپ زده و کار آفرینی مردمی را در اقتصاد ملی حذف کرده و شیوه های مارکسیستی را در صنعت و کشاورزی پیش می بردند همانند سلامتی در کشاورزی و نبوی در صنایع سنگین. سلامتی کشاورزی های بزرگ را دولتی کرده و کشاورزان خرد را نیز در اقتصادی نبودن کشاورزی از دور خارج می کرد و نبوی هم همه مراکز تولیدی را دولتی کرده بود اما الآن چون مد لیبرال دموکراسی است لذا در مورد اقتصاد طوری سخن می گویند که باید مرداخ از این ها روش ثروت اندوزی را یاد بگیرند اما حالا با ورشکستگی دو بانک مهم،زلزله در بازارهای مالی و پولی و بانک های امریکایی افتاده و خیلی زود آثارش در بازارهای غرب وحشی هم خواهیم دید چنان که در انگلیس و استرالیا و کانادا پس لرزه های آن محسوس است.این همان جهانی شدن اقتصاد مد نظر اصلاحات آمریکایی است که به این افتضاح رسیده است. طرف از استرالیا راه افتاده آمده امریکا تا از بانک سیلیکون ولی پول خود را بگیرد !
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      2 1
      حرف مفت زیادی میزنی
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      2 0
      باز این توالت شور از کمپ چرت و پرت نوشت!!!
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    1 1
    خیلی بده که هنوز خیلیها نمی فهمند مشکل بالا رفتن قیمت دلار فقط مربوط به ایران نیست و همه جای جهان داره رنج میکشه چون آمریکا با سو استفاده از ارز مشترک بین المللی، پول چاپ میکنه و شیره ی جان ملتها رو میکشه. همه کار میکنند تا آمریکا خرج ریخت و پاش و نظامیگری و جنگ طلبی اش پرداخت بشه.
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 1
    لعنت بر آمریکا جنایتکار تروریست و دوستداران آن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس