رژیم صهیونیستی و اوکراین

مقامات اوکراینی، کشورهای غربی و ایالات متحده، خواستار این هستند که صهیونیست ها اقدام به ارسال تسلیحات نظامی برای کمک به کی‌یف در جنگ مقابل روسیه کنند.

سرویس جهان مشرق - بر اساس گزارش های رسانه های عبری زبان، بنیامین نتانیاهو برای اولین بار در مورد سیاست حمایتی اسرائیل از اوکراین و بررسی امکان انتقال کمک های نظامی به این کشور بحث و گفتگو کرد. یوآو گالانت وزیر جنگ، الی کوهن وزیر امور خارجه، داوید بارنیا رئیس موساد، هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، آوی گیل، دبیر نظامی نخست وزیر و سایر مقامات صهیونیست در این گفتگو حضور داشتند.

نمایندگان شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در این گفتگو مطالبات اوکراینی ها، انتظارات آنها از دریافت سامانه های دفاعی از رژیم صهیونیستی و حساسیت ها در قبال واکنش روسیه را توضیح داده اند. به گزارش وب سایت عبری زبان وای نت، رژیم صهیونیستی تمایل خود را برای انتقال یک سیستم هشدار هوشمند در مقابل موشک ها به کی‌یف و همچنین کمک به اوکراینی ها در خنثی کردن مین ها ابراز کرده است.

گفتگوهای سران رژیم صهیونیستی برای ارسال تسلیحات به اوکراین
نتانیاهو در مورد امکان انتقال کمک های نظامی به اوکراین بحث و گفتگو کرد

کشورهای غربی و آمریکا، در چند ماه گذشته مقامات رژیم صهیونیستی را شدیدا تحت فشار گذاشته اند تا به اوکراین تسلیحات و کمک های نظامی ارائه بدهند، رئیس جمهور و دیگر مقامات اوکراین نیز بارها در مصاحبه و سخنان خود، از مقامات رژیم صهیونیستی درخواست تحویل تسلیحات نظامی را کرده و از تعلل صهیونیست ها در این باره انتقاد کرده اند.

البته، در گذشته این مسئله فاش شده است که تعدادی از نظامیان واحد های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی، با حضور در اوکراین، اقدام به آموزش نیروهای اوکراینی علیه ارتش روسیه کرده بودند، موضوعی که با واکنش روسیه روبه رو شد.

مقامات رژیم صهیونیستی از زمان شروع جنگ میان روسیه و اوکراین، موضع مشخصی در رابطه با این جنگ اتخاذ نکرده اند و صرفا در لفظ چند بار روسیه را محکوم کرده اند، موضوعی که کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست آن را برای منافع رژیم صهیونیستی مضر دانسته اند، چرا که به گفته آنها، متحد اصلی اسرائیل، کشورهای غربی و آمریکا هستند، نه روسیه و از این رو باید صراحتا علیه روسیه موضع گرفته شود.

گفتگوهای سران رژیم صهیونیستی برای ارسال تسلیحات به اوکراین

اما به نظر می رسد صهیونیست ها نسبت به واکنش متقابل و هشدار روسیه در صورت کمک و تحویل تسلیحات نظامی به اوکراین شدیدا نگران هستند و همچنین علاقه ای ندارند که خط ارتباطی خود با روسیه را از دست بدهند، خصوصا اینکه یکی از مهم ترین مراکز صهیونیست‌ها، شعبه آژانس یهود در مسکو قرار داد.

یائیر لاپید، زمانی که وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بود، از جنگ روسیه با اوکراین انتقاد، و روسیه را به جنایات جنگی متهم کرده بود. وزارت دادگستری روسیه نیز پیشتر درخواست کرد بود تا شعبه سازمان «آژانس یهود» در روسیه منحل شود. «آژانس یهود» یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در اورشلیم است که مهاجرت یهودیان به اسرائیل را ترویج می‌کند.

لازم به ذکر است، پس از روی کار آمدن نتانیاهو و کابینه جدید آن، مقامات روسیه مجددا نسبت به احتمال این مسئله که صهیونیست ها بخواهند اقدام به تحویل تسلیحات نظامی به اوکراین کنند، به رژیم صهیونیستی هشدار دادند. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: "درخصوص تحویل سلاح به اوکراین، ما طرف ها را براساس جغرافیا تقسیم نمی کنیم؛ ما می گوییم که هر طرفی که سلاح به کی‌یف تحویل دهد، باید بداند که ما این سلاح‌ها را اهدافی قانونی برای حمله توسط نیروهای روسی می دانیم. "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    2 1
    اسقاطیل از واکنش روسیه در سوریه بشدت میترسه
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 5
    در مورد استفاده بی سروصدای سربازان اوکراینی از تسلیحات و مهمات ایرانی ! هم بنویسید،
  • ش. AE ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 3
    اینجاست که باید این نتانیابو رو ایران ادب کنه تا بفهمه چه غلطی داره میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس