کد خبر 1473837
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
پلیس رژیم صهیونیستی معترضان را تهدید کرد

به دنبال فراخوان برای تظاهرات خودرویی در مسیر فرودگاه «بن گوریون» در «تل‌آویو» با هدف جلوگیری از سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آلمان، پلیس به این معترضان هشدار داد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین در این باره اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی به معترضان هشدار داده است که درصورت هرگونه تخلف و مسدود کردن مسیر منتهی به فرودگاه با جریمه مواجه خواهند شد.

در همین راستا، خبرنگار المیادین در قدس اشغالی نیز گفت که نیروهای نخبه ارتش رژیم صهیونیستی در تظاهرات برنامه‌ریزی شده امروز در «تل آویو» و فرودگاه «بن گوریون» شرکت خواهند کرد.

قرار است که بنیامین نتانیاهو امروز در سفری سه روزه عازم برلین شود.

سه شنبه نیز همزمان با تصمیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به برلین، صدها چهره دانشگاهی صهیونیست خواستار لغو این سفر شدند. آنها همچنین فراخوانی برای تظاهرات در برلین و فرودگاه «بن گوریون» برای جلوگیری از این سفر صادر کردند.

شبکه خبری المیادین در این باره گزارش داد که حدود یک هزار چهره دانشگاهی صهیونیست در پیامی به سفیر آلمان و سفیر انگلیس در سرزمین‌های اشغالی، خواستار تلاش برای لغو این سفر در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو شدند.

در همین حال، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که صهیونیست‌ها فراخوانی را برای برگزاری تظاهرات خودرویی در اطراف فرودگاه بن گوریون برای فردا (چهارشنبه ۲۴ اسفندماه) صادر کرده‌اند تا مانع از خروج نتانیاهو و همسرش از تل‌آویو شوند.

همچنین روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز اعلام کرد که هزاران اسرائیلی ساکن برلین در حال آماده شدن برای «برهم زدن» سفر بنیامین نتانیاهو به برلین در روز چهارشنبه هستند.

صهیونیست‌های مقیم برلین و مخالف طرح اصلاحات قضایی قصد برگزاری تظاهراتی در برلین، مشابه تظاهرات یهودی‌ها در پایتخت ایتالیا در جریان سفر اخیر نتانیاهو به این کشور را دارند.

بر اساس همین گزارش، سران مخالفان رژیم صهیونیستی لایحه اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که اقدامات کابینه وی، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق می‌دهد.

مخالفان نتانیاهو هر روز بیشتر می‌شوند و این روند تقریبا تمام اقشار صهیونیست‌ها را در بر گرفته است؛ مخالفت‌ها به حدی است که حتی دستگاه‌های اطلاعاتی مهم این رژیم هم به صف مخالفان پیوسته‌اند. این لایحه که از آن به عنوان «کودتای بی بی» (لقب نتانیاهو) نام برده می‌شود، شرایط را برای ادامه کار او و کابینه افراطی‌اش بسیار دشوارتر از گذشته کرده و به اعتقاد کارشناسان و تحلیل گران مسایل منطقه، کابینه نتانیاهو به زودی فرو می‌پاشد.

سرزمین‌های اشغالی در هفته‌های اخیر شاهد اعتراضات صهیونیست‌ها علیه لایحه اصلاحات قضایی بوده و معترضان خواستار توقف روند تصویب این قانون هستند.

در لایحه اصلاحات قضایی که ائتلاف مخالفان در سرزمین های اشغالی از آن «کودتا» یاد می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این لایحه همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزرا این امکان را خواهند داشت که هر مشاور قضایی را در دفتر خود برکنار یا منصوب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس