کد خبر 1474400
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
وقتی جنایتکار قرن سخن از کمک های بشر دوستانه می گوید!

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی ادعا کرده که کمک‌های تل آویو به اوکراین نظامی نیست و فقط بشردوستانه! می باشد.

به گزارش مشرق، با شروع جنگ روسیه – اوکراین یا همان ناتو در پنجم اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۰)، بسیاری از کشورهای جهان از اوکراین حمایت کردند و تعداد کمی از کشورها نیز به حمایت از روسیه در این جنگ پرداختند؛ جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهایی بود که از هیچ یک از طرف های جنگ حمایت نکرد و از همان ابتدا سعی نمود تا این جنگ زودتر پایان یابد چراکه در صورت تداوم آن، شمار بیشتری از مردم کشته می شدند.

در این بین برخی کشورها به دلیل رابطه نزدیک با مسکو و کی یف سعی نمودند در ظاهر با روسیه باشند و در باطن با اوکراین همکاری داشته باشند که نمونه بارز آن اقدامات منافقانه رژیم صهیونیستی می باشد.

با انتشار برخی خبرها مبنی بر ارسال انواع کمک های مخفی نظامی از سوی تل آویو به اوکراین و افشای این موضوع، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی اعلام کرده که تل آویو فقط کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ارائه می‌کند نه نظامی!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره گسترش کمک‌های این رژیم به کی‌یف در پاسخی دو پهلو اعلام کرده که «باید به صراحت بگویم که ما در اسرائیل با وضعیت سختی روبرو هستیم، خلبانان اسرائیلی و خلبانان روسی در آسمان سوریه بسیار نزدیک به یکدیگر پرواز می‌کنند و ما ناگزیر هستیم در انجام عملیات در سوریه (بمباران مواضع ارتش و مناطق مسکونی سوریه) حضور نیروهای روسیه را در نظر بگیریم؛ برای انجام این کار (تجاوز به سوریه) با دولت، ارتش و نیروی هوایی روسیه در سوریه توافق کردیم که جنگنده‌ها – بمب افکن های یکدیگر را سرنگون نکنیم. فکر می‌کنم هیچ کشور اروپایی چنین وضعیتی را نداشته باشد؛ این مربوط به کسانی است که از اوکراین حمایت می‌کنند».

وی با اعتراف بر این که تل آویو ملاحظات دیگری دارد که پیچیده‌تر است، اما در این حدود و در چارچوب این ملاحظات تلاش می‌کند، تا کمک‌های بشردوستانه! و دفاعی به اوکراین ارائه نماید؛ متخصصان اسرائیلی به اوکراین کمک خواهند کرد تا با استفاده از تجربه اسرائیل، یک سامانه هشدار حمله هوایی با فناوری پیشرفته را مستقر کنند.

منظور نتانیاهو از سامانه هشدار حمله هوایی همان سامان پدافند هوایی یا بخشی از گنبد موسوم به آهنین می باشد که تل آویو برای رهگیری پهپادها و موشک های روسی به اوکراین ارسال کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت اعتراف کرده که «در زمینه ایجاد سیستم‌های هشدار زودهنگام به اوکراین کمک می‌کنیم؛ اسرائیل در این زمینه پیشرفت زیادی کرده است؛ سامانه‌های اسرائیلی امکان پیش‌بینی دقیق جهت حمله و اطلاع‌رسانی از قبل به شهروندان را می‌دهند؛ قبلا عملکرد این سامانه موفق بوده و به ساکنان بخش جنوبی اسرائیل (سرزمین های اشغالی) در مورد احتمال حمله از نوار غزه هشدار داده است».

در قضیه جنگ اوکراین، رژیم صهیونیستی در ظاهر اعلام کرده که به هیچ یک از طرف های درگیر کمک نظامی نمی کند، ولی با گذشت زمان مشخص شد که تل آویو کمک های زیاد تسلیحاتی به کی یف، اما بدون اعلام رسمی داشته است؛ از همان ابتدای جنگ روسیه – اوکراین در پنجم اسفندماه سال گذشته (۱۴۰۰) تلاش های زیرپوستی سران تل آویو و حمایت های بدون سر و صدای آنها از اوکراین آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است. چندی پیش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جنگ طلب رژیم صهیونیستی اعلام کرد که موضوع کمک نظامی (علنی) به اوکراین را بررسی می کند. این مساله دقیقا پس از سفر اخیر "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا به تل آویو روی داد و معلوم شد که سخنان نتانیاهو بنا بر درخواست واشنگتن بوده است، هرچند "بی بی" قبل از نخست وزیر شدن نیز گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات امکان ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین را بررسی خواهد کرد.

"الی کوهن" وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) به اوکراین تضمین داده بود که عرضه کمک‌های انسانی! به این کشور را ادامه می‌دهد؛ البته منظور کوهن از عرصه کمک های انسانی همان تجهیزات و تسلیحات نظامی است چون صهیونیست ها این گونه کمک ها را انسانی می دانند!

کوهن گفته که «من چندی پیش در گفت‌ وگو با همتای اوکراینی خود، به او اطلاع دادم که در هفته‌های آینده سفارت اسرائیل در کی‌یف، فعالیت کامل خود را از سر خواهد گرفت. من همچنین او را در جریان برنامه خود برای سفر به کی‌یف قرار دادم تا در آینده نزدیک اولین وزیری از خاورمیانه باشم که به کی‌یف سفر می‌کند».

سخنان علنی نتانیاهو و اقداماتِ دیگر مقامات تل آویو در بررسی ارسال کمک های نظامی به اوکراین با واکنش مسکو مواجه شده و روسیه رژیم صهیونیستی را تهدید کرد.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره اعلام کرده که «درخصوص تحویل سلاح به اوکراین، ما کشورها را براساس جغرافیا تقسیم نمی کنیم؛ ما می گوییم که هر کشوری که سلاح به کی‌یف تحویل دهد، باید بداند که ما این سلاح‌ها را اهدافی قانونی برای حمله توسط نیروهای روسی می دانیم».

پیش از آن نیز "دیمیتری مدودف" نایب رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرده بود که تجهیز اوکراین با تسلیحات اسرائیلی، روابط مسکو - تل آویو را از بین خواهد برد. مدودف گفته بود، «به نظر می‌رسد که اسرائیل در حال آماده شدن برای تأمین سلاح برای رژیم کی یف است، اقدامی که او آن را "بسیار بی پروا" توصیف کرد».

همچنین "آناتولی ویکتوروف" سفیر روسیه در فلسطین اشغالی نیز در اوایل آبانماه خطاب به مقامات تل آویو گفته بود، «در صورتی که اسرائیل به اوکراین سلاح ارسال کند، مسکو این اقدام را اقدامی غیردوستانه تلقی خواهد کرد».

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده اند که از قرار معلوم واشنگتن از تل آویو خواسته تا برخی از جنگ افزارهای مستقر در سرزمین‌های اشغالی از جمله سامانه پدافند موشکی "هاوک" را به اوکراین منتقل کند.

باز شدن زخم اختلافات میان مسکو – تل آویو

هر چند روسیه و رژیم صهیونیستی با هم توافق راهبردی دارند، اما با شروع جنگ اوکراین، زخم اختلافات میان مسکو – تل آویو نیز سرباز کرده است؛ اختلافاتی که رفته رفته شدت پیدا می کند و با توجه به نخست وزیر شدن "بنیامین نتانیاهو" در رژیم صهیونیستی برای چهارمین بار مطمئنا این اختلافات وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

اینگونه که معلوم است، با آغاز جنگ اوکراین در پنجم اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۰) روند رابطه ممتاز میان مسکو – تل آویو نیز به یکباره تغییر کرده و سران رژیم صهیونیستی از همان ابتدای جنگ موضع طرفداری از کی یف و در عین حال منتقدانه درباره مسکو اتخاذ کردند.

سران رژیم صهیونیستی از همان آغاز جنگ اوکراین کمک های سیاسی و نظامی خود را به اوکراین دریغ نکردند و این مساله از چشم مقامات روسیه پنهان نماند؛ هرچند تل آویو کمک های نظامی خود به اوکراین را فقط در سطح جلیقه های ضدگلوله، سامانه های هشدار هوایی و برخی از اقلام معمولی نظامی اعلام کرده، اما منابع خبری این کمک ها را بسیار فراتر از ادعاهای سران تل آویو می دانند؛ به حدی که تاکنون چندین بار مقامات مسکو به تل آویو در این باره تذکر داده اند.

اولین اقدام روسیه علیه رژیم صهیونیستی به خاطر کمک های تل آویو به کی یف در تیر ماه سال ۱۴۰۱ رخ داد و طی آن کرملین دستور تعلیق فعالیت آژانس یهود در مسکو را صادر کرد، موضوعی که برای صهیونیست ها گران تمام شد.

مطمئنا مسکو برگ های برنده دیگری نیز در قبال تل آویو دارد که درصورت اقدام رژیم صهیونیستی در ارسال علنی سلاح و تجهیزات به اوکراین می تواند از آن بهره ببرد.

روسیه چند سال است که چندین سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ خود را در سوریه مستقر کرده، اما این سامانه ها عملا با تجاوز بی شمار بمب افکن های رژیم صهیونیستی مقابله ای نمی کنند؛ حتی مسکو چند سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ را نیز به ارتش سوریه تحویل داده است، اما کاربرهای این سامانه ها نیز اجازه استفاده از آنها علیه بمب افکن های رژیم صهیونیستی را ندارند، کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که در صورت واگذاری سامانه پدافند هوایی "هاوک" از سوی تل آویو به کی یف و دیگر تجهیزات نظامی، به احتمال مسکو اجازه استفاده سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ را به ارتش سوریه خواهد داد و اس ۴۰۰ های خود را نیز فعال خواهد کرد، مساله ای که چالش بزرگی برای سران رژیم صهیونیستی و ارتش متجاوز این رژیم خواهد بود.

اذهان عمومی منتظر آن است که ببیند کاسه صبر مقامات مسکو چه زمانی علیه مقامات تل آویو لبریز خواهد شد و آیا مسکو آماده اتخاذ تصمیمات سخت تری علیه تل آویو خواهد بود یا خیر؟

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    جوک سال. خخخخ. خوب خندیدیم. لعنت خدا بهت بی شرف نتانیاهو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس