کد خبر 1473972
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
رکوردی که رونالدو ثبت نکرده؛ هالند به رکورد دست نیافتنی مسی، دست یافت

ستاره تیم فوتبال منچسترسیتی برای دومین بار توانست از یک مسابقه فوتبال نمره کامل را دریافت کند تا به رکورد لیونل مسی در این زمینه برسد.

به گزارش مشرق، نشریه اکیپ فرانسه با در نظر گرفتن معیارهای مختلف بعد از هر مسابقه به دادن نمره به بازیکنان فوتبال می‌پردازد.

تا الان کمتر بازیکنی است که موفق شده از یک بازی فوتبال، نمره کامل را دریافت کند اما نفراتی انگشت شمار هستند که به این رکورد رسیدند.

حالا ارلینگ هالند ستاره نوروژی منچسترسیتی توانسته برای دومین بار این اتفاق را به ثبت برساند. رکوردی که خیلی از بازیکنان صاحب نام دنیا مثل رونالدو هم نتوانستند آن را تکرار کنند.

هالند حالا دوبار توانسته از یک بازی فوتبال امتیازات کامل را بکیرد تا به رکورد مسی برسد.

این بازیکن در جریان دیدار تیمش مقابل لایپزیش در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، توانست ۵ بار به نماینده آلمان گل بزند تا مرد اول این هفته لیگ قهرمانان اروپا لقب بگیرد.

حالا نگاهی به بازیکنانی بیاندازید که تا کنون توانستند از یک مسابقه فوتبال نمره عالی ۱۰ از ۱۰ را کسب کنند.

فرانک ساوزی از برونو مارتینی در سال ۱۹۸۸ در جریان دیدار زیر ۲۱ سال فرانسه و یونان که با برتری ۳ بر صفر فرانسه خاتمه یافت.

اولک سالنکو در جریان دیدار روسیه و کامرون در سال ۱۹۹۴ که با برتری ۶ بر یک روسیه خاتمه یافت. او در این بازی پنج گل به ثمر رساند.

لارس ویندفلد در جریان دیدار آهورس مقابل نانت که در سال ۱۹۹۷ با برتری یک بر صفر آهورس خاتمه یافت. وینفلد دروازه بان آهورس در این مسابقه مجموعه‌ای از عکس العمل های زیبا را به نمایش گذاشت تا بهترین نمره را کسب کند.

لینول مسی در جریان دیدار بارسلونا مقابل آرسنال در سال ۲۰۱۰. ۱۳ سال قبل مسی در نیوکمپ با عملکردی بی نظیر موجبات موفقیت تیمش مقابل آرسنال را به عمل آورد تا عالی ترین نمره را از یک بازی فوتبال بگیرد.

لینول مسی در جریان دیدار بارسلونا مقابل لورکوزن که با برتری ۷ بر یک آبی اناری‌ها به ثمر رسید توانست رکورد ثبت پنج گل در یک بازی را ثبت کند تا نمره کامل را پس از دو سال باز هم به خود اختصاص دهد.

رابرت لواندوفسکی در جریان دیدار نیمه نهایی رئال مقابل دورتموند در سال ۲۰۱۳ که با برتری چهار بر یک زنبورها خاتمه یافت توانست چهار بار دروازه رئال را باز کند تا بهترین نمره را بگیرد.

کارلوس ادواردو در جریان برتری ۷ بر دو نیس مقابل گوین گمپ در سال ۲۰۱۴ یک نمایش فوق العاده داشت. او یک ضربه ایستگاهی فوق العاده زد تا نمره عالی ۱۰ را از یک بازی وفتبال کسب کند.

نیمار در جریان برتری ۸ بر صفر پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۸ ۴ گل زد و دو پاس گل داد تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

دوشان تادیچ در جریان برتری ۴ بر یک آژاکش مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۱۹ توانست یک گل بزند و سه گل برای همبازیانش بسازد تا در این تاریخ سازی نقش اصلی را ایفا کند.

لوکاس مورا ستاره برزیلی تاتنهام در سال ۲۰۱۹ در جریان برتری تیمش مقابل آژاکس در شرایطی که تیمش در آستانه حذف قرار داشت، توانست در نیمه دوم سه بار دروازه حریف را باز کند تا ورق برگردد.

سرژ گنبری در جریان برتری ۷ بر دو تیمش مقابل تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۹ توانست ۴ گل بزند و یک پاس گل بدهد تا نمره کامل را از یک بازی فوتبال کسب کند.

کیلیان امباپه در جریان برتری ۸ بر صفر فرانسه برابر قزاقستان در سال ۲۰۲۱ علاوه بر ثبت چهار گل، روی سایر گل‌های تیمش تاثیر مستقیم داشت تا نمره کامل را برای اولین بار از یک بازی فوتبال کسب کند.

آلبان لافورت دروازه بان نانت در سال ۲۰۲۲ در شرایطی که تیمش توانست پاری سن ژرمن را ببرد، بارها مقابل حملات مثلث آتشین پاریسی ها ایستادگی کرد و عکس العمل های زیابیی به نمایش گذاشت تا نمره کامل را کسب کند.

ارلینگ هالند در جریان دربی شهر منچستر که با برتری ۶ بر ۳ تیمش خاتمه یافت، سه گل زد و دو پاس گل به فیل فودن داد و روی گل سوم فودن هم تاثیرگذار بود تا با عملکردی بی نظیر نمره کامل را بگیرد.

دومنیک لیواکوویچ در جریان دیدار تیمش مقابل برزیل در جام جهانی بارها در طول بازی مانع درخشش خط آتش برزیل شد و در ضربات پنالتی هم درخشید تا کرواسی راهی مرحله بعدی شود و او هم نمره کامل را از یک بازی فوتبال بگیرد..

ارلینگ هالند در جریان دیدار تیمش مقابل لایپزیش در لیگ قهرمانان اروپا توانست ۵ بار گلزنی کند و عملکرد خوبی داشته باشد تا برای دومین بار طی چند ماه باز هم نمره کامل را از یک مسابقه فوتبال بگیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    ظهور یک ابر بازیکن دیگر...میگن هر ده سال یکبار یک ابر بازیکن در فوتبال ظهور میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس