بلینکن: تجهیز تسلیحاتی اوکراین از استفاده از دیپلماسی مهمتر است

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد به دلیل آنکه روسیه تمایلی به مذاکره ندارد، غرب باید به تجهیز تسلیحاتی اوکراین ادامه دهد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، وزیر خارجه آمریکا می گوید تمرکز واشنگتن در حال حاضر به حل و فصل بحران اوکراین از طریق تجهیز تسلیحاتی این کشور قرار دارد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ترجیح واشنگتن در حال حاضر بر این است که به جای تماس دیپلماتیک با موضوع آشتی با روسیه، به ارائه تسلیحات و تجهیزات نظامی به دولت کی‌یف بپردازد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که آمریکا خواهان صلحی عادلانه و بادوام در اوکراین است، که منعکس کننده اصول منشور ملل متحد باشد.

به ادعای بلینکن، هر گونه صلحی که به روسیه اجازه دهد تمام سرزمین های تصرف شده با زور را حفظ کند، عادلانه نیست. وزیر خارجه آمریکا گفت که منظور وی از صلح باداوم این است که هیچکس نمی خواهد روسیه یک یا دو یا سه سال بعد، همین اقدامات را بار دیگر تکرار کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که نظر به این اصول، آمریکا هر روز به دنبال راه های است تا ببینید آیا می توان این جنگ را به پایان برساند یا خیر.

بلینکن که کشورش ذینفع اصلی جنگ کنونی در اوکراین است، این ادعا را هم مطرح کرد: در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر اینکه روسیه علاقه مند به یک راه حل دیپلماتیک و مذاکره برای پایان دادن به این جنگ باشد، را نمی بینم.

وزیر خارجه آمریکا با این مقدمه چینی به سراغ رویکرد جنگ افروزانه کشورش رفت و گفت: در نتیجه براین سریعترین راه برای پایان دادن به این جنگ این است که به حمایت از اوکراین ادامه دهیم تا در میدان نبرد قوی عمل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 0
    درود به شرف نداشته ت مرد بزرگ ، کارای امریکا در قبال اوکراین شگفت انگیزهه !!
  • محمد مهدی نجفی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 0
    آره ارواح روح اجدادت،شما تا آخرین اوکراینی رو هم به کشتن ندید ول کن منطقه نیستین،یانکی های عوضی
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 0
    احسنت سیاستی که به نفع بشریت اسن نه بی شرفیت روسیه یخ مغز
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 1
    2500 پهباد شاهد نتوانست اوکراین و امریکا را پای میز مذاکره بیاورد تنها راه مهم شدن دیپلماسی ارسال 50 هزار پهباد به روسیه می باشد اینطوری امریکایی ها سریع پای میز مذاکره خواهند آمد تنها ایران می تواند امریکا را مجبور به مذاکره در اوکراین کند آنهم با پهبادهای شاهدش باید امریکا در اوکراین شکست بخورد ایران تنهایی حریف امریکا نیست جنگ اوکراین این را نشان داد که باید روسیه و چین را نیز همراه داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس