بلینکن: اگر «پوتین» به کشوری سفر کند، باید بازداشت شود!

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به قانونگذاران آمریکایی گفت که حمایت دیپلماتیک و سیاسی چین از روسیه با منافع واشنگتن در تضاد است.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۲ مارس به وقت محلی در برابر کمیته روابط خارجی سنا گفت: من فکر می‌کنم حمایت دیپلماتیک، سیاسی و تا حدودی حمایت مادی چین از روسیه قطعاً در تضاد با منافع ما برای پایان دادن به این جنگ است.

او به قانونگذاران گفت که چین تاکنون با وجود افزایش حمایت دیپلماتیک از روسیه, به مسکو کمک نظامی نکرده است.

بلینکن در پاسخ به سوالی در کمیته سنا مبنی بر اینکه آیا چین "کمک های مرگبار" به روسیه ارائه می دهد یا خیر، گفت: تا به امروز,آنها از این خط قرمز عبور نکرده اند.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال افزود به چین هشدار داده شده است که در صورت ارائه کمک های نظامی قابل توجه به روسیه, نه تنها از سوی آمریکا، بلکه از طرف سایر متحدان اوکراین با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 0
    آقا یکی این یانکی تروریست رو از برق بکشه زر زیادی نزنه، ممنون!!!
  • علی افصحی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 0
    به جهنم. مگر منافع آمریکا خط قرمز عالم است که هرکسی موظف به رعایت آن باشد منافع هرکشوری برای خود آن کشور مهم است اگر قرار بود منافع یک کشور آن هم آمریکا اصل باشد خب چه نیازی به این همه کشور بود یک کشور به نام آمریکا موجود بود و دیگر هیچ!ولی این گونه نیست به تعداد کشورها منافع وجود دارد و حفظ منافع هم متقابل است اگرحفظ منافع،گ متقابلا رعایت نشد که نمی شود آن وقت منافع نامشروع امریکا هم اهمیت نمی یابد. اصلا روابط چین و روسیه، چین و ایران و یا روسیه با ایران چه ربطی به آمریکا و منافعش دارد؟ وزیر خارجه آمریکا برای پاچه گیری حقوق نمی گیرد بلکه برای مثلا ترغیب دولت ها به رابطه با امریکا پول می گیرد ولی ظاهرا وزرای خارجه آمریکا سنت نفرت پراکنی علیه آمریکا را خوب ادا می کنند لعنت به آمریکا و منافع نامشروعش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس