معاون وزیر راه: ۱۰ هزار کیلومتر خط آهن در کشور احداث می‌شود/ بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی در دست اقدام است که ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن شروع شده است.

به گزارش مشرق، خیراله خادمی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه آهن بیجار - زنجان اظهار داشت: در بخش‌های زیرساختی و بخش زیرساخت حمل ونقل کشورد اقدامات بزرگ و بی‌نظیری در حال اجراست.

وی افزود: با عنایتی که دولت برای تکمیل کریدورهای جاده‌ای و آزادراهی و ریلی کشور دارد امید است بتوانیم خدمات خوبی در سال‌های آتی به مردم عزیز کشورمان ارائه دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی در دست اقدام است که ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن شروع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: سال آینده چهار پروژه برای به بهره‌برداری می‌رسد که سه پروژه آن ۳ مرکز استان را به شبکه ریلی متصل می‌کند.

‌خادمی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲ مرکز استان به شبکه ریلی متصل و در سال ۱۴۰۲ هم سه مرکز استان دیگر اضافه خواهد شد.

وی افزود: یکی از این مراکز که نزدیک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سعی بر این‌ است ۶ ماهه اول سال آینده تحویل دهیم اتصال مرکز استان کردستان به شبکه ریلی و تکمیل راه‌آهن همدان به سنندج است.

وی عنوان کرد: با عنایت استاندار و سفر رییس جمهور و پیگیری‌های نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی توانستیم تامین اعتبار انجام دهیم و منابع مالی برای تکمیل پیش‌بینی شده است.

خادمی گفت: دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی از مسیر جدید و میانبری در حال اتصال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مجموع این راه‌های ریلی حدود ۴۰۵ کیلومتر است که دو و نیم برابر متوسط ساخت ریل در کشور است که در بهترین‌ حالت سالانه ۲۰۰ کیلومتر احداث شده است.

خادمی ادامه داد: در بخش آزادراهی ۵ هزار کیلومتر آزاد راه در برنامه کاری وجود دارد که حدود هزار و ۵۰ کیلومتر در حال ساخت است.

این‌ مقام مسوول گفت: ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در سال ۱۴۰۲ تحویل زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی بیان کرد: در بخش بزرگراهی نیز که نیاز استان کردستان هم هست ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور در حال ساخت است.

خادمی گفت: نیاز ما این است شبکه شریانی اصلی که ۳۷ هزار کیلومتر است تبدیل به آزادراه یا بزرگراه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نزدیک به ۲ هزار کیلومتر بزرگراه و هزار و ۸۰۰ کیلومتر آزادراه موجود است.

وی عنوان‌کرد: نزدیک‌ ۱۵ هزار کیلومتر آزادراه برای کاهش تلفات جاده‌ای باید ساخته شود.

خادمی عنوان کرد: در بخش جاده‌ای هم عقب افتادگی تاریخی وجود دارد ک‌ه در یک دوره درست نمی‌شود و در سنوات مختلف درست خواهد شد.

وی گفت: ‌پروژه راه آهن بیجار ـ زنجان بخشی از یک‌ محور بین‌المللی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CH ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    4 1
    با حرف که پیشرفت حاصل نمیشه وقتی بودجه عمرانی فقط 25 درصد زیاد شده چطوری میخواهید انقد بسازید هنوز اتوبان اصفهان شیراز بعد 15 سال افتتاح نشده چرا انقد کش میدید؟
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    5 3
    سالهاست که دنیا به سمت خطوط ریلی پرسرعت رفته و ازادراه سازی را محدود کرده اما قطارهای ما کند و کم سرعت هستند و هنوز نهضت اتوبان سازیی را گسترش میدیم بعد هم از عهده‌نگه داری بر نمی اییم
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    فکری بحال جاده های کشور بکنید واقعا دیگر جاده ای برای کشور نمانده است !
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    با سلام تا افتتاح نشود وقطار حرکت نکند ما باورمان نمی‌شود بیش از 25 سال است راه آهن میانه بوستان آباد تبریز در سال ساخت است هنوز قطاری حرکت نکرده بهتر است بعد از افتتاح اعلام شود
  • KR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    چه خبر از قطارهای حومه ای تهران؟
  • دبیر IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    راه نجات،ایران،گسترش صنعت،وخطوط وامکانات ،ریلی است،،بنظرم،،گسترش وتوسعه راه آهن ایران،از نلن شب واجب تر است،،که با استفاده از سرمایه گذاری خارجی،،وپرداخت آن در سالهای بهره برداری واتصال جهلنی پرداخت می شود،،بزگترین مریت ما ریل است،بشدت تمرکز ،بر ساخت وتوسعه این صنعت ضروریست،،،،،،،،،،،،،،
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    طبق تحلیل ها با سالی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر ساخت ۱۰ هزار کیلومتر ۵۰ سال زمان می برد همچنین ایران نیاز به ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو نو و اورهال ۵۰۰ لکوموتیو موجود دارد در آمریکا طرحی راه افتاده که جهت رونق شهرها دارند آزادراه ها را بعد از ۱۰۰ سال جمع می کنند بعد ما جهت دور زدن شهرها آزاد راه می سازیم. یا علی
  • صالح IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    سرعت متوسط قطارها در کشورهای پیشرفته و رو به رشد 250 کیلومتر در ساعت است و خطوط آن حداقل دو خطه و در ایران 90 کیلومتر در ساعت و این خود نشان از بی اهمیت بودن این وسیله نقلیه که مقرون به صرفه ترین و زمینه ساز رشد اقتصادی می باشد در مدیریت متولیان این بخش را تاکنون نشان میدهد؟
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    1 0
    از مردم شهرهایی که به راه اهن متصل میشوند کمک بخواهید تا با سرمایه گذاری در ساخت راه اهن شهر خود هم سود مالی ببرند و هم بودجه پروژه های استانی خود را تامین کنند و هم سرمایه هایی که به دلالی و خرید باغ و ...اختصاص دادند را به سازندگی استان خود اختصاص بدهند
  • سامان IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    چه فایده وقتی قطارهای ایران مال ۶۰ سال پیشه از تهران تا شیراز باید ۱۴ ساعته بری در حالی که تو خیلی از کشورا قطارها برقی هست و فاصله بین شهر ها یکساعت دوساعته طی میشه
    • م IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 0
      کشور ما که تنها تهران کرج اصفهان شیراز نیست در این پان هاتون رو ببندید پیش از اینکه تجزیه کنین
  • ستم به خون شهدا تا کی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    شهرستان ۴۶۲ هزار نفری بروجرد هنوز به راه آهن متصل نیست با شرارت خرماباد از آزادراه شماره پنج حذف مون کردن شهری که زادگاه ایت الله بروجردی، شهید محمد بروجردی شهر پدرمادری شهید خلبان سرلشکر کشوری، آیت الله سبد بحرالعلوم،شهید کوپال خلبان بالگرد و ... بوده در حالبکه خرماباد کدام شهید مطرح داشته؟ بعد برا خرماباد دارن راه آهن می کشن!!!
  • GB ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    حقوق پیمانکار رو به دلار میدن یا طلا یا بیت کوین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس