سفیر چین: رسانه های غربی چهره مخدوشی از حقوق بشر را نشان می‌دهند

سفیر جمهور خلق چین در ایران گفت: رسانه های غربی در حال نشان دادن چهره مخدوش ای از حقوق بشر در چین و ایران هستند.

به گزارش مشرق، چانگ هوآ روز شنبه و در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: رزمایش مشترک میان سه کشور ایران، چین و روسیه که هم اکنون در حال برگزاری است برای جهانیان قابل توجه است زیرا این رزمایش به منظور ثبات در این منطقه برگزار می‌شود.

وی همچنین به حضور خود در مذاکرات میان روسای جمهور دو کشور ایران و چین اشاره و بیان کرد: این سفر بسیار پر ثمر بود که منجر به امضای ۱۸ سند همکاری بین دو کشور شد و من به عنوان سفیر جمهوری خلق چین، برای عملیاتی کردن آن تلاش خواهم کرد.

سفیر چین اظهار کرد: موضوع میانجیگری چین در عادی سازی روابط میان دو کشور ایران و عربستان از دیگر دستاوردهای این سفر بود زیرا چین همیشه از ایجاد گفت و گو برای حل و فصل اختلافات حمایت می‌کند و روابط کشورهای خاورمیانه هم به دست مردم این کشورها شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به حذف محدودیت های کرونایی در کشور چین که باعث افزایش گردشگران این کشور خواهد شد گفت: باید حضور گردشگران چینی در ایران و به خصوص استان خراسان رضوی، تقویت شود.

«چانگ هوآ» افزود: دو شهر مشهد به عنوان مرکز استان خراسان رضوی و شهر ارومچی مرکز استان سین کیانگ چین از سال ۱۳۹۰ خواهر خوانده هم شدند ولی برخی مسائل و از جمله شکل گیری کرونا و اعمال محدودیت های آن، مانع تقویت این روابط شد و اکنون باید این روابط بار دیگر به اوج خود برسد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار است که به مشهد سفر می‌کند، ادامه داد: با اینکه دلم می‌خواست زودتر به این سفر بیایم ولی شرایط مهیا نبود و به گردشگران چینی نیز توصیه می‌کنم، استان خراسان رضوی را هم در کنار بازدید از استان های یزد، اصفهان و شیراز، در برنامه سفر خود قرار دهند.

سفیر چین بیان کرد: توسعه خطوط پروازی به مشهد می‌تواند در رونق حضور گردشگران چینی به خراسان رضوی تاثیر گذار باشد. دوست داریم خراسان رضوی دوباره به عنوان یکی از مقاصد گردشگری باشد.

وی همچنین به دیدار خود با استاندار خراسان رضوی نیز اشاره کرد و گفت: این دیدار باید در تقویت همکاری اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و آموزشی دو طرف منجر شود و انتظار داریم تصمیم های گرفته شده در مسیر تقویت روابط دو کشور به خوبی عملیاتی شود.

«چانگ هوآ» افزود: زعفران ایران در چین بسیار معروف است و جایگاه ویژه ای دارد، از سوی دیگر این استان دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که نمونه آن شهر نیشابور و سنگ فیروزه آن است.

وی بیان کرد: قبل از کرونا ۳۰ دانشجوی چینی در دانشگاه های استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل بودند و امیدوار هستیم در آینده نزدیک نیز شاهد افزایش تعداد دانشجویان چینی در این استان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس