روسیه اظهارات برلین درباره بازداشت پوتین را بررسی می‌کند

کمیته تحقیقات روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس این نهاد خواستار ارزیابی قانونی اظهارات وزیر دادگستری آلمان درباره دستگیری شهروندان روس در خاک این کشور شده است.

به گزارش مشرق، سرویس مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد الکساندر باستریکین رئیس کمیته تحقیقات خواستار ارائه ارزیابی قانونی اظهارات وزیر دادگستری آلمان درباره دستگیری شهروندان روس در خاک آلمان شده است.

به نوشته تاس، در این بیانیه آمده است: رئیس تحقیقات روسیه دفتر مرکزی خود را در چارچوب بازرسی جاری موظف کرده ارزیابی قانونی لازم را از اظهارات وزیر دادگستری آلمان درباره اجرای الزام غیرقانونی دیوان کیفری بین‌المللی برای دستگیری شهروندان روس در خاک آلمان ارائه کند.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه هم موضع برلین درباره قرار «بازداشت» پوتین را بسیار نگران‌کننده خواند و افزود نشان‌دهنده تمایل به تشدید بیشتر تنش‌ها است.

دیوان کیفری بین‌المللی که خودش را نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز معرفی می‌کند جمعه (۲۶ اسفند) برای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه قرار دستگیری صادر کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری مدعی شده پوتین «مسئول ارتکاب جرائم جنگی» از جمله «دیپورت غیرقانونی کودکان از مناطق اشغالی اوکراین و انتقال آنها به روسیه» است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه‌جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    5 1
    دیوان بین المللی با این حکم خود نشان داد صلاحیت خود راازدست داده والت دست آمریکا وغرب شده اگر دیوان می خواست اول باید جنایت جنگی باعث بانی چندین جنگ درخاورمیانه ونسل کشی دریمن عراق سوریه فلسطین اشعالی افغانستان شده اند حکم صادر میکرد
  • امیر IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    6 1
    اولا این آلمانی ها هستند که مسبب دو جنگ جهانی اول ودوم و میلیونها نفر کشته و آواره شدند دوما سلاح شیمایی به صدام و جنایت جنگی در سردشت و حلبچه #تاریخ بشریت هرگز فراموش نخواهد کرد حالا از ترس اربابش ضمن لفاظی پوتین(سدمحکم گسترش ناتو ) را تهدید میکند #بپا کشورت مثل جنگ اول ودوم جهانی به باد نره
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 3
    راست یا دروغ خود ایلان ماسک گفته اموال پوتین بیشتر خودشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس