کد خبر 1474670
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کلاه قرمزها در جاده‌ها چه می‌کنند؟

طرح ملی خدمات نوروزی با مشارکت ۶۹ هزار نیروی امدادگر از ۲۴ اسفند در کشور شروع شده و تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق،نوروز در آستانه شروع شدن است و بار دیگر فصل زیبای بهار از راه می‌رسد. روزهای نوروزی همراه با دید و بازدید و مسافرت جماعت زیادی از مردم کشورمان است که برای تجدید دیدار و باز توانی روح و جسم خود به اقصی نقاط کشور سفر می‌کنند.

هرساله سازمانها و دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی بسیاری در ایام نوروز بسیج می شوند تا مردم با فراغ بال و آسودگی خاطر بیشتری عزم سفر کنند.

جمعیت هلال احمر نیز به عنوان یک دستگاه امدادی در نوروز خدمات مختلف و فراوانی به مردم ارائه می‌دهد؛ به طوری که در این ایام هزار نفر امدادگر در قالب تیم‌های امدادی مختلف زمینی و هوایی ارائه گر خدمات متنوع امدادی و خدماتی به مسافران نوروزی در جاده‌های سراسر کشور هستند.

۶۹ هزار نفر امدادگر در جاده‌ها

مانور طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در هفته گذشته در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) با حضور تیم‌های مختلف امدادی و خدماتی هلال احمر برگزار شد و از ۲۴ اسفند ماه سال جاری عملیات میدانی و رسمی این تیم‌ها در قالب ۱۶۰۰ تیم امدادی با ۶۹ هزار امدادگر آغاز شد.این طرح تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

۲ میلیون نفر داوطلب نیز پشتوانه ۶۹ هزار امداد گر

به گفته پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ۲ میلیون نفر داوطلب نیز پشتوانه ۶۹ هزار امداد گر فعال در نورز امسال هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: شما امدادگران نماینده ۶۹ هزار نفر داوطلب هستید که از روز ۲۴ اسفند خدمات مختلف امدادی و اجتماعی به مسافران نوروزی ارائه می‌کنند.

۱۶۰۰ پایگاه امدادی

وی ادامه داد:پشتوانه شما ۶۹ هزار نیرو،۲ میلیون نفر نیروی آماده است؛ضمن اینکه۱۶۰۰ پایگاه امدادی در این طرح مشارکت دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود:خواهران درقالب تیم‌های سحر برای ارائه خدمات روانشناسی حضور دارند و بالگردهای هلال احمر در این طرح ملی مشارکت دارند.

کولیوند ابرازکرد:اگر در ترکیه و سوریه خوب توانستیم خدمات امدادی ارائه کنیم مدیون خدمات نیروی های جهادگر هلال احمر است.

کولیوند با اشاره به ماه مبارک رمضان،از نیروهای هلال احمر درخواست کرد: در این ماه به نیازمندان خدمت رسانی کنند.

وی بر ضرورت امدادرسانی در لیالی قدر و روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت:این عملیات امدادی باید در عید فطر نیز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد حوادث در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد،ابراز کرد: سعی داریم فضایی در نزدیکی شهرها ایجاد کنیم تا خدمات لازم به مسافران نوروزی ارائه شود.

کولیوند فعالیت اجتماعی و خدمات دوستدار کودک در این ایام را از جمله خدمات هلال احمر در جاده‌ها برشمرد و افزود: کمک مومنانه در ماه رمضان نیز انجام خواهد شد.

وی متذکر شد: ۲ میلیون داوطلب پشتوانه ۶۹ هزار نیروی امدادگر در نوروز بوده و ۱۶۰۰ پایگاه به همراه بالگردهای هلال احمر در طرح ملی خدمات نوروزی حضور دارند و آمادگی کامل برای مواجهه با حوادث غیر مترقبه را داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر سال ۱۴۰۲ سال تجهیز ناوگان هلال احمر برشمرد و افزود:انتظار داریم در سال آینده تعداد داوطلبان را به ۵ میلیون نفر برسانیم.

وی تصریح کرد:۳۰۰ آمبولانس گرفتیم و مجوز ۲۰۰۰خودرو نیزگرفته شده است،همچنین بالگردهای این جمعیت نیزبازسازی خواهد شد.

هلال احمر در طرح خدمات ملی نوروزی تیم های مختلف امدادی را گسیل داشته است که در ادامه این گزارش با تیم های حاضر در این طرح ملی آشنا می‌شوید.

گروه امداد و نجات که به عنوان امدادگران جاده‌ها و حوادث احتمالی پوشش امدادی حوادث در سطح کشور و جاده‌های مربوط را بر عهده دارند.

بانوان به عنوان یکی از گروه‌های امدادی در ایام نوروز مشارکت فعالی دارند؛ به طوری که تیم‌های امداد و نجات خواهران با عنوان تیم‌های توانا خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

کلاه قرمزها آماده ترین تیم‌های عملیاتی

تیم‌های واکنش سریع یا همان کلاه قرمزها آماده ترین تیم‌های عملیاتی هستند که در زمان‌های بحرانی و نیاز به خدمات امدادی به میدان می‌آیند.

ناوگان موتوری امداد و نجات در قالب آمبولانس و خودروهای عملیاتی امداد و نجات در مسیر امداد رسانی مشارکت دارند.

خودروهای ارتباطات و خودروهای فرماندهی بخش دیگری از نیروهای امدادی در نوروز هستند که مسؤولیت ایجاد ارتباط تیم‌های امدادی و فرماندهی و مدیریت خدمات امدادی را عهده دار هستند.

تیم‌های دوچرخه سوار در قالب تیم‌های سحاب یکی دیگر از گروههای امدادی هلال احمر در روزهای آغازین ۱۴۰۲ هستند که در ایام نوروز با دوچرخه در مکان‌های عمومی حضور دارند و خدمات به مصدومان احتمالی را عهده دار می‌شوند.

تیم‌های سلامت یار گروه دیگر امدادگر هستند در پایگاه‌ها به صورت داوطلبانه به عنوان پزشک و پیراپزشک همراه مریض هستند و خدمات لازم را به بیماران ارائه می‌کنند.

اتوبوس‌های آمبولانسی به اضافه اتوبوس‌های دیگر، خاص درمان اضطراری در زمان بحران هستند که ایفا گر بخش دیگری از خدمات امدادی در نورز خواهند بود.

سگ‌های زنده یاب در قالب گروه آنست نیز یکی دیگر از گروه‌های امدادی حاضر در طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر هستند.

به هر حال حالا در آستانه نو شدن سال و نوروزی دیگر دستگاه‌های مختلف از جمله هلال احمر تلاش دارند تا روزهای تعطیلات ابتدای سال جدید همراه با خاطرات خوش برای شهروندان اقصی نقاط کشور باشد و یاریگر آنها در جاده ها و حوادث احتمالی باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 1
    حداقل نارنجی می کردید که شبیه حاجی فیروز نشن
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 2
    حداقل نارنجی می کردید که شبیه حاجی فیروز نشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس