از توسعه خط چهار مترو تا احداث پارک لجستیک ۱۶۰ هکتاری در پایتخت

احداث پارک لجستیک ۱۶۰ هکتاری، احداث نخستین آلمان شهدای حوادث شهری و همچنین اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیاردی برای توسعه خط چهار مترو از مهمترین اخبار روز یکشنبه ۲۸ اسفندماه پایتخت است.

به گزارش مشرق، مدیرعامل سازمان پایانه‌ ها و پارک‌ سوارهای شهرداری تهران گفت: بر اساس توافق‌ صورت گرفته مابین سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری و شهرداری منطقه ۱۹، نسبت به احداث پارک لجستیک به مساحت تقریبی ۱۶۰ هکتار اقدام خواهد شد.

پوریا علیمردانی اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و دستورالعمل مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مصوب پاییز ۱۳۹۴ برای ایجاد پایانه‌های درون‌شهری و حومه، نیاز به احداث پارک لجستیک در شهر تهران به منظور بهبود فرآیند توسعه پایدار و کاهش آثار مخرب زیست‌محیطی به لحاظ مصرف انرژی، افزایش کارایی حمل و نقل بار و کالا و یکپارچه‌ سازی لجستیک است که در این راستا تفاهم‌نامه همکاری فی مابین سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری و شهرداری منطقه ۱۹ امضا شد.

وی افزود: بر اساس این توافق‌نامه، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری و شهرداری منطقه ۱۹ نسبت به احداث پارک لجستیک به مساحت تقریبی ۱۶۰ هکتار در اراضی واقع در منطقه ۱۹ (از شمال به خیابان شقایق، از جنوب به محور آزادگان، از غرب به آیت الله سعیدی و از شرق به اتوبان شهید کاظمی) همکاری خواهند کرد. در این راستا با توجه به ظرفیت‌های در اختیار منطقه شامل مشاوره در حوزه‌های ترافیکی، شهرسازی، توسعه و سرمایه‌گذاری، ارائه مشاوره تخصصی و پیشبرد امور مرتبط با حوزه‌های مورد اشاره در زمینه طرح مطالعاتی همکاری و هماهنگی‌های لازم انجام و شهرداری منطقه نسبت به معرفی و تحویل ۶۰ هزار متر مربع از اراضی موضوع تفاهم‌نامه به سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری برای ایجاد مقدمات ساخت اقدام خواهد کرد.

علیمردانی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری نسبت به ارائه طرح مطالعاتی به منظور احداث پارک لجستیک در اراضی مشخص شده و بررسی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در این طرح اقدام می کند.

وی بیان کرد: این توافق‌نامه با هدف انجام هماهنگی و همکاری فی‌مابین به منظور ایجاد بستر مناسب برای احداث پارک لجستیک در محدوده مورد نظر بوده و در صورت پیشرفت کار در تفاهم‌نامه بعدی به شیوه اجرا و نحوه نظارت بر اقدامات اجرایی اشاره خواهد شد.

۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف توسعه خط چهار مترو

شهردار منطقه چهار تهران اعلام کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف توسعه بال شرقی خط چهار مترو خواهد شد و ۲ تقاطع غیر همسطح نیز در اتوبان شهید باقری به بهره‌برداری می‌رسد.

علی کمالی زاده افزود: در پنجاهمین و آخرین پویش امید و افتخار در سال ۱۴۰۱ که صبح امروز برگزار شد، هفت طرح عمرانی کلینیک مجموعه پارک جنگلی لویزان، اسکان کارگری شهید جعفرپناه، چمن مصنوعی شهید نعمت‌زاده، تبدیل نهر به کانیو و مناسب سازی پیاده رو خیابان دلاوران، مخزن بتنی صلح‌ ودوستی، بازسازی سرویس بهداشتی بوستان دانش و احداث انهار سنگی بوستان جنگلی لویزان جهت ساماندهی شبکه آبیاری فضای سبز در منطقه ۴ شهرداری تهران با حضور گودرزی رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران، کمالی زاده شهردار منطقه و خانواده شهید باقرپناه به بهره برداری رسید.

وی گفت:افتتاحیه‌های امروز چهارمین دور از افتتاحیه‌ ‌پروژه‌های عمرانی طی ماه‌های اخیر در منطقه چهار است، مطابق برنامه‌ریزی‌ های صورت گرفته بنا بود این هفت طرح نیز در شهریور سال ۱۴۰۲ و به اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری برسد، با این اتفاق دو تعدیل سه ماهه شامل پروژه‌ها می‌شد و رقم هنگفتی برروی دست ما می‌ماند اما کار شبانه‌ روزی همکارانم سبب افتتاح پروژه‌ها در سال ۱۴۰۱ شد و همین موضوع علاوه بر خیر رسانی به مردم در این شرایط تورمی سبب صرفه جویی مالی برای شهرداری تهران نیز شد.

کمالی زاده افزود: از نظر پیشرفت فیزیکی و ریالی طرح های عمرانی شهرداری منطقه چهار در دو رتبه نخست مناطق ۲۲ گانه تهران است. به همین جهت امسال نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۲ سهم منطقه چهار از بودجه عمرانی ۳۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.

نخستین المان شهدای حوادث شهری تهران در میدانگاه امیرکبیر

شهردار منطقه ۱۴ از احداث المان شهدای حوادث شهری در دارالمومنین تهران به منظور ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

محمد امین سالاری پور با بیان اینکه استفاده از نشانه ها و نمادهای دیداری در شهر ، در معرفی هویت، فرهنگ و تاریخ موثر است، افزود: در این راستا دارالمومنین تهران که با پیشینه و هویت دوست داشتنی قسمتی از خاطرات شهر است و یاد اور مردم متدین و شهید پروری است که در طول تاریخ و همه عرصه ها پای کار ارزش ها ، ایثارگری و انقلاب اسلامی بوده اند، برای سال جدید با ساخت و جانمایی یادمان المان شهدا گامی موثر در زیبایی سیمای شهری و هویتی شهر برداشته است.

وی با اشاره به اجرای این المان که برای نخستین بار با نماد شهدای حوادث شهری احداث و قرار است در میدانگاه امیر کبیر منطقه جانمایی شود، گفت: این یادمان با کیفیت مناسب ، رعایت معماری اسلامی ایرانی و هویت فرهنگی طراحی شده و
علاوه بر المان های حجمی، کفسازی، محوطه سازی ، المان جداسازی و ساخت تندیس برای تکمیل و ساخت این نماد در منطقه اجرا می شود.

شهردار منطقه ۱۴ در تشریح ویژگی های این المان منحصر به فرد گفت: در خلق این اثر ۱۴ ستون ایستاده به شکل پر بعنوان المان شهدا در نظر گرفته شده که با وجود مشاهده آثار تخریب(کهنه کاری) روی آنها همچنان استوار است.

وی ادامه داد: این پرها با فواصل دقیق و مشخص نصب میشوند تا بیننده پس از حرکت بدور اثر و با قرار گرفتن در نقطه دید فوکوس شاهد ترکیب تصویر و تماشای تصویری به شکل پرنده ای در حال پرواز است.
سالاری پور با بیان اینکه در این اثر به تصویر سازی تاریخچه شهادت از ابتدا تا به امروز پرداخته شده، گفت:در این یادمان از کاروان کربلا تصویر سازی شروع شده و در ادامه دوران جنگ و جانبازان پس از جنگ و عزاداران حسینی و پیاده روی اربعین به تصویر کشیده
شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در فضای این یادمان محل مناسبی برای آوردن نام دارالمومنین تهران در
اثر در نظرگرفته شده است، منطقه ای با بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ شهید که نقطه عطفی در تاریخ این شهر به شمار می آید و خدمت در آن افتخاری بزرگ است.

افزایش ۱۵۰ درصدی درآمدهای خارج از شهرداری

معاون مالی و اقتصاد شهر ی شهرداری تهران، گفت: سال گذشته ۶۸۰۰ میلیارد تومان درآمد پایدار، از محل خارج از شهرداری تهران وصول شد و در سال جاری این میزان به ۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که حاکی از افزایش ۱۵۰ درصدی است.

لطف اله فروزنده با اعلام این خبر در آخرین نشست شورای مدیران حوزه معاونت مالی و اقتصاد شهری در سال ۱۴۰۱گفت: تمرکز ما بر افزایش سهم درآمدهای پایدار از کل بودجه است. درآمدهای پایدار نظیر عوارض نوسازی و بهای خدمات پسماند که در ازای پرداخت تا پایان سال، مشمول تخفیف ۱۰ درصدی و بخشش جرایم سال گذشته شده و از خارج مجموعه شهرداری تهران نیز بابت سهم شهرداری از موارد مصرفی است که قوانین مشخص کرده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه معاونت مالی طی جلسات و رایزنی‌های فشرده پیگیر حقوق شهر و شهروندان از محل حقوق قانونی نظیر مالیات بر ارزش افزوده، سوخت و عوارض گمرکی بوده، تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی منابع مالی قابل توجه، در سال آینده تحول جدی در زمینه حمل‌ونقل پایتخت را شاهد خواهیم بود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با اشاره به تزریق منابع مالی لازم برای ۳ کلان پروژه بزرگراهی در پایتخت، گفت: شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱، صرفا در بخش نقد بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان، تحقق بودجه داشته است.

فروزنده ادامه داد: در سال جاری شهرداری تهران در بخش نقد بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان تحقق منابع داشته است؛ البته در کنار این منابع نقد، از دو مسیر غیر نقد و مشارکت‌های عمومی نیز منابعی محقق شده که سقف بی‌سابقه‌ای را نسبت به بودجه قانونی ۵۰ هزار میلیارد تومانی رقم می‌زند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در خصوص آثار تحقق قابل توجه منابع مالی، اظهار کرد: منابع لازم برای افتتاح‌های مستمر و هفتگی شهرداری تهران در پویش امید و افتخار که از دهه فجر تاکنون به صورت روزانه دنبال می‌شود، تأمین شد.

وی افزود: به عنوان مثال، در بخش عمرانی برای سه کلان طرح امتداد بزرگراه یادگار امام، بزرگراه شهید شوشتری در جنوب شرق و شهید بروجردی در جنوب غرب تهران تأمین مالی لازم انجام شده است.

فروزنده با اشاره به اینکه هیچ یک از پروژه‌های در دست اقدام پایتخت بابت کمبود منابع مالی متوقف نشده، گفت: نه تنها تنگنای مالی پروژه‌های شهر را متوقف نکرده، بلکه ادامه عملیات اجرایی بسیاری از پروژه‌های خرد و کلان نیمه تمام سنوات گذشته، در سال جاری رقم خورده است.

معاون شهردار تهران همچنین با اشاره به تسویه بدهی پیمانکاران شهرداری تهران، ادامه داد: «برات کارت» به ارزش سه هزار میلیارد تومان برای تسویه دیون پیشین پیمانکاران صادر شده و تعدیل و تسویه مطالبات پیمانکاران و بدهی به بانک‌ها را در دستور کار داریم.

تسویه حساب ۲۳۰ نفر از کارکنان تغییر وضعیت یافته ایثارگری واریز شد

همچنین مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر اعلام کرد: تسویه حساب ۲۳۰ نفر از کارکنان تغییر وضعیت یافته ایثارگری شرکت به رسمی شهرداری تهران امروز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ به حساب ذی نفعان واریز شد.

سیده شیما عباس زاده واقفی ادامه داد: تبدیل وضعیت کارکنان به موجب تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و مشمولین ماده ۲۱ قانون خدمات رسانی به ایثارگران از سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل شرکت خدمات اداری شهر، این تعداد افراد در مناطق ۲۲گانه، ادارات ستادی، سازمان ها، شرکت ها و شورای اسلامی شهر تهران مشغول به فعالیت بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    1 0
    الودگی ترافیک کنترل کنید خیلی کار کردید
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      0 0
      این کارهای شهرداری هم رو این چیزایی که گفتی موثرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس