هشدار پلیس به هنجارشکنان و قانون‌ستیزان در آستانه سال جدید/ ۱۸ میلیون تماس با پلیس ۱۱۰

سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: واکنش پلیس در برابر هنجارشکنان و قانون ستیزان، مقابله قاطع، فوری و هدفمند است.

به گزارش مشرق از پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی امروز (دوشنبه) با ارائه گزارشی یکساله از خدمات پلیس در کشور اظهار کرد: تقدیم ۷۰ شهید مدافع امنیت و انتظام در سال ۱۴۰۱، ۵۰ هزار و ۲۱۵ نفر مجروح و جانباز حاکی از تلاش‌های شبانه‌روزی فرزندان شما در فراجا در راستای بسط و تقویت نظم و امنیت عمومی کشور است؛ پلیس نشان داد برای این که آسیبی به ساحت خانواده‌ها و جان شهروندان وارد نشود از بذل جان شیرین خود ابائی ندارد.

وی افزود: روی و سوی سخنم با اقلیت هنجارشکن جامعه است؛ ابتدا آنان را دعوت به رعایت قوانین و اصول شهروندی می‌نمایم. لیکن بدانند که پلیس حتما نمی‌گذارد که اقلیتی هنجارگریز، امنیت اکثریت قانون مدار را به مخاطره اندازند. واکنش پلیس در برابر هنجارشکنان و قانون ستیزان، مقابله قاطع، فوری و هدفمند است.

منتظرالمهدی همچنین به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پلیس در این نوروزِ متفاوت تلاش می کند تا ترجمانِ توامان اقتدار و رافت پلیس را در جامعه به منصه ظهور رسانده و حرفه‌ای گرایی را در ماموریت های خود به عینیت برساند و امنیتِ حداکثریِ حریم شهروندان را تامین و حفظ کند.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا افزود: در تعطیلات نوروزی حدود نود هزار نیرو مامور ایجاد و تقویت امنیت شهروندان گرامی شده‌اند.

سخنگوی فراجا در بخشی دیگر از گزارش یکساله خود بیان کرد: پلیس از تجهیزات هوشمند، چندین دستگاه پهباد، ده‌ها فروند بالگرد و بال ثابت و هفت هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در راستای تامین امنیت و انتظام‌بخشیِ هر چه بیشتر امنیت کشور، معابر، جاده‌ها را مورد پایش قرار خواهد داد.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: بزرگترین شبکه‌ی خدمات اجتماعی در کشور به پلیس تعلق دارد زیرا که فلسفه وجودی شکل‌گیری این سازمان، خدمت بی‌منت به مردمان خوب کشورمان است؛ در همین راستا بیش از ۱۸ میلیون تماس با سامانه ۱۱۰ فوریت‌های پلیسی برای درخواست کمک و راهنمایی صورت پذیرفته که این خود نشان از اعتماد مردم به خادمان خود در این سازمان بزرگ دارد و پلیس را مرجعی مقبول و شایسته برای مشکلات و مراجعاتشان می‌دانند.

منتظرالمهدی ادامه داد: مرزهای کشور کماکان زیر چتر نظارتی پلیس مرزبانی مرزبانان کشورمان بوده و با افزایش گشت‌های ویژه دریایی، هوایی و زمینی از مرز تا مرکز، امنیت جغرافیای کشور را تامین می کنند. همچنین دستگیری بیش از ۶۳۰ سوداگر مرگ و ۷۳ شرور ِ امنیت ستیز در عملیات های مرزبانی از اقدامات این یگان در سال گذشته است.

سخنگوی فراجا تصریح کرد: تقویت ناوگان شناور مرزبانی با افزایش هفتاد فروند شناور به دریابانی استان‌های مرزی ساحلی، افزایش ۱۹۶ دستگاه به ناوگان خودرویی و افزایش عِده و عُده مرزبانان، بخشی از فعالیت های پلیس مرزبانی است که بیش ‌از هشت هزار و ۷۷۵ کیلومتر مرز کشور را زیر چتر نظارت و کنترل خود دارند.

وی ادامه داد: : بی شک مرزهای ایران یکی از مرزهای امن جهان است؛ چرا که در همین راستا مرزبانان کشورمان در سال ۱۴۰۱ موفق شدند تا از خروج بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت جلوگیری کنند. مانع خارج شدن بیش از ۵۰ کیلوگرم طلا از کشور شوند و همچنین چند میلیون داروی مهم و حیاتی، حدود ۵۰ هزار راس دام قاچاق، سه میلیون و ۵۰۰ هزار ماده محترقه خطرناک را کشف و ضبط نمایند و در حین این عملیات‌ها، ۷۳ نفر شرورِ امنیت ستیز را به هلاکت برسانند.

منتظرالمهدی همراهی ۲۶ هزار پلیس راهور در سفرهای نوروزی امسال و شماره گذاری هشت میلیون فقره خودرو و موتورسیکلت و استفاده از نوبت دهی اینترنتی و صدور بیش از ۲ میلیون جلد گواهینامه رانندگی و موتور سیکلت را بخشی از عملکرد پلیس در سال جاری که گذشت عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با همت همه دستگاه های متولی از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی، راهداری و شهرداری‌ها، سه هزار و ۳۹۲ نقطه حادثه خیز برون شهری و حدود سه هزار نقطه حادثه خیز درون شهری شناسایی شده و با تمهیدات اندیشیده شده و صرف هزینه های متنابهی تاکنون بالغ بر ۲هزار و ۱۹۴ نقطه حادثه خیز درون شهری و برون شهری ترمیم شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا صدور پنج و نیم میلیون گذرنامه الکترونیک در طول سال ۱۴۰۱ را بخش دیگری از عملکرد پلیس عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات مسافرتی برای حدود چهار میلیون و ۵۰۰هزار مسافر خارجی وارد شده به کشور و بیش از ۹ میلیون مسافر ایرانی ورودی به ایران، نشان از کارآمدی و تلاش همکارانمان در پلیس گذرنامه و تسهیل امور اتباع داخلی و خارجی دارد.

منتظرالمهدی در ادامه گزارش خود به حوزه پیشگیری پرداخت وگفت: به کارگیری یک‌هزار و ۸۰۰ روانشناس در مقاطع کارشناسی و دکترا در کلانتری‌ها در سطح کشور به منظور ارائه مشاوره و همچنین ایجاد صلح در درگیری‌های خانوادگی از جمله اقدامات معاونت های فرهنگی اجتماعی و پیشگیری است.

وی کشف ۹۲ درصدی وقوع جرایم سایبری در سالی که گذشت را از دیگر عملکردهای پلیس حوزه پیشگیری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال های اخیر موج جدیدی از سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها شکل گرفته لذا رویکرد مجرمین نیز به سوء استفاده و کلاهبرداری در این بسترها معطوف و تشکیل پرونده های این حوزه با روند افزایشی مواجه بوده است. تا کنون بیش از ۳۰۰ طرح اطلاع رسانی و صدور هشدارهای پیشگیرانه در تمامی بسترهای اطلاع رسانی در کشور در خصوص افزایش آگاهی و سواد رسانه ای هموطنان اجرا شده است.

سخنگوی فراجا بیان کرد : بر اساس پرونده های ثبت شده در واحدهای پلیس فتا، درصد کشف به وقوع جرایم سایبری در سال، ۹۳ درصد بوده و میزان کشفیات پرونده های این حوزه در تناسب به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

منتظرالمهدی همچنین سرقت را از دیگر اولویت های پلیس و دغدغه شهروندان عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه به مردم قول خواهیم داد که نرخ وقوع سرقت ها را در سال جدید کاهش دهیم، اما در حال حاضر نرخ کشف سرقتهای اتومبیل به ۸۴ درصد رسیده است.

این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: برهیچ کس پوشیده نیست که ایجاد، تقویت و بسطِ امنیتِ عمومی مردمانِ عزیزمان از اولویت‌های فراجاست و بر اساس تاکید فرمانده کل انتظامی کشور در حوزه مقابله و مبارزه با سرقت ها و جرایم خشن، پلیس در دو ماه پایانی سال طرح مقابله با سرقت را با شدت و گستردگی بیشتر کلید زد که تعداد ۵۶ هزار و ۳۴۸ تن از سارقین (به ویژه اعضای باندهای سرقت) دستگیر و ۶۵۰ هزار و۸۴۳ پرونده سرقت نیز کشف شده است و بازگرداندن اموال مسروقه با مالباختگان در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی افزود: راه اندازی گشت های ویژه مبارزه با جرائم خشن در تهران و دیگر استانها و همچنین شناسایی باندهای سرقت های سازمان یافته و سریالی، قدمی بلند در راستای ارتقای امنیت عمومی و اجتماعی است؛ خادمان مردم در سازمان بزرگ انتظامی، دستگیری تقریباَ تمامی عوامل جرایم خشن (قتل،نزاع،تجاوز به عنف و...) و تحویل آنان به مراجع قضایی را از اولویت های ماموریتی خود می دانند چرا که جرایم خشونت‌آمیز امنیت روانی شهروندان را سلب می‌کند.

سخنگوی فراجا ادامه داد : کاهش ۶ درصدی سرقت‌های مسلحانه، کاهش ۱۷ درصدی نزاع و درگیری و کاهش ۱۶ درصدی آدم‌ربایی و گروکشی بیانگر فعالیت شبانه روزی پلیس در کاهش جرایم خشن می باشد.

این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد : قطعا مردم خواهانِ زدودن مظاهر علنی و هر نوع جرم و بزه هستند که فراجا با اجرای طرح مقابله با سرقت می کوشد تا در سال آینده نرخ وقوع سرقت را به صورت معناداری کاهش دهد و مقابله مقتدرانه با جرایم خشونت آمیز (شرارت- قمه‌کشی- سرقت و تجاوز به عنف، نزاع و...) را در امور اولویت‌دار خود بگنجاند و تدبیر و اراده فرمانده انتظامی با مبارزه بی‌امان با مظاهر علنی خشونت و سرقت در جامعه است.

وی در بخش دیگر گزارش یکساله به موضوع جرایم اقتصادی پرداخت و ادامه داد : با توجه به حساسیت ها و مطالبه به حق عموم جامعه در حوزه کشف جرایم اقتصادی، در یک سال اخیر قریب به ۶۸ هزار متهم اقتصادی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند؛ همچنین پلیس امنیت اقتصادی بیش از ۴۳ هزار وسیله نقلیه قاچاق را کشف و ضبط کرده و در حیطه‌های زمین خواری و جرایم پولشویی و احتکار کالاهای اساسی نیز با افزایش ۶۲۹ درصدی کشفیات مواجه بوده است.

اعزام بیش از ۳۱۷ هزار نفر از مشمولان به خدمت مقدس سربازی

سردار منتظرالمهدی با اشاره به اعزام ۳۱۷ هزار مشمول سربازی گفت: سازمان وظیفه عمومی که وظیفه تربیت فرزندانمان را به عنوان سرباز وطن را برعهده دارد در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۷۵ هزار کارت هوشمند، بالغ بر ۵۸۰ هزار کارت صدور معافیت تحصیلی و ۹۱ هزار و ۶۳۵ معافیت دائم را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ارائه خدمات در حوزه های مختلف، فراجا با ایجاد و گسترش شبکه اطلاع رسانی خود، سعی کرده است تا مردم را از این خدمات آگاه نماید؛ خبرگزاری پلیس در سراسر کشور با بیش از ۱۵۰ نفر نیرو، اخبار مرتبط با انواع خدمات فرماندهی کل انتظامی و تمامی اپلیکیشن هایی که مردم می توانند برای سهولت در امور روزمره شان از آنها بهره برداری کنند را بارگذاری و به اطلاع عمومی می رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 2
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره نزدیک عیده به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    آیا فریادرسی هست به داد ما مردم فقیر و بی بضاعت برسه..اگه ادعای مسلمانی دارید کمک کنید تا این شب عیدی بچه هامون لباس نو تن کنن و خوشحالی کنن...آیا فریادرسی هست،؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس