کد خبر 1474865
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
 چگونه از بوی بد کفش خود خلاص شوید

هیچ کس علاقه‌ای به شنیدن اظهارات تند و زننده در مورد بوی بد پا خود ندارد. اگر کفش شما بوی بدی می‌دهد، توصیه می‌کنیم به ترفندها برای رفع این معضل توجه کنید.

به گزارش مشرق، پوشیدن کفش به مدت طولانی و عرق کردن پا موجب رشد باکتری‌ها و قارچ هایی داخل کفش می شوند و بوی بدی را در کفش ایجاد می‌کنند.

بهترین روش‌ها برای رفع بوی بد کفش عبارتند از:


۱.استفاده از جوش شیرین

یک کپسول کاغذی چند قاشق چای خوری جوش شیرین چند قطره روغن ضروری و یک کش لاستیکی تهیه کنید جوش شیرین و روغن را درون کپسول کاغذی بریزید و سر آن را با کش لاستیکی ببندید سپس آن را درون کفش های خود به مدت یک شب قرار دهید این کار به رفع بوی بد کفش ها کمک خواهد کرد.
۲.خشک شدن کفش ها در آفتاب

پس از شستن کفش ها آنها را در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شوند نور خورشید با از بین بردن رشد باکتری ها مانع از بوی بد کفش ها می شود.
۳.استفاده از دستمال مرطوب

برای از بین بردن بوی بد کفش های ورزشی به چیزی قوی نیاز دارید با قرار دادن دستمال های مرطوب داخل کفش و داخل جاکفشی از شر بوی بد آنها خلاص شوید.
۴.شستن پاها

اگر مشکل از کفش شما نیست بلکه از پای شماست روزانه پای خود را با آب ولرم بشویید و با استفاده از سنگ پا پوست‌های مرده روی پاها را از بین برده و از رشد باکتری ها جلوگیری کنید.
۵. استفاده از نمک

نپوشیدن جوراب در فصل تابستان می تواند بوی بد کفش را به همراه داشته باشد در این صورت می‌توانید با پاشیدن مقداری نمک درون کفش رطوبت موجود داخل آن را از بین برده و از بوی بد آن خلاص شوید.

منبع: ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • KR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    برید عطاری خاک مورد بگیرید. بگید برا بوی کفش چی دارید خودشون میدونن. ازون بهتر نیست. یه بار بریزی تا شش هفت ماه کفش بو نمیده
  • ایرانی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    جوراباتون رو بعد هر بار استفاده بشورید خیلی راحت پاهاتون دیگه بو نمیگیره! بعضی ها جوراب کثیف میپوشن
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    میگن ودر زاج سفید بریزیدتوی کفش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس