کد خبر 1474926
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
در سفر رئیس جمهور به خوزستان چه گذشت؟

افتتاح بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان و حضور در جمع راهیان نور از برنامه‌های چهارمین سفر رئیسی به استان خوزستان بود.

به گزارش مشرق، امروز سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان همزمان با روز «ملی شدن صنعت نفت»، به منظور افتتاح رسمی بخش نخست فاز ۲ طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشی در منطقه خاورمیانه وارد استان خوزستان شد.

رئیسی پس از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری تاکنون سه بار به استان خوزستان سفر کرده است که امروز برای چهارمین بار به ‌عنوان آخرین مقصد سفر استانی در سال ۱۴۰۱ وارد این استان شد و پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی آیت الله جمی آبادان از سوی استاندار خوزستان، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، نمایندگان مردم آبادان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

در سفر رئیس جمهور به خوزستان چه گذشت؟

برنامه‌ی ویژه‌ی سفر رئیس جمهور

افتتاح اولین بخش فاز دو پالایشگاه آبادان از برنامه‌های ویژه سفر رئیس جمهور به استان خوزستان بود که امروز به بهره‌برداری رسید. پالایشگاه آبادان به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت ایران را تامین می‌کند و با افتتاح و بهره‌برداری از این واحد صنعتی تمام ایرانی ۳۰ درصد بنزین با کیفیت بالای کشور در آبادان تولید و تامین خواهد شد.

یکی از اهداف این طرح، بهینه‌سازی محصولات پالایشی بر اساس استانداردهای روز جهان است که با احداث واحدهای تکمیلی در بخش دوم طرح صورت گرفت همچنین میزان تولید بنزین را به ۱۴ میلیون لیتر و گازوئیل را به ۲۰ میلیون لیتر در روز افزایش می‌دهد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان امروز در آیین بهره برداری از پتروپالایشگاه آبادان اظهار کرد: امروز ما در پتروپالایشگاه آبادان در حالی حضور داریم که جلوه ارزشمندی از ما می‌توانیم و ما می‌دانیم مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه آبادان نمونه بارز ما می‌توانیم است، افزود: در ورودی یک احداث ۱۰۰ درصد ایرانی و یک سازه که توسط کارشناسان خارجی در سال‌ها قبل ساخته می‌شود مشاهده می‌شود که باعث افتخار و غرور است.

اشتغال هفت‌ هزار نفری در پالایشگاه آبادان

رییس جمهور گفت: این یک کار جهادی و رکورد در وزارت نفت است که باید تداوم یابد. این پالایشگاه موجب اشتغال برای هفت هزار نفر بطور مستقیم و ۱۵ هزار نفر بصورت غیرمستقیم شده است و این پالایشگاه مانع خام فروشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، می‌شود. اینکه چهار میلیون لیتر به میزان بنزین کشور و پنج میلیون لیتر به گازوئیل کشور اضافه شود جای افتخار دارد.

وی ضمن اشاره به روند رشد اقتصادی کشور عنوان کرد: امروزه رشد اقتصادی کشور به لطف خدای متعال، برخلاف دهه‌ی گذشته که متاسفانه در حوزه اقتصادی، دهه‌ی مشکل‌داری بوده است شاهد رشد اقتصادی ۴ درصدی است.

خدمت به مردم خوزستان وظیفه‌ی ماست

رئیسی در رابطه با مسوولیت‌های اجتماعی عنوان کرد: خوزستان سرزمین مقاومت در برابر دشمن است. ما به خوزستان مدیون هستیم و دینمان را باید با خدمت‌گذاری به مردم ادا کنیم. همه‌ی بخش‌ها، همه‌ی وزارت‌خانه‌ها و مدیران محترم بدانند هر کاری که برای مردم خوزستان انجام می‌شود جزو وظایف ما می‌باشد؛ برخی از این وظایف باید در گذشته انجام می‌شد و عقب ماندگی وجود دارد.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر اهمیت مسوولیت‌های اجتماعی نسبت به جوانان خوزستان، بیان کرد: یکی از اقدامات موثر پالایشگاه آبادان این بود که هفت هزار اشتغال مستقیم و پانزده هزار اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرد که کار بزرگی است.

رئیسی در تبیین اثرات این پروژه که در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: آنچه مسلم است این است که این حرکت هم جلوه‌ی تولید و افزایش تولید و جلوگیری از خام فروشی را در پی خواهد داشت و هم جلوه‌ کار تولید دانش بنیان و اشتغال‌زایی را به نمایش خواهد گذاشت.

نواقص آب و فاضلاب خوزستان باید رفع شود

رئیس جمهور در رابطه با مشکلات و معضلات خوزستان و رسیدگی به آن‌ها عنوان کرد: در مسئله آب و فاضلاب در برخی شهرهای استان نواقصی وجود دارد که استاندار خوزستان به آن اشاره کردند و هر چه سریع‌تر باید به آن‌ها رسیدگی شود تا ان‌شالله هرچه زودتر مرتفع شوند.

وی ضمن تاکید بر لزوم رسیدگی به جوانان افزود: ازدواج، اشتغال و مسکن از مشکلات جوانان است؛ جوانی که توانست ازدواج کند، شغل محترمانه‌ و مسکنی به عنوان سرپناه داشته باشد به آرامش می‌رسد.

رئیسی با یادآوری و مرور مجاهدت‌های مردم خوزستان و به ویژه آبادان و خرمشهر در دفاع مقدس گفت: امنیتی که در حال حاضر داریم مرهون نیروهای مسلح و انتظامی و ارتش و سپاه و مرزبانی و همچنین هوشیاری مردم است. دشمن درصدد لشکرسازی است و به تعبیر حاج قاسم، می‌خواهد از حرم جمهوری اسلامی ایران برای خودش نیرو بگیرد و زمینه‌هایی را برای سواستفاده پیدا کند اما ما نباید اجازه بدهیم.

در سفر رئیس جمهور به خوزستان چه گذشت؟

ما متوقف نمی‌شویم

رئیس جمهور عنوان کرد: یکی از زمینه‌های سواستفاده دشمنان، همین مشکلات است و مانند مگس‌هایی هستند که بر زخم‌ها می‌نشینند اما هر کجا که به این زخم‌ها توجه شده روحیه‌ی نشاط جریان پیدا کرده است. این صفا و نشاطی که در مردم خوزستان هست و این امنیتی که در این استان وجود دارد نیاز به کار و تلاش مضاعف دارد و مدیران محترم خوزستان باید کار مضاعف انجام دهند.

رئیسی خطاب به مدیران خوزستان گفت: آقایان مدیر، در کار جهادی نمی‌توان آرام حرکت کرد؛ در رفتار جهادی باید دشمن را مقابل چشم دید. دشمن، جنگ ترکیبی راه انداخته که ما با تلاش و اراده‌ی خود با آن مبارزه کردیم، در این یک سال و چند ماه گذشته با تلاش مردم بسیاری از آن کارهایی که گفتند نمی‌شود شد و ما متوقف نمی‌شویم و در شرایط تحریم و تهدید پروژه پالایشگاه آبادان را داشتیم.

رئیس جمهور ضمن اشاره به مسئله اشتغال و تاکید بر مشکل مسکن در خوزستان بیان کرد: آقای استاندار همچنان مسئله‌ی اشتغال برای همه را در دستورکار داشته باشد. اینکه اشتغال‌زایی و فعال کردن اقتصاد را از روستاها آغاز کردید اقدام خوبی است اما مسئله اشتغال بسیار مهم است.

دستور رئیسی به مدیران خوزستانی

رئیس دولت سیزدهم در عین حال به مسئولان استان خوزستان دستور داد که به وضعیت کارگران توجه ویژه کنند و پیگیر مستمر اجرای مصوبات سفرهای استانی باشند.

وی خطاب به مسئولان خوزستان گفت: ما رفتیم از یک کارخانه بازدید کردیم اما الان می‌گویند که اینجا قرار بر این بود که کارگران بعد از اتمام پروژه بیکار نباشند و به نحوی به آن‌ها کار سپرده شود ولی معلوم می‌شود که این کار آنچنان که باید انجام نشده است. شما باید این موضوع را پیگیری کنید.

رئیس قوه مجریه همچنین اظهار کرد: این پیگیری اجرای مصوبات بهترین مساله‌ای است که ما می‌توانیم به مردم قولش را بدهیم. این واقعا از کارهای مهم دولت دارد. مثلا فرماندار یکی از مناظق نزد من آمد و گفت که برخی از قول‌هایی که دادید انجامش تقریبا غیرممکن بود اما ما خودمان را بیچاره کردیم و بالاخره انجام دادیم. گفتم که خب این‌ها را به مردم بگویید که کارها انجام شده است.

در سفر رئیس جمهور به خوزستان چه گذشت؟

حضور رییس‌جمهور در جمع راهیان نور

رییس‌جمهور در سفر به خوزستان در جمع راهیان نور نیز حضور یافت. رییسی که پس از حضور در مراسم افتتاح فاز دوم پالایشگاه آبادان به یادمان دفاع مقدس کربلای چهار رفت و به شهدای ۸ سال دفاع مقدس ادای احترام کرد. وی هم‌چنین در یادمان شهدای غواص علقمه حاضر شد و با زائران گفت‌وگو کرد.

رئیسی در جمع زائران سرزمین‌نور در یادمان شهدای علقمه، اظهار کرد: فضای یادمان‌های راهیان نور محل مناسبی برای تلنگر به همه ما به ویژه مسئولان است، محیطی که شهدا در آن آسمانی شدند و حال آن قابل بیان نیست.

وی عنوان کرد: روایت آنچه بر شهدا و رزمندگان گذشت اکنون می‌تواند به ما یادآور شود که جای جای خوزستان محل شجاعت و ایثار آنها است و دانشگاه ما بداند که امنیت و آسایش و علم و دانش از آن شهداست.

رئیس جمهور گفت: مسئولان پشت میزهایشان بدانند که هر چه داریم از شهدا است، پس تلاش کنند گره از کار و مشکلات مردم باز کنند و در راستای شادی آن‌ها بکوشند. یادمان‌های شهدا یادگار رزمندگان و حماسه سازی آنها است و باید حفظ شود، مردم ما ترجیح می دهند که به چنین فضاهای مقدسی در ایام نوروز و سال نو وارد شوند و این مایه افتخار ماست.

در سفر رئیس جمهور به خوزستان چه گذشت؟

طرح توسعه پالایشگاه آبادان (فاز ۲) که امروز توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری با جزئیات احداث یک ردیف جدید پالایشی به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز، ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی براساس استاندارد یورو پنج و کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش درصد تولید مازوت از ۴۵ به ۲۶ درصد، افزایش تولید ۵۳ درصد گاز مایع و ۲۳درصد نفت گاز و ۶ درصد بنزین و ایجاد اشتغال مستقیم برای هفت هزار نفر از بومیان محلی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 1
    سید پول‌های مردم رو کم تر هم خرج کنی بهتر نیس
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 1
    اینستاگرام
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    اومدن دوتا پروژه افتتاح کردن دوهزارتا دستور بی محل دادن و رفتن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس