اتحادیه اروپا: سخنان وزیر دارایی اسرائیل علیه فلسطینان خطرناک است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سخنان تحریک‌آمیز وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی درباره نفی تاریخ فلسطینیان را توهین‌آمیز و خطرناک خواند .

به گزارش مشرق،جوسپ بورل روز دوشنبه در نشست خبری در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: اظهارات «بتسلئیل سموتریتش» یک بار دیگر در جهت مخالف (راه‌ حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل) است و مسلماً قابل تحمل نیست. من از (رژیم) اسرائیل می‌خواهم که این اظهارات را رد و با همه طرف‌ها همکاری کند تا تنش‌ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه این برای نخستین بار نیست که از سخنان وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی می‌کند، افزود: گفتن این گونه چیزها در شرایطی که اوضاع بسیار پرتنش است اشتباه، توهین‌آمیز، خطرناک و غیر سازنده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر موضع بروکسل مبنی بر تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل، گفت: متاسفم که بعضی این موضع را دوست ندارند اما این موضع اتحادیه اروپا است و موضع شخص نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیست.

وی تصریح کرد:‌ شاید برخی این را شفاف اعلام نکنند اما موضع همین است و بنابراین من تکرار می‌کنم که اظهارات وی اشتباه، توهین‌آمیز، خطرناک و غیر سازنده است. تصور کنید اگر یک مقام فلسطینی می‌گفت که اسرائیل وجود ندارد، واکنش‌ها چه خواهد بود.

«بتسلئیل سموتریتش» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در مراسمی در پاریس مدعی شد که «چیزی به اسم مردم فلسطین وجود ندارد». وی ادعا کرد که مردم فلسطین، اختراعی از قرن گذشته است و مردمی مانند وی و اجدادش، فلسطینی‌های واقعی هستند.

وی پیشتر از حملات شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان در منطقه حواره در جنوب نابلس هم حمایت کرده و خواستار پاکسازی قومی در منطقه شده بود. در همین خصوص "محمد اشتیه" نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را تروریستی و نژادپرستانه خواند و گفت، این اظهارات به تنهایی برای ارائه به دیوان کیفری بین‌المللی کافی خواهد بود.

وی از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و همه سازمان‌های بین‌المللی خواست که این گونه اظهارات را محکوم و قطعنامه‌های بین‌المللی درخصوص تحریم اسرائیل و مجازات آن به خاطر ارتکاب جنایت‌هایش را فعال کرده و به تل آویو اجازه فرار از مجازات را ندهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس