حماس: هتک حرمت صهیونیست‌ها به الاقصی به جنگ مذهبی می‌انجامد

سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که یورش گروههای تندرو صهیونیست برای هتک حرمت به مسجدالاقصی، تلاش مذبوحانه‌ای از سوی تل‌آویو برای تسلط بر الاقصی و اجرای طرح تقسیم این مکان مقدس است.

به گزارش مشرق، عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس به شدت نسبت به درخواست گروههای افراطی صهیونیستی برای یورش به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان هشدار داد.

خبرگزاری سوا به نقل از القانوع گزارش داد، اقدام این گروههای تندرو برای هتک حرمت به مسجدالاقصی، تلاش مذبوحانه‌ای از سوی صهیونیستها برای تسلط بر الاقصی و اجرای طرح تقسیم این مکان مقدس است.

وی ادامه داد: رفتار اسرائیل و کابینه آن و اصرار بر یورشهای مکرر به مسجدالاقصی و تلاش برای تقسیم [زمانی و مکانی این مکان]، باعث وقوع یک جنگ مذهبی خواهد شد و سراسر منطقه را وارد جنگ مستقیم خواهد کرد.

این مقام حماس با بیان اینکه دشمن صهیونیستی هزینه حماقت خود در یورش به الاقصی را خواهد دید، تصریح کرد، رژیم اسرائیل از اعیاد یهودیان در ماه مبارک رمضان بهره‌بردای می‌کنند تا طرحهای خود را اجرایی کند، ولی ملت و مقاومت فلسطین در کمین هستند و با آن مقابله خواهند کرد.

در همین ارتباط، گروه های مقاومت فلسطین، چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند که عملیاتهای در قدس اشغالی، پاسخ واشح و آشکاری به تجاوز رژیم موقت صهیونیستی و صهیونیست های متجاوز در مسجدالاقصی بود.

این گروهها با بیان اینکه هر گونه تجاوز به الاقصی با انفجار در عمق رژیم صهیونیستی پاسخ داده خواهد شد، تصریح کردند: «شهر قدس و مسجدالاقصی، خط قرمز است و هرگز به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهیم داد به آن ضربه وارد کند، آن را یهودی سازد یا از نظر زمانی و مکانی آن را تقسیم کند.»

مقاومت فلسطین از از ملت فلسطین خواست که خاک این کشور را با هر وسیله‌ای برای صهیونیست ها به آتش بکشند. این در حالی است که دوم آذر ماه جاری دو انفجار همزمان در قدس اشغالی صورت گرفت؛ نخستین انفجار در یک ایستگاه اتوبوس و دومی در محله صهیونیستی «راموت». در پی این دو انفجار یک صهیونیست هلاک شد و ۴۷ نفر مجروح شدند.

بسیاری از کارشناسان تأکید دارند که با این انفجارها عملا انتفاضه سوم علیه صهیونیست ها کلید خورده است و هر اندازه مسئولان صهیونیست بخواهند شعله این انتفاضه را خاموش کنند، به بن‌بست خواهند رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس