کد خبر 1475411
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
کنعانی در توصیه به مقامات فرانسوی: به جای آشوب آفرینی در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به مقامات فرانسوی گفت: به جای آشوب آفرینی در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید و از خشونت‌ علیه آنان بپرهیزید.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) چهارم فروردین ماه در یک رشته توئیت در پی اعتراضات در فرانسه و با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر به آتش کشیدن شهرداری «بوردو» نوشت: در خبرها آمده؛ معترضان فرانسوی شهرداری «بوردو» را به آتش کشیده و آتش‌نشانان به معترضان پیوسته‌اند.

‏وی با بیان اینکه «آنانکه باد می‌کارند، طوفان درو می‌کنند»، افزود: ما از تخریب و آشوب حمایت نمی‌کنیم، اما می‌گوییم؛ به جای آشوب آفرینی در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید و از خشونت‌ علیه آنان بپرهیزید.

کنعانی در توئیت دیگری نوشت: دولت فرانسه باید با مردم خود گفت‌وگو کند و صدایشان را بشنود.‏اینگونه خشونت ورزی، هیچ سنخیتی با نشستن بر کرسی درس اخلاق و موعظه به دیگران ندارد.

‏سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: همچنین معترضان فرانسه منتظرند تا کلیپ دسته‌جمعی وزرای زن اروپایی، استرالیایی و کانادایی را در حمایت از زنان معترض فرانسوی ببینند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این گفته بود: استمرار اعتراضات در فرانسه و خشونت پلیس با معترضان که به چشم مدعیان حقوق بشر در واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی نمی‌آید، چون آنان همواره نگاهشان به سمت کشورهای دیگر است.

گفتنی است، به دنبال تصویب طرح جنجالی موسوم به اصلاحات بازنشستگی در فرانسه، تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به این طرح همچنان ادامه دارد و رسانه‌های فرانسوی از درگیری پلیس این کشور با معترضان فرانسوی خبر دادند.

این تظاهرات که از روز پنجشنبه آغاز شده، نهمین دور از اعتراضاتی است که اتحادیه‌های بزرگ فرانسه از ژانویه به این سو برنامه‌ریزی کرده‌اند.وزارت کشور فرانسه نیز بامداد جمعه اعلام کرد که در این تظاهرات، ۱۲۳ نیروی امنیتی مجروح و ۸۰ نفر از معترضان جمله ۵۸ نفر در پاریس بازداشت شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس