کد خبر 1475416
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
اعتراضات میلیونی در فرانسه از کنترل خارج شد

وزارت کشور فرانسه از حضور بیش از یک میلیون نفر در اعتراضات سراسری این کشور علیه اصلاحات قانون بازنشستگی خبر داد و پلیس فرانسه برای متفرق کردن معترضان و مقابله با آنارشیست‌ها در پاریس و دیگر مناطق متوسل به شلیک گاز اشک‌آور شد.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری رویترز، نهمین روز اعتراضات سراسری در فرانسه که بیشتر به صورت صلح آمیز برگزار شده بود به اختلال در حمل و نقل عمومی، قطارها و هواپیماها منجر شده است.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده که یک میلیون و ۸۹ هزار معترض در خیابان‌های فرانسه حضور داشتند که دو برابر فراخوان اعتراضات ۱۵ مارس بوده است.

اعتراضات میلیونی در فرانسه از کنترل خارج شده است اعتراضات فرانسه

معلمان نیز در میان خیل عظیمی از کارمندان دولت دست از کار کشیده‌اند.

به گفته مقام‌ها، به نظر می‌رسد که این اعتراضات گسترده از کنترل خارج شده است.

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد، ۱۴۹ افسر پلیس در جریان اعتراضات و درگیری با معترضان در کشور زخمی شده و ۱۷۲ معترض نیز دستگیر شده‌اند. همچنین ده‌ها معترض نیز زخمی شده‌اند.

گروه‌های کوچک معترضان در پاریس پنجشنبه شب با پلیس درگیر شدند، در مرکز شهر آتش روشن کرده و با نیروهای امنیتی درگیری به وجود آمد.

اعتراضات میلیونی در فرانسه از کنترل خارج شده است اعتراضات فرانسه

پلیس برای متفرق کردن معترضان در چندین شهر از جمله نانت متوسل به شلیک گاز اشک‌آور شد.

اتحادیه‌های کارگری در فرانسه بیم آن دارند که این اعتراضات گسترده در صورتی که دولت خشم عمومی را بابت این طرح بازنشستگی آرام نکند، به خشونت بیشتری کشیده شود.

اتحادیه‌ها در فرانسه خواستار اقدام محلی در روزهای شنبه و یکشنبه و اعتصاب سراسری جدید و اعتراض در ۲۸ مارس شده‌اند.

اعتراضات میلیونی در فرانسه از کنترل خارج شده است اعتراضات فرانسه

خشم عمومی در فرانسه در حالی به دور جدیدی وارد شده که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور سکوت خود را بابت این سیاست جدید شکست و تاکید کرد که این قانون اواخر سال جاری میلادی به مرحله اجرا در می‌آید. وی اعتراضات را به یورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا تشبیه کرد.

یکی از رسانه‌های مستقل فرانسه نیز در توئیتی نوشت: جنگی در پاریس است. زمانی برای ارسال مطلب نیست. از خودتان مراقبت کنید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    14 4
    دوران افول غرب و قدرتنمایی اسیا. الحمدالله
    • همت منش IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      1 6
      اره به همین خیال باش
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      1 1
      بازم خوبه در افولشون هیشکی کشته نمیشه
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 4
    غلط کردن ریختن بیرون .🤣🤣🤣
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      0 0
      زنده باد معترضین بیگناه و مظلوم فرانسوی، ژَنغ_بازنشستگیغ_آزادیغ (فرانسوی گفتم!)!!! باید دولت ایران بهشون تریبون بده و کانال پاریس اینترنشنال رو زودتر راه اندازی کنیم و جناب رئیسی با رهبرهای تظاهر کنندگان ملاقات و اونها حمایت کنه!!!!
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    15 2
    مکرون از پسی علی نژاد ربع پهلوی و کریمی و مریم کمک بگیر
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      1 0
      خوب گفتی، مثل صدام که از منافقین برا سرکوب شیعیان و کردها استفاده کرد، مکرون هم شاید از این پیر پاتالا برا سرکوب مردم فرانسه استفاده کنه.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    8 1
    درپاسخ ۱۰:۱۸ خنده ی تو از گریه غم انگیزتر است سال ۱۴۰۲سال سوزش ضدانقلاب
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 2
    معمولا به کسانی که راه‌بندان ایجاد می‌کنند و سطل آشغال آتش می‌زنند و اماکن عمومی رو تخریب می‌کنند معترض نمیگن.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    6 1
    اغتشاشگران در ایران می شوند آزادیخواه معترضان در فرانسه میشوند آنارشیست خوبه والله
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    5 0
    دولتِ منفور مردم
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 2
    منفوران ملت هاشون، علیه ایران اند.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    7 2
    هر که با ایران در افتاد ورافتاد
  • علی افصحی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 0
    جنگی در پاریس است. این توصیف خبرنگار فرانسوی است از اوضاع ده روزه اخیر فرانسه!جنگ بین دولتیان فرانسه و همه ملت فرانسه برقرار است!همان فرانسه ای که قرار بود در کنار ویرانی طلبان و اراذل و اوباش به ویژه گروهک های تروریستی کرد ایران و عراق باشد.همان ماکرونی که ابلهانه ایران اسلامی را تهدید می کرد که اگر به سرکوب تروریست ها ادامه دهد چه غلط ها که نخواهد کرد اینک اما تروریست های کرد مواجب بگیر امریکا و غرب وحشی به مرکزیت فرانسه همه به دست حافظان مقتدر ایران اسلامی سرکوب شده اند و برخی اعدام شده و بسیاری در صف انتظار اعدام بسر می برند و همه شهرها به ویژه کردستان ایران اسلامی بیش از گذشته در امنیت کامل قرار گرفته است و این فرانسه ماکرون میزبان هرزه گان فارسی زبان تروریست،هست که در طوفان ناآرامی و اعترضات فرورفته است. آن چه در فرانسه می گذرد نه آشوب است و نه اغتشاش بلکه یک اعتراض مشروع مردمی است که غرب وحشی به ویژه فرانسه آن را بر نمی تابد. غرب وحشی عادت کرده که مزدورانی در داخل جوامع خریداری کند و برای غارت آن جوامع مزدوران اجیر شده خود را برعلیه ملت ها به کار گیرند و وقتی آتش حسابی شعله ور شد آن وقت اربابان همین مزدوران در قالب طراحان صلح منافع کثیف و آلوده خود را تضمین کنند کاری که ماکرون در آن حرفه ای است لبنان ، آفریقا و...را نیروهای مزدور نیابتی اش به هم می ریزند آن وقت این آقا سروکله اش پیدا می شود !اما اعتراضات فرانسه صورت دیگری دارد به قول مقاماتش از کنترل خارج شده! چرا از کنترل خارج شده ؟چون دست شیطانچه ماکرون و امثالش رو شده و دیگر نمی توانند ملت ها را سرکیسه کرده و ضمن ثروت اندوزی ،رضایت بخشی از ملت خود را نیز تامین کنند لذا شش سال تمام هرهفته مردم در خیابان علیه ماکرونند و در ده روز گذشته هر روز مردم در اعتراض و اعتصابند.قرآن در سوره محمد در ایات شش و هفت این وضعیت غرب وحشی را چنین تصویر کرده است :«یا ایهالذین امنوا ان تنصروالله ینصرکم و یثیت اقدامکم ای کسانی که ایمان اورده اید اگر الله را یاری کنید خدا نیز یاریتان خواهد کرد و بر پایداری تان خواهد افزود«والذین کفروا فتعسا لهم و اضل اعمالهم و اما آن هایی که کافرند سرنگونی و ناپایداری و تزلزل «از آن»آن ها بوده و همه کارکردشان رو به نابودی و نیستی است» سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    5 2
    ... هایی که در دوران اغتشاشات اب به اسیاب دشمن میریختند نظری ندارند؟
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 0
    اوضاشون خیطه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس