کد خبر 1475428
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
نتانیاهو

یک روزنامه انگلیسی گزارش داد نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی مجبور شد سفر خود به لندن را یک روز به تعویق بیاندازد که دلیل آن امتناع خلبانان از به پرواز درآوردن هواپیمای حامل وی بوده است.

به گزارش مشرق، در ادامه اعتراضات در فلسطین اشغالی به لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» مد نظر نتانیاهو، یک روزنامه انگلیسی به نقل از یک منبع گزارش داد نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی مجبور شد سفر خود به لندن را یک روز به تعویق بیاندازد که دلیل آن امتناع تعدادی از خلبانان از به پرواز درآوردن هواپیمای حامل وی بوده است.

به نوشته اسپوتنیک، این روزنامه افزود امتناع خلبانان با برنامه‌های نتانیاهو برای ایجاد تغییرات در نظام قضایی مرتبط است که اعتراضات گسترده را در فلسطین اشغالی در پی داشته است. طبق این گزارش، نتانیاهو صبح امروز (جمعه) یک روز دیرتر از برنامه قبلی عازم انگلیس می‌شود.

چند هفته است که شهرک‌نشین‌های صهیونیست علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو در سراسر اراضی اشغالی تظاهرات‌ گسترده برپا می‌کنند.

علی‌رغم اعتراضات گسترده به طرح جنجالی کابینه نتانیاهو که از آن تحت عنوان «کودتای قضایی یاد می‌شود و وارد سومین ماه خود شده، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دوشنبه (۱۳ مارس) پس از چندین ساعت مناقشه در قرائت اول خود، با ۶۱ رأی موافق و ۵۱ رأی مخالف با لایحه اصلاح قضائی مد نظر بنیامین نتانیاهو موافقت کرد. لایحه اصلاحات قضایی برای تصویب نهایی و اجرا نیازمند دو قرائت دیگر در کنست است.

در مقابل، معترضان خواستار توقف پروسه تصویب آن در پارلمان هستند زیرا این لایحه از دید آن‌ها نوعی «کودتا» است. طرح اصلاحات قضائی خواستار کاهش اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی و در مقابل افزایش اختیارات قوه مجریه و مقننه است.

روند اعتراضات به سیاست‌های نتانیاهو مدتی است به درون نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و افسران و نظامیان بیشتری اعلام می‌کنند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند. «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی درباره فروپاشی این رژیم هشدار داده و گفته «ما به سمت نقطه بی‌بازگشت در حرکت هستیم. باید از اصلاحات قضایی دست برداریم».

به گفته منتقدان، نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 0
    نمی‌دونیم تمرد خلبانان اسراییلی رو باور کنیم یا حملات هوایی همین خلبانان به سوریه رو..!!!
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 0
    از کجا میدانید
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    هان! مردک جنایتکار کودک کش کودن برای ایران کری می خواندی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس