کد خبر 1475489
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
‌

احزاب سیاسی مخالف دولت انگلیس در بحبوحه اعتراض و انتقادهای بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی، مخالفت شدید خود را با سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن اعلام کرد.

به گزارش مشرق، نمایندگان ارشد پارلمان انگلیس از دولت ریشی سوناک خواسته‌اند تا برای نتانیاهو فرش قرمز پهن نکند. آلیسیا کرنز، رئیس کمیته پارلمانی سیاست خارجی، نسبت به انتفاضه سوم هشدار داد و تصریح کرد که سفر نتانیاهو به بریتانیا اقدام عاقلانه ای نیست.

وی با بیان اینکه نمایندگان انگلیس عادت کرده‌اند که بطور سنتی از رژیم صهیونیستی حمایت کنند، هشدار داد اوضاع در نتیجه سیاست‌های کابینه تندرو نتانیاهو تغییر کرده و اگر مناقشات داخلی که منجر به تظاهرات گسترده‌ای طی ۳ ماه اخیر در فلسطین اشغالی شده، عمیق‌تر شود، «انتقاد از دولت اسرائیل به دیدگاه غالب (در میان نمایندگان انگلیس) تبدیل خواهد شد.»

حزب لیبرال دموکرات هم در نامه‌ای به نخست وزیر انگلیس نوشته است که دعوت از نتانیاهو پیام خطرناکی را درباره حمایت لندن از اقدامات وی ارسال می‌کند.

هم زمان مخالفان سفر نتانیاهو برگزاری تجمعاتی را در لندن تدارک داده‌اند تا اعتراض خود را به سیاست‌های وی اعلام کنند.نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یک سو با موجی از اعتراض های داخلی به طرح جنجالی موسوم به "اصلاح نظام قضایی" مواجه و از سوی دیگر اعتراض و انتقادها علیه تشدید جنایات ارتش صهیونیستی در کرانه بالا گرفته است.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به تازگی طی مراسمی در پاریس مدعی شد که «چیزی به اسم مردم فلسطین وجود ندارد». وی ادعا کرد که مردم فلسطین اختراعی از قرن گذشته است و مردمی مانند وی و اجدادش، فلسطینی‌های واقعی هستند. بتسلئیل سموتریتش پیشتر هم از حملات شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان در منطقه حواره در جنوب نابلس حمایت کرده و خواستار پاکسازی قومی در منطقه شده بود.

با وجود این مخالفت ها انگلیس بدنبال گسترش روابط دوجانبه با تل‌آویو است. «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس سه‌شنبه گذشته میزبان الی کوهن همتای صهیونیستی خود در لندن بود و دو طرف سند نقشه راه توسعه همه‌جانبه روابط انگلیس با رژیم صهیونیستی را امضاء کردند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس «نقشه راه ۲۰۳۰ تعهدات مفصلی را برای تعمیق همکاری در زمینه توسعه روابط اسرائیل و بریتانیا، از جمله در زمینه تجارت، فعالیت‌های سایبری، علم و فناوری، تحقیق و توسعه، امنیت، سلامت و آب و هوا شامل می شود.»

حسام زملط سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین این توافق را یک عقب‌نشینی چشمگیر در راستای تحقق آنچه راه حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل نامیده می‌شود خواند و افزود که اقدام انگلیس، نشان دهنده سلب مسئولیت از قوانین بین المللی و وظیفه منحصر به فرد بریتانیا در قبال قضیه فلسطین است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس