تل آویو

وزاری خارجه کشورهای عربی خلیج فارس در اعتراض به اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، به وزیر خارجه آمریکا نامه نوشتند.

به گزارش مشرق، وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس امروز (یکشنبه، ۲۶ مارس) در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش الجزیره، آن‌ها در این نامه در واکنش به سخنان «بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در انکار وجود ملت فلسطین و لزوم محو روستای «حواره»، از آمریکا خواستند تا به اقدامات و اظهارات ضد فلسطینی پاسخ دهد.

«جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در این باره گفت که وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا در نامه مشترکی بر موضع واحد خود در قبال مردم فلسطین و این‌که فلسطین مسأله او جهان عرب و مسلمانان است، تأکید کردند.

به گفته او، وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در این نامه از آمریکا خواسته‌اند تا به مسئولیت خود در رسیدن به یک راه‌حل عادلانه و فراگیر و دائمی در خصوص فلسطین عمل کند. راه‌حلی که بر مبنای قوانین بین‌المللی و طرح «صلح عربی» و تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین گفت که این شورا اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از جمله جنایاتی که اخیرا در شهر جنین و روستای «حواره»، «بورین» و «عصیره» و دیگر مناطق صورت گرفته است و همچنین تلاش برای سرکوب فلسطینی‌ها در قدس اشغالی و تغییر ترکیب جمعیتی این شهر را به شدت محکوم می‌کند.

روز جمعه نیز وبگاه «تایمز اسرائیل» با انتشار گزارشی نوشت که یک مقام مسئول ارشد در دولت امارات هفته جاری با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده و به او هشدار داده که رویکرد و رفتار دولتش، موجب تنش در روابط دوجانبه می‌شود.

وبگاه شبکه «کان» تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز نوشت که «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات، «خلدون المبارک» مشاور خود را برای ابلاغ این پیام هشدار به کابینه اسرائیل در خصوص رفتار آن با فلسطینی‌ها مامور کرد و وی به نتانیاهو گوشزد کرد که «رویکرد دولت اسرائیل کاملا با توافقنامه‌های ابراهیم در تعارض است».

توافقنامه‌های موسوم به ابراهیم در سال ۲۰۲۰ با میانجیگری دولت وقت آمریکا برای عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی، امارات، بحرین و مغرب امضا شد.

این در حالی است که چهارشنبه پیش (۲۲ مارس)، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، گزارش داد که وزارت امور خارجه امارات از «محمد آل خاجه» سفیر خود در تل‌آویو خواسته که با هیچ مقام کابینه رژیم صهیونیستی دیدار نکند.

این مواضع پس از آن است که بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی وجود چیزی به نام «ملت فلسطین» را انکار کرده و گفته است: «چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد». او پیش از آن نیز خواستار محو روستای فلسطینی‌نشین «حواره» در جنوب شهر نابلس شده بود که با واکنش شدید جهانی مواجه شد.

در حالی که نزدیک به چهار ماه از روی کار آمدن دوباره «بنیامین نتانیاهو» در مسند نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی می‌گذرد و در حالی که کابینه او را مشتی جنایتکار و صهیونیست تندرو تشکیل داده‌اند، این رژیم غرق در بحران داخلی و خارجی به سر می‌برد و وزرای تندروی کابینه به شکل روزانه تهدیدات جدیدی را علیه فلسطینی‌ها بر زبان جاری می‌کنند. روز گذشته نیز «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی گفت که باید مراکز ایست و بازرسی دائمی در روستای «حواره» ایجاد شود و این روستا را با موانع مختلف پوشش داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهاره IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    روی اسراییل سنگ پای ی قزوین را هم از رو برده
  • عمو IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    زمانی اسرائیلیها با شیوه های مختلف اعراب را در تسخیر و تسلطشان داشتند که این زمان بازخواهد گشت،مدّتی پایشان را روی سر ترکیه اییها گذاشتند ولی تجارب تاریخی ترکها در زمینه های مختلف بویژه تضعیف قدرتها با فساد و غیره از نکاتی بود که مانع رسیدن اسرائیلیها به تمام اهدافشان شد. خزیدن زیر پوست ثروتمندان و قدرتهای سعودی که به سادگی در بازیهای اشخاصی بسیار زیرک و دانا و در عین حال کودن تغییر و بازی می خورند هم تاثیری ندارد پس راه چاره چیست? راهی جز ساختن ویروسی دیگر و جهان را به هرج و مرج وا داشتن برای از بین بردن ویروس حتّی زمانیکه ضد ویروس در دستان کثیفشان است? یا شاید اداهای دوستانه و راندن اعراب مانند گوسفند پای میزهای مذاکره و در این نامها،هدایت شده یا اینکه در انتظار تحصیل در گفتگو ها برای یافتن روزنه اءآ اُمید? شاید هم استفاده از پاهای اختاپوسی که مغزها را برای تفّکر آنطور که ما می خواهیم در سرها جابجا کردن. به هر اسم و شکل اسرائیل گوساله طلا پرست باید از زمین محو شود مانند هر مشکل دیگر.
  • ح IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    اصلا چرا باهاش عادی سازی کردید که بعد بخواید شکایت کنید؟؟
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    آمریکا هم نامه شون رو بجای دستمال توالت استفاده کرد
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    ما هم وقتی بچه بودیم میرفتیم دعوا با بچه همسایمون بعد اونا میرفتن به داداش بزرگه ما شکایتمون میکردن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس