کد خبر 1507253
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
شورای همکاری: دست صلح ما به سوی ایران دراز است

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با بیان اینکه کشورهای عضو این شورا روابط تاریخی با جمهوری اسلامی ایران دارند، گفت که همیشه دست صلح ما به سوی این کشور دراز است.

به گزارش مشرق، امروز دوشنبه در سطح وزیران، ششمین نشست موسوم به «گفت‌وگوی راهبردی» بین روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مسکو برگزار شد.

پایگاه خبری الخلیج اونلاین گزارش داد که هدف از این نشست، تقویت همکاری و افزایش تعامل بین کشورهای عضو شورای همکاری و روسیه است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این نشست گفت که تداوم همکاری بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و مسکو اهمیت بسیاری دارد.

لاوروف ضمن ابراز خرسندی از نتایج دور قبلی گفت‌وگوهای راهبردی که در ریاض برگزار شد، گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اهمیت زیادی برای ارتباط و همکاری با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قائل است.

شورای همکاری: دست صلح ما به سوی ایران دراز است

جاسم البدیوی دبیر کل شورای همکاری هم ضمن ضمن پایبندی به کشورهای عضو این شورا به تقویت روابط با روسیه و حل و فصل اختلافات، درباره رابطه با جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط تاریخی با ایران داریم و همیشه دست صلح ما به سوی این کشور دراز است.

البدیوی ضمن ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن اظهارات تهران درباره رابطه با کشورهای شورای همکاری، روابط این کشورها با روسیه را برجسته خواند و گفت که هدف این شورا، «ایجاد روابط مستحکم و قوی است؛ به نحوی که در همه زمینه‌ها به سود طرفین باشد».

دبیر شورای همکاری ضمن اعلام حمایت از میانجیگری برای حل سیاسی بحران اوکراین و تمدید توافق صادرات غلات، تأکید کرد: همکاری با روسیه در اوپک پلاس، تأثیر مثبتی در بازار نفت داشته است.

شورای همکاری فرودرین ماه گذشته بر تداوم اقدام مشترک کشورهای عضو این شورا و حل اختلافات با ایران به شیوه‌های مسالمت آمیز تاکید کرد. وزرای خارجه عضو این شورا در بیانیه پایانی این نشست، بر ضرورت اجرای چشم‌انداز ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان در خصوص طرح تقویت اقدامات مشترک خلیج فارس مصوب در سال ۲۰۱۵، نیز تاکید کردند.

در این نشست از توافق ازسرگیری روابط میان عربستان سعودی و ایران استقبال و ابراز امیدواری شد که این اقدام، گامی در مسیر حل اختلافات و پایان دادن به درگیری‌های منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو باشد.

شورای همکاری خلیج فارس در ادامه از تلاش‌های عمان و عراق برای تسهیل روند گفت‌وگو میان ریاض و تهران و میزبانی برای نشست‌های متعدد میان مقامات ایرانی و سعودی تقدیر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    وقت ساخت ایران قوی است ایران هاب انرژی و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    ایران باید از فصت به دست اومده نهایت استفاده را ببرد
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    5 8
    دستان شما به سمت ایران است؟ دستان شما برای ایران است همه چیز شما برای ایران است. ایران مالک خاورمیانه و شما است.
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      10 2
      سود این ادبیات شما فقط‌ به رژیم موقت صهیونیستی می‌رسه
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 0
      این عربهای خیره سر کاری جز نوکری ارباب ندارند
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    8 6
    دولتهای امارات و عربستان بدانند در برابر امپراطوری ایران چگونه صحبت میکنند گنجشک را چه به تقابل با شیر؟
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    5 6
    هرکس در منطقه می‌خواهد سنگی جابه‌جا کند باید اول از 🇮🇷ایران🇮🇷 اجازه بگیرد» و «بدون امپراطوری فرانژادی ایران تحقق صلح ناممکن است»
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    5 2
    خدا کند راست بگویند
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    4 2
    ما هم پاهامون دراز است
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    5 0
    تاریخ مضبوط میگوید دستان ایران با بلند نظری همیشه و در همه صورت برای تعامل و پیوندهای نزدیک تر و دوستی با همه بویژه همسایگان و کشورهای مسلمان دراز بوده . خوشحالیم که سوی دیگر خلیج فارس باتفاق چنین نظری دارند و لطفا محکم کاری کنند که هیچ چیزی و دشمنی قادر به تاثیر گذاری به پیوندهای تاریخی و روابط فی مابین نباشد . ایران بخوبی نشان داده به آن میشود اعتماد و اطمینان کرد و هیچگاه سعی بر افتراق نداشته . پیش فرض های اشتباه و القائی دشمنان را باید زدود و فرح و راحتی همگانی را جایگزین کرد .
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    4 2
    دستان به خون غلیده عربستان کویت صدام قطر بحرین امارات
  • علیرضا IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 1
    ایران و اعراب باید در عمل نشان دهند که دوست هم هستند .
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    7 2
    لطفا توی کویت به فکر خوردن حق ایران نباشید.و حجاج ایران رو هم دستگیر نکنید.استاد علی اکبر راعفی پور چرا دستگیر شده؟؟دست دوستی رو میفشاریم اما اگر دست شما آلوده باشد آنوقت آن دست را قطع خواهیم کرد.میدان آرش رو میخاید بالا بکشید یهو دیدی بخشی از کلاهک موشک هامون رو مزه کردید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس