کد خبر 1475837
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
آشنایی با پویش «در قدس افطار می کنیم» + فیلم و عکس

با شروع ماه مبارک رمضان، فلسطینی ها پویشی را با عنوان «سنفطر فی القدس» (در مسجدالاقصی افطار می کنیم) آغاز کرده اند.

به گزارش مشرق، با شروع ماه مبارک رمضان، فلسطینی ها پویشی را آغاز کردند با عنوان «سنفطر فی القدس» (در مسجدالاقصی افطار می کنیم). پویشی که با هدف افزایش توجهات به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان در میان مسلمانان و کشورهای عربی از سوی مرابطین مسجدالاقصی و دیگر فعالان رسانه های فلسطینی آغاز شده است. با گذشت ۳ روز از ماه مبارک رمضان، این پویش توانسته همراهان زیادی را با خودش همراه کند.

مرز لبنان و سرزمین های اشغالی

پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، دیوارنوشته گرافیکی هنرمندان لبنانی در دیوار حائل ساخته شده از سوی اسرائیلی ها اولین تصاویر ثبت شده از این پویش در فضای مجازی را رقم زد، تصویری که خیلی زود با همراهی تیم های رسانه ای فلسطینی در غزه و کرانه باختری این پویش را فراگیر کرد.

آشنایی با پویش «در قدس افطار می کنیم» + فیلم و عکس

دعوت خانم حلوانی از مرابطین مشهور مسجدالاقصی برای حضور در پویش

خانم حلوانی از مشهورترین مرابطین مسجدالاقصی که در سال های اخیر بواسطه حکم دادگاه های اسرائیلی از حضور در محله قدس قدیم و مسجدالاقصی محروم است، با پر کردن کلیپی همه را به اعتکاف در مسجد و افطار در صحن های آن دعوت کرد. سابقه خانم حلوانی در سرو مقلوبه در صحن های مسجد و اقدامات رسانه ای او در حمایت از مسجد موجب شده او بارها و بارها دستگیر و ورودش به مسجدالاقصی ممنوع شود.

آشنایی با پویش «در قدس افطار می کنیم» + فیلم و عکس

مردم و دعوت به افطار در قدس

سنفطر فی القدس یعنی چیه؟

کلیپی می بینید از یکی از فعالان رسانه ای اهل غزه. او در کلیپی توضیح میدهد چرا در قدس افطار کنیم. مسیری که آزادی آن را نزدیک میبیند.

اتحاد، راه سنفطر فی القدس

یک کاربر عربی با کنار هم گذاشتن تصاویری از بهبود روابط میان کشورهای عربی و اسلامی با یک دیگر در کنار هم نوشته است ما ملتی هستیم که روزه می گیریم، از محاصره و تهدید و مرگ نمی ترسیم و ظالم حتما شکست خواهم خورد و در قدس افطار خواهیم کرد.

آشنایی با پویش «در قدس افطار می کنیم» + فیلم و عکس

دعوت مادر شهید جمیل العموری بنیان گذار گردان های جنین

دعوت خانم خدیه خویض از مرابطین مسجدالاقصی

جمع بندی

در سال های اخیر بواسطه برخی اقدامات صهیونیست ها در شهر قدس به منطور یهودی سازی این شهر و مصادره بیشتر زمین ها در کنار روند افزایشی تجاوزات صهیونیست ها به داخل مسجدالاقصی، توجهات به مسجد مبارک و زیبای الاقصی بیش از پیش در کشورهای عربی و اسلای افزایش یافته است. حال ماه رمضان فرصتی است برای افزایش این مسئله و حس سازی نسبت به مسجدالاقصی و معرفی و مخابره شرایط شهر قدس به جامعه ایرانی. فرصتی که فعالین این عرصه و فضای مجازی نباید آن را از دست بدهند. فرصتی که می تواند روزمرگی ایجاد شده در جامعه ایرانی بواسطه رویکرد رسانه ای نه چندان دقیق در دهه های اخیر نسبت به مسئله فلسطین را ترمیم کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    9 1
    ان شالله در قدس هم با مهدی فاطمه (س) و امام خامنه ای و خوبان عالم نماز خواهیم خواند بزودی
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 5
      تو چقدر خوبی
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      0 2
      تو برو نمازتو تو قدس بخون
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 3
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره عیده اجیل نتونستم بخرم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. به جون بچه هام کلاه بردار نیستم🙏
    • ملوسک IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      3 1
      کلاهبردار
  • ایرانی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    5 1
    لعنت و ننگ و نفرین بر رژیم جعلی غاصب صهیونیستی رو به اضمحلال و مزدوران بدبختش! جانم فدای رهبر فرزانه انقلاب که نابودی حتمی این جانیان صهیونیست رو سالها قبل پیش بینی کرده بودند.
  • ایرانی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 1
    پاسخ به حاجی فیک مثلاً قمی: هر از چندگاهی ماله کشی هات بر جنایات اربابان غربی و صهیونیستت اینجا رو به گند میکشه! چی گیرت میاد از عوض کردن جای شهید و جلاد و اینهمه خزعبلات گویی به نفع دشمنان قسم خورده این آب و خاک؟ اگه واقعا حاجی اهل قم بودی یه کم از خدا میترسیدی و دروغ و شایعه و شبهه پخش نمیکردی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس