افزایش شکاف در کابینه اسرائیل/ نتانیاهو وزیر جنگ را برکنار کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه وزیر جنگ کابینه خود را برکنار کرد.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم را برکنار کرد.

بر اساس گزارش‌ها، انتقادهای گالانت از اصلاحات قضایی نتانیاهو باعث شد تا نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم به برکناری وی بگیرد.

نتانیاهو به گالانت گفته که اعتماد به وی را از دست داده چون وی علیه ائتلاف حاکم عمل کرده است.

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که نتانیاهو گالانت را متهم کرده که تلاش‌ها برای رسیدن به راه حل را تضعیف کرده و پیش از مطرح کردن سخنانش، هماهنگی انجام نداده است.

رسانه‌های صهیونیستی، امروز (یکشنبه، ۲۶ مارس)، از شکاف‌های جدید در حزب راست‌گرای «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر سر برنامه جنجالی موسوم به «اصلاحات قضایی» وی خبر دادند و نوشتند که نمایندگان عضو این حزب به دو دسته موافق و مخالف این برنامه تقسیم شده‌اند؛ تا جایی که نتانیاهو ناگزیر شد دستور برگزاری نشست فوری سران احزاب ائتلاف حاکم را صادر کند.

بر اساس این گزارش، حزب لیکود، دارای ۳۲ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) است که رهبری ائتلاف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی را برعهده دارد. کابینه‌ای که ۲۹ دسامبر گذشته به عنوان راست‌گراترین کابینه صهیونیستی، رأی اعتماد گرفت.

صبح امروز، «یولی ادلشتاین» رئیس کمیسیون امنیت و خارجی در کنست، اعلام کرد که موضع «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و هم حزبی خود را تایید می‌کند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «یدیعوت آحارانوت» خواستار توقف قانونگذاری طرح جنجالی موسوم به «اصلاحات قضایی» نتانیاهو که مخالفان آن را کودتا علیه دستگاه قضا می‌دانند، شد و اشاره کرد که از رأی‌گیری برای تغییر ساختار کمیته تعیین قضات، حمایت نخواهد کرد.

وی افزود؛ از این‌که، گالانت خواستار تلاش برای دستیابی به توافقی جامع و گفت‌وگو با مخالفان شده، تعجب نمی‌کند زیرا گالانت شاهد تصویری پیچیده است.

از سوی دیگر، «آوی دیختر» وزیر کشاورزی در کابینه رژیم صهیونیستی از حزب لیکود نیز خواستار توقف تلاش‌ها برای تصویب نهایی طرح موسوم به «اصلاحات قضایی» تا پس از اعیاد پیش رو یهودیان از جمله عید پسح (پنجم تا دوازدهم آوریل آینده) شد.

کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دیختر طی روزهای گذشته به نتانیاهو و وزرای لیکود اطلاع داده که «اختلافات عمیق است و اگر بسته جنجالی قانون‌گذاری‌ها متوقف نشود، راه بازگشتی باقی نخواهد ماند».

به نوشته وبگاه صهیونیستی «واللا»، «دیوید بیتان» دیگر نماینده لیکود در کنست نیز گفت: همان‌طور که از هفته‌ها پیش گفتم، باید این روند قانون‌گذاری متوقف شود و به مذاکرات فوری و دستیابی به توافق‌های گسترده روی آوریم».

هفته پیش نیز،«ایلی دلال» دیگر عضو کنست از حزب لیکود، خواستار توقف برنامه کابینه نتانیاهو برای تصویب نهایی طرح جنجالی موسوم به اصلاحات قضایی و آغاز گفت‌وگوهای گسترده شده بود.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، امروز نوشت که صداهای دیگری در حزب لیکود شنیده می‌شود که خواستار توقف تصویب این طرح هستند اما آماده اعلام علنی نظر خود در رسانه‌ها نیستند.

در مقابل، شماری از نمایندگان موافق طرح جنجالی نتانیاهو از حزب لیکود، خواستار برکناری وزرای مخالف این حزب هستند. به عنوان مثال، «اوفر کاتس» در گفت‌وگو با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: کسی که این هفته، به طرح اصلاح قضایی رأی نداد، بداند که کار سیاسی‌اش در لیکود پایان یافته است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس