رایزنی سفیر عربستان و سمیر جعجع درمورد توافق تهران و ریاض

سفیر عربستان در لبنان با سمیر جعجع دیدار و دو طرف بر مثبت بودن نتایج توافق تهران و ریاض بر اوضاع لبنان تاکید کردند.

به گزارش مشرق، از المنار، ولید بخاری، سفیر عربستان در بیروت با سمیر جعجع، رئیس حزب «القوات اللبنانیه»دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص موضوعات کلی لبنان و منطقه و انتخاب رئیس جمهور در این کشور رایزنی کرده و تاکید کردند که توافق ایران و عربستان بازتاب مثبتی بر اوضاع لبنان خواهد گذاشت.

سفیر عربستان در این دیدار گفت که توافق تهران و ریاض تمایل مشترک دو طرف برای حل اختلافات از طریق گفت وگو و راه های مسالمت آمیز و ابزارهای دیپلماتیک را شامل می شود.

در این دیدار ملحم ریاشی، عضو فراکسیون «جمهوری قوی» نیز حضور داشت.

روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن که به امضای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید، بر سر از سرگیری روابط دوجانبه بین ایران و عربستان سعودی توافق شد.

اعلام توافق برای از سرگیری روابط ایران و عربستان با میانجیگری چین با طیفی از حمایت و استقبال از سوی کشورهای منطقه تا پیام نگرانی در بین سران رژیم صهیونیستی و اعلام آگاهی دولت آمریکا و ابراز امیدواری نسبت به تاثیر مثبت آن در کاستن از تنش‌های خاورمیانه و پایان جنگ یمن بازتاب گسترده‌ای داشت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس