«روزهای وحشت» در تل آویو/اسرائیل به پایان خود نزدیک می شود

روزنامه‌های مطرح جهان عرب در تازه‌ترین شماره خود به عملیات صورت گرفته در خاک اراضی اشغالی و نگرانی شدید تل آویو نسبت به تشدید چنین عملیاتی پرداخته اند.

به گزارش مشرق، روزنامه رأی الیوم با اشاره به عملیات اخیر در اراضی اشغالی و انفجار یک بمب در این منطقه نوشت: عملیات صورت گرفته در اراضی اشغالی طی روز دوشنبه گذشته از سوی فردی که رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند عضو حزب الله بوده و در مسیر خود به لبنان در شمال اراضی اشغالی کشته شده است سوالات زیادی را مطرح می‌کند.

«روزهای وحشت» در تل آویو/اسرائیل به پایان خود نزدیک می شود

بر اساس این گزارش، آیا این نخستین عملیاتی است که در چارچوب استراتژی جدید حزب الله مبنی بر هدف قرار دادن مناطقی در عمق اراضی اشغالی صورت می‌گیرد؟ پژوهش جدید صورت گرفته از سوی مرکز پژوهش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بیانگر آن است که تشدید بحران‌ها در داخل این رژیم باعث شده سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله بیش از پیش به این نظریه ایمان بیاورد که پایان اسرائیل نزدیک است و این شرایط باعث شده تا افزایش عملیات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی در نوار مرزی بعید به نظر نرسد.

«روزهای وحشت» در تل آویو/اسرائیل به پایان خود نزدیک می شود

روزنامه فرامنطقه ای العربی الجدید در گزارشی با اشاره به بحران جدید به وجود آمده میان روسیه و آمریکا نوشت: حادثه ساقط شدن پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو ۹» بر فراز دریای سیاه طی روز سه شنبه بار دیگر نگاه‌ها را به سمت درگیری و اختلاف گسترده میان روسیه و ناتو به فرماندهی آمریکا در منطقه دریای سیاه جلب کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه، منطقه دریای سیاه دارای اهمیت راهبردی است به ویژه در شرایط کنونی که جنگ روسیه علیه اوکراین همچنان ادامه دارد. با وجود آنکه بعد از این حادثه نفس‌ها در سینه حبس شد اما به نظر می‌رسد شرایط به سمت آغاز درگیری میان ناتو و روسیه پیش نمی‌رود.

«روزهای وحشت» در تل آویو/اسرائیل به پایان خود نزدیک می شود

روزنامه القدس العربی به نقل از محمد الجدعان وزیر دارایی عربستان نوشت: بعد از دستیابی به توافق میان ریاض و تهران، ممکن است روند سرمایه گذاری عربستان در ایران بسیار سریع انجام شود.

الجدعان در جریان یک نشست اقتصادی در عربستان تاکید کرد که فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی برای عربستان در ایران وجود دارد. تا زمانیکه به مفاد هر توافق نامه‌ای احترام گذاشته شود، مانعی در مسیر این سرمایه گذاری ها نخواهد بود.

«روزهای وحشت» در تل آویو/اسرائیل به پایان خود نزدیک می شود

روزنامه عراقی الصباح با اشاره به سخنان محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور در سلیمانیه، به نقل از وی نوشت: بغداد نقش زیادی در توافق احیای روابط عربستان سعودی با ایران داشته است. ما از توافق عربستان سعودی و ایران استقبال می‌کنیم، عراق نقش بزرگی در نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور به یکدیگر ایفا کرد.

السودانی تاکید کرد: ایران هیچ دخالتی در امور عراق ندارد و در مورد این مسئله بزرگ‌نمایی می‌شود. ما روابط و همکاری مثبت با ایران داریم. کشور ما غیر قابل تجزیه است. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که سرزمین عراق نقطه آغازی برای تهدید امنیت منطقه و همسایگان باشد.

«روزهای وحشت» در تل آویو/اسرائیل به پایان خود نزدیک می شود

روزنامه سوری الوطن با اشاره به سفر بشار اسد رئیس جمهور این کشور به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود نوشت: در جریان سفر بشار اسد به روسیه و دیدارهای صورت گرفته با مقامات این کشور، به نظر می‌رسد مرحله جدیدی از روابط میان دو کشور آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، در این رایزنی‌ها در خصوص تقویت روابط سیاسی و اقتصادی و همچنین همکاری‌های مشترک میان مسکو و دمشق در سایه تحولات منطقه و جهان بحث و تبادل نظر شده است.

«روزهای وحشت» در تل آویو/اسرائیل به پایان خود نزدیک می شود

روزنامه لبنانی الاخبار با انتخاب تیتر «آیا دشمن برای حمله جدید مهیا می‌شود؟» به عملیات صورت گرفته در خاک اراضی اشغالی اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: برای سومین روز متوالی نهادهای امنیتی و سیاسی در رژیم صهیونیستی در نوعی از ترس و سرگردانی همزمان به سر می‌برند. این شرایط بر تمام نهادهای رسمی در رژیم صهیونیستی سایه افکنده و باعث ایجاد وحشت میان شهرک نشینان صهیونیست شده است.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: اسرائیل روزهای وحشت خود را می‌گذراند. با وجود آنکه تل آویو تمام تلاش خود را برای ممانعت از درز خبر وقوع این انفجار در رسانه‌های عبری زبان و به تبع آن رسانه‌های جهان به کار گرفت اما این تلاش‌ها ناکام ماند.

«روزهای وحشت» در تل آویو/اسرائیل به پایان خود نزدیک می شود

روزنامه الشرق الاوسط در بالای صفحه نخست خود به سخنان وزیر خارجه آمریکا در خصوص توافق میان تهران و ریاض اشاره کرد و نوشت که آنتونی بلینکن محتاطانه از این توافق استقبال می‌کند.

در گزارش روزنامه الشرق الاوسط به سخنان وزیر دارایی عربستان نیز اشاره شده که طی آن بر وجود فرصت‌های سرمایه گذاری برای ریاض در ایران تاکید کرده است.

«روزهای وحشت» در تل آویو/اسرائیل به پایان خود نزدیک می شود

روزنامه لبنانی البناء نیز مانند روزنامه‌های دیگر به عملیات «مجدو» در اراضی اشغالی اشاره کرد و نوشت: منابع آگاه در گفتگو با البناء اعلام کرده‌اند که ممکن است دشمن صهیونیستی بخواهد با ایجاد تنش در مرزهای مشترک با لبنان، افکار عمومی را نسبت به بحران‌های داخلی این رژیم و ضعف تل آویو در برابر مقاومت فلسطین منحرف کند.

این منابع تاکید کردند که دشمن صهیونیستی به دنبال ایجاد تنش با حزب الله لبنان است اما این تنش تا حد جنگ بالا نخواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    18 5
    پایان شب سیه نزدیک است/ اندکی صبر سحر (ظهور مهدی فاطمه (س)) نزدیک است. ان شالله
  • حسن اقا شاو یسی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    15 2
    مرگ بر رژیم کثیف صهیونیست کودک کش به امید خدا پایان عمرشه
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      2 7
      به خصوص کیان پیر فلک
  • نژاد اریایی US ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    1 1
    کدام عملیات ؟؟
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    2 1
    خدایی چی زدید
  • رضا IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    1 2
    مشرق با شرافت . درود بر شرفتان
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    از کجا تشخیص دادند این فرد وارد و موجب انفجار شده و بعد در لبنان او را پیدا نموده و بشهادت برسانند هدف چه بوده انفجار خالی یا مطلب مهمی در پشت آن مانده که عنوان نکردند
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    6 4
    چه خبر از زمستان سخت اروپا...حالا دیگه تابستون هم اومد که پس چی شد مگه مسولین نمیگفتن اروپا از زمستان سخت جان سالم به در نخواهد برد..!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس