کد خبر 1475858
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
مسکو

معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که احتمالا در اوایل ماه آوریل، نشست‌هایی بین مقام‌های ایرانی، روسی، ترکیه‌ای و سوری در مسکو برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، یک دیپلمات روس از احتمال برگزاری نشست چهارجانبه بین مقام‌های ایرانی، روسی، ترکیه‌ای و سوری در مسکو خبر داد.

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه احتمالاً در اوایل ماه آوریل در مسکو رایزنی‌هایی داشته باشند.

بوگدانوف پیش از این نیز گفته بود: «هنوز روی هیچ چیز توافق نکرده‌ایم، بنابراین چیزی برای به تعویق انداختن وجود ندارد. ما بر مبنای این واقعیت پیش می‌رویم که هر چه زودتر برگزار شود، بهتر است. اما همکاران ما، سوری‌ها، ترکیه‌ای‌ها و ایرانی‌ها برنامه‌های کاری و جدول زمانی خود را دارند. در حالی که تاریخ مشخصی وجود ندارد، به هماهنگی ادامه می‌دهیم».

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه هم از گفت‌وگوهای چهارجانبه در خصوص سوریه با مشارکت ترکیه، روسیه، ایران و سوریه در سطح معاونان وزیر خارجه ممکن است طی روزهای آتی خبر داده بود. به گفته وی، این نشست که قرار بود روزهای ۱۵ و ۱۶ مارس (۲۴ و ۲۵ اسفند) برگزار شود به زمان دیگری موکول شده و احتمال دارد طی روزهای آتی برگزار شود.

این نشست در مسکو به منظور آماده کردن فضا برای نشستی دیگر در سطح وزیران خارجه برگزار خواهد شد. مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه چهارشنبه هفته گذشته در نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود گفت نشستی در پایتخت روسیه برگزار خواهد شد و نمایندگان وزیران خارجه سوریه، ترکیه، ایران و روسیه در آن شرکت خواهند کرد.

مقامات دفاعی دمشق و آنکارا اواخر سال گذشته میلادی پس از قطع روابط از سال ۲۰۱۱ برای اولین بار با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار در ۲۸ دسامبر در مسکو برگزار شد و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه و علی محمود عباس وزیر دفاع سوریه در آن حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    تمایل سوریه مذاکره بعد از انتخابات ترکیه و شکست اردوغان است روسیه به سوریه فشار وارد می کند تا مذاکره قبل انتخابات برگزار شود تا دستاوردی شود برای اردوغان تا انتخابات را پیروز شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس