نشست

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد نشست نمایندگان وزرای خارجه ایران، ترکیه، سوریه و روسیه، دوشنبه و سه شنبه برابر با ۳ و ۴ آوریل خواهد بود.

به گزارش مشرق، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد نشست نمایندگان وزرای خارجه ایران، ترکیه، سوریه و روسیه، دوشنبه و سه شنبه برابر با ۳ و ۴ آوریل خواهد بود.

به گزارش میدل ایست نیوز‏، این اظهارات چاووش اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی در «خانه ترکیه» در نیویورک به مناسبت روز جهانی زباله صفر بیان شد.

چاووش اوغلو خاطرنشان کرد که سرگئی لاوروف، همتای روسی اش روزهای ۶ و ۷ آوریل جاری به ترکیه سفر خواهد داشت.

وی تصریح کرد که در سفر لاوروف به ترکیه پیرامون روابط دوجانبه و قرارداد غلات و راه‌های تمدید آن به مدت ۱۲۰ روز گفتگو خواهد کرد.

وزیر خارجه ترکیه افزود: همانطور که اطلاع دارید، مرحله‌ای از ارتباط با سوریه آغاز شد و روسیه میزبان آن و در تسهیل این ارتباط سهیم بود و بعدها ایران نیز در این مذاکرات شرکت کرد.

یک منبع آگاه پیشتر به اسپوتنیک گفته بود نشست چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در سطح وزیران خارجه روز دوشنبه سوم آوریل در مسکو برگزار می شود.

مقامات دفاعی دمشق و آنکارا اواخر سال گذشته میلادی پس از قطع روابط از سال ۲۰۱۱ برای اولین بار با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار در ۲۸ دسامبر در مسکو برگزار شد و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه و علی محمود عباس وزیر دفاع سوریه در آن حضور داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس