کد خبر 1475895
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
مسکو: از احیای روابط عربستان سعودی و سوریه استقبال می‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن استقبال از احیای روابط بین سوریه و عربستان سعودی، تاکید کرد که مسکو خواهان عادی‌سازی سایر کشورهای عربی با دمشق است.

به گزارش مشرق، «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، امروز (دوشنبه، ۲۷مارس) از قصد عربستان سعودی و سوریه برای بازگشایی سفارت‌خانه های دو کشور استقبال کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، بوگدانوف در این باره گفت: «این گام خوبی از سوی هر دو طرف است. تماس‌هایی وجود داشته و فکر می‌کنم تداوم خواهند یافت. ما از عادی‌سازی روابط سوریه با عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی استقبال می‌کنیم».

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوالی درباره مشارکت مسکو در روند بازگشت روابط دمشق-ریاض تاکید کرد: ما همیشه با همه طرف‌ها به عنوان دوست و شریک همکاری می‌کنیم و خواهان عادی سازی روابط بین آن‌ها هستیم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، در بخش از تصریحات رسانه‌ای امروز خود از احتمال برگزاری نشست چهارجانبه بین مقام‌های ایرانی، روسی، ترکیه‌ای و سوری در مسکو خبر داد. او گفت: معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه احتمالاً در اوایل ماه آوریل در مسکو رایزنی‌هایی داشته باشند.

مسکو در حالی از بازگشت روابط دمشق و ریاض استقبال می‌کند که پیش‌تر منابع رسانه‌ای از توافق سوریه و عربستان سعودی برای بازگشایی سفارتخانه های دو کشور پس از چند روز از افتتاح کنسولگری عربستان در دمشق خبر داده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس