پالایشگاه آبادان

دود زرد رنگی به دلیل نقص فنی و قطع برق یکی از واحد های عملیاتی از سرویس خارج شده از پالایشگاه آبادان منتشر شده و با تلاش کارکنان شرکت پالایش نفت آبادان مشکل برطرف شد.

به گزارش مشرق، امروز چهارشنبه در فضای مجازی تصاویری از پالایشگاه آبادان منتشر شده بود که نشان از انتشار دود زرد رنگی از این پالایشگاه داشت. پیگیری ها نشان می دهد که این دود ناشی از نقص فنی و قطع برق یکی از واحدهای عملیاتی پالایشگاه آبادان بوده است.

به دلیل نقص فنی و قطع برق یکی از واحدهای عملیاتی از سرویس خارج شده و با تلاش کارکنان شرکت پالایش نفت آبادان فرآیند عملیاتی شدن و شروع به کار مجدد این واحد در حال انجام است.

دود تقریباً سفید رنگ منتشر شده از یکی از دودکش های پالایشگاه ناشی از عملیات راه اندازی آن واحد بوده و در سال‌های گذشته نیز این موضوع به تناوب وجود داشته است و جزو ماهیت واحد و فرآیند راه اندازی است.

با تلاش مجدانه و حضور مستمر مدیران و متخصصان پالایشگاه این موضوع در حال پیگیری بوده و تا چند ساعت دیگر با راه اندازی کامل این واحد، برطرف خواهد شد.

برخی از شهروندان آبادانی نیز در تماس هایی در آبادان از انتشار بویی شبیه به بوی گاز در منطقه محل سکونت خود خبر دادند، درعین حال برخی دیگر آن را به بوی لجن تشبیه کرده و ضمن ابراز ناراحتی خواستار رسیدگی مسئولان ذیربط شدند.

علی فتحی نیا رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با اعلام بروز نقص فنی در پالایشگاه این شهر اعلام کرده است: دلیل انتشار بوی نامطبوع شبیه به بوی گاز در برخی از مناطق آبادان ناشی از این نقص فنی بوده و خطری سلامت شهروندان را تهدید نمی کند.

وی ضمن تایید انتشار بوی نامطبوع در برخی از مناطق این شهر گفته است: بر اساس اطلاع پالایشگاه آبادان، منشاء بوی منتشر شده از نوعی کاتالیست بی‌خطر در یکی از واحدهای آن است که کارشناسان در حال ارزیابی فنی برای رفع این مشکل هستند.

عذرخواهی مسئولان پالایشگاه آبادان از مردم

مصطفی شری‌زاده مسئول روابط عمومی پالایشگاه آبادان نیز از مردم آبادان به دلیل انتشار بو و دوده هوا در فضای شهری عذرخواهی کرده است.

انتشار دود زرد از پالایشگاه آبادان به دلیل قطع برق

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    کاتالیسته اصلا بی ضرره بی ضرر. عین اشک چشم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس