کد خبر 1527527
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
عاملان انتشار بوی نامطبوع در شمال اصفهان دستگیر شدند

کامیون تخلیه غیر قانونی پسماندهای صنعتی عامل انتشار بوی نامطبوع، در شهرک صنعتی سجزی توقیف و راننده آن به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش مشرق، ۱۷ شهریور ماه بود که ساکنان شمال اصفهان از بوی نامطبوعی شبیه بوی گاز شکایت کردند، به گفته منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ساکنان مناطق رهنان، خیابان امام خمینی، ملک‌شهر و خانه اصفهان بویی را شبیه بوی گاز استشمام کردند و هزاران تماس با آتش‌نشانی و شرکت گاز داشتند.

به گفته شیشه‌فروش همزمان با اعلام مردمی این وضعیت، بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی اعزام شدند و ارزیابی اولیه را انجام دادند، بر اساس یافته‌ها مشخص شد یک تانکر ته مانده مواد شیمیایی را در منطقه رهنان در فاضلاب تخلیه کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این باره گفت: بلافاصله تیم‌های شرکت آبفا اعزام شدند و در ۲ مرحله، شست‌وشوی فاضلاب انجام شد، این فاضلاب از رهنان به سمت خیابان امام خمینی و برخوار می‌رفت.

در آن زمان مقرر شد تیمی از شرکت آبفا و نیروی انتظامی موضوع را بررسی کنند تا راننده خاطی را از طریق دوربین‌ها رصد کنند و مسائل حقوقی و قضائی آن را انجام دهند.

عاملان انتشار بوی نامطبوع در شمال اصفهان دستگیر شدند

خشایار ناظری نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در شهرستان کوهپایه گفت: کامیون حمل پسماندهایی که موجب انتشار بوی نامطبوع شده بود، با انجام پیگیری‌های لازم، شناسایی، توقیف و پرونده راننده این خودرو به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

وی افزود: به دنبال انجام پایش‌های زیست محیطی، واحد تولیدی وازلین و پارافین مستقر در شهرک صنعتی سجزی که اقدام به تخلیه غیراصولی و غیرمجاز پسماندهای حاوی خاک‌های رنگ بر و لجن اسیدی در اراضی شهر سجزی می‌کرد، شناسایی و اخطار زیست محیطی به آن، ابلاغ شد.

ناظری بیان کرد: اخطار ابلاغ شده بخاطر انتشار بوی نامطبوع توسط واحد مذکور و اعلام ضرورت نقل و انتقال و خروج پسماند از طریق سامانه جامع محیط زیست بوده است.

نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: در ادامه و با انجام پیگیری و رصد فعالیت‌های این واحد، پس از هماهنگی با دادستان و با همراهی نیروی انتظامی شهرستان، خودرو حامل پسماند به محض خروج از این واحد تولیدی توقیف و سایر اقدام‌های لازم برای برخورد قانونی، در جریان قرار گرفت.

گفتنی است، هر گونه انتقال پسماندهای صنعتی و ویژه صرفاً از طریق سامانه جامع محیط زیست به آدرس www.iranemp.ir و تحت نظارت این اداره، انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    خداوند لعنت کند کسانی که فاضلاب های صنعتی را در نهرها خالی میکنند . صدها میلیون تومان به پرورش ماهی ما در اتوبان قم تهران اسیب زدند و موجب تلف شدن میلیون ماهی و بچه ماهی و حیوانات کنار ابزی شدند.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    خسته نباشيد!به واحد صنعتي كه باني نابودي محيط زيست و سلامت جامعه است صرفا اخطار محيط زيستي با پيامك ميديد و به راننده بدبخت كه صرفا مجري اوامر شركت است حكم بازداشت!! اينهمه عدالت و اقتدارنون مارو كشته دادستان و محيط زيست اصفهان
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    باید 200لیتر ازاین مایع پسماند را بخورد این راننده بدهند!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس